روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بیمه کارگران ساختمانی اجباری شد

قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان به شرح ذیل است: 

ماده واحده- سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 1386/8/9 و اصلاحات بعدی آن کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی مشمول قانون شده را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه نماید.

تبصره 1- به منظور نظارت بر اجرای صحیح و پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و رفع موانع اجرائی قانون، کارگروهی مرکب از نماینده هر یک از وزارتخانه‌های «تعاون، کارورفاه اجتماعی»، «راه‌و‌شهرسازی» و «کشور» و سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تشکیل می‌گردد.

دو نماینده از انجمن صنفی کارگران ساختمانی، دو نماینده از انجمن صنفی کارفرمایان ساختمانی و چهارنماینده از مجلس شورای اسلامی شامل دو نفر از کمیسیون بهداشت و درمان، یک نفر از کمیسیون اجتماعی و یک نفر از کمیسیون عمران با معرفی کمیسیون‌های مربوطه همگی به عنوان ناظر شرکت خواهند نمود.

تبصره2- کلیه مراجع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مانع اجرای این قانون و موجب محرومیت کارگران ساختمانی از خدمت بیمه تامین اجتماعی موضوع قانون مزبور شوند با رای محاکم صالحه به پرداخت غرامتی معادل اعمال حق بیمه سهم کارگر و کارفرما به ارزش روز و زیانهای وارده مادی و معنوی اعم از هزینه درمانی یا از کارافتادگی و سایر حمایت‌های مطروحه در قانون تامین اجتماعی محکوم می‌گردند.

تبصره 3- در صورت تامین منابع مالی از محل حق بیمه موضوع ماده (5) قانون، هرگونه استثناء و اعمال سهمیه که موجب ایجاد محدودیت در اجرای بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی شود ممنوع است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/303927

۱۰ هزار پزشک کشور گم شده‌اند!

10 هزار و 500 نفر از پزشکانی که طی 5 سال گذشته از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند، هیچ نامی از آنها در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ثبت نشده است و هیچ مراجعه‌ای برای طبابت و اشتغال به حرفه پزشکی نداشته‌اند.
این افراد دو دسته هستند،؛ گروهی از آنها افرادی هستند که بعد از فارغ التخصیلی تمایلی برای اشتغال در حرفه پزشکی نداشته و جذب مشاغل دیگر شده‌اند و گروه دیگر نیز از کشور مهاجرت کرده‌اند که البته آماری از پزشکان مهاجر کرده نداریم.
رزیدنتها و دستیاران پزشکی با حقوق 500 تا 700 هزار تومانی زندگی سختی دارند و یک پزشک جوان حتی اگر نفر اول بورد تخصصی هم باشد باید روی نیمکت ذخیره‌های پزشکان قدیمی بنشیند تا روزی بتواند جایگاهی داشته باشد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/258837

اخراج ۴۰ کارگر پیمانی مدیریت پسماند تهران

شرکت تامین نیروی انسانی «ترابر گستر نکو» از پیمانکاران تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند تهران ۴۰ نفر از کارگران خود را اخراج كرد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49339

اعتصاب كارگران هندی برای افزایش دستمزد و امنیت شغلی

اعتصاب دو روزه اتحادیه‌های کارگری در سرتاسر کشور هند برای دستیابی به دستمزد بهتر و امنیت شغلی بیشتر از امروز آغاز شد.

زمانی که گروهی از مخالفان با تخریب اتوبوس دولتی حرکت خود را آغاز کردند، اعتصاب به چالش کشیده شد و یک نفر طی درگیری‌ بین دو اتحادیه رقیب کارگری در آمریستار، مرکز ایالت پنجاب کشته شده است. 

مدارس، کالج‌ها، ادارات، با تمامی بانک‌های دولتی در سراسر کشور به ویژه در ایالات بنگال غربی، بیهار، کارناتاکا، کرالا، اورتاپرادش، پنجاب و مهاراشترا تعطیل مانده‌اند.

اعتصاب کنندگان خواهان دستمزد بهتر و امنیت شغلی بیشتر هستند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49416

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب