روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تایید وجود دانشجوی ستاره‌دار

دکتر ابراهیم خدایی: با تایید وجود دانشجوی ستاره‌دار گفت: از بعد از انقلاب اسلامی در کلیه دوران استعلام برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی وجود داشته است.

استعلام از وضعیت پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی از نهادهای اطلاعاتی،‌ کمیته انضباطی دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی انجام می‌شود، بر اساس نتایج این استعلام‌ها پذیرفته‌شدگان می‌توانند با تعهد یا بدون آن ادامه تحصیل دهند.

خدایی با رد برخی ادعاها که در برخی دولت‌ها دانشجوی ستاره‌دار وجود نداشته است این اظهارنظرها را غیرمنصفانه خواند.

استعلام از وضعیت دانشجویان قانون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ربطی به دولت‌ها ندارد.

به عنوان مثال از تعداد 11 هزار پذیرفته شده دوره دکتری 91 حدود 32 تن به عنوان دانشجوی ستاره‌دار معرفی شدند که آنان نیز درخواست تجدیدنظر کرده‌اند بنابراین روند تعداد دانشجویان ستاره‌دار افزایشی نداشته است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/304242

دلالان هر کیلو پسته را 12 هزار تومان خریدند!

قیمت پسته در بازار نسبت به سال گذشته افزایش سرسام‌آوری داشته است، این به معنای سود کشاورز نیست؛ چرا که هر کیلوگرم پسته 12 هزار تومان از باغدار خریداری شده است.
پسته محصولی صادراتی است و مبنای قیمت‌گذاری آن دلار است.
از آذرماه هر سال 25 هزار تن پسته از استان به 60 کشور جهان صادر می‌شود که هر کیلوگرم 9 تا 10 دلار به فروش می‌رسد.
دلالان مقصر اصلی بالا رفتن قیمت پسته در بازار هستند(وبلاگ آموختن: حاکمیت اقتصاد دلالی عامل اصلی است نه فرد دلال). به‌عنوان مثال هر کیلوگرم پرتقال تامسون در برزویه کرمان یک‌هزار تومان است، در حالی که همان پرتقال در خیابان کارگر تهران سه‌هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد که در این میان 280 درصد سود به جیب کسانی می‌رود که کمترین زحمت را می‌کشند.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/258986
پسته نخورید، خطرناک است!(طنز)

این روزها همه از قیمت پسته می‌گویند و دربه‌در دنبال قیمت پسته ارزان‌تر می‌گردند. قیمت پسته حتا دولت‌مردان را که باید به فکر مسائل مهم‌تر باشند، به تکاپو واداشته است. اما در این بین کسی از مضرات پسته برای جامعه چیزی نمی‌گوید و به مردم هشدار نمی‌دهد که خریدن و خوردن پسته به چه مقدار می‌تواند بر سلامتی آنان تأثیر بگذارد! اما من در این فرصت به برخی از مضرات پسته اشاره می‌کنم. امیدوارم که مردم با خواندن این متن دست از خرید پسته بردارند و این ماده‌ی سمی را از خود و خانواده‌ی خود دور کنند.

عرض به حضورتان که مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست. پس شما اگر گرم‌مزاج هستید، پسته برای‌تان سم است و نباید بخورید!

پسته حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین‌ها بوده و کالری بالایی دارد و برای زندگی مدرن اصلا غذای مناسبی نیست و خوردن آن باعث چاقی مفرط می‌شود!

خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است و ذهن شما را فعال نگه می‌دارد و دائم به شما استرس وارد می‌کند. پس اگر می‌خواهید دشواری‌های زندگی را فراموش کنید و از روز اول ماه به فکر روز آخر ماه و بدهی و قسط و اجاره خانه نباشید، پسته را فراموش کنید.

علاوه بر این‌ها برخی معتقدند که مصرف زیاد پسته، باعث کثیف شدن خون می شود که این به دلیل بالا رفتن ازت در خون است و اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماری‌های نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه، باید از خوردن پسته خودداری کنند. این هم که می‌گویند ورزشکاران، دانش‌آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و زنان باردار و شیرده باید از پسته استفاده کنند، دروغی بیش نیست و از نظر علمی ثابت نشده است. یا اگر تبلیغ می‌کنند پسته املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم دارد، می‌خواهند محصول‌شان را بفروشند! اصلا پسته املاح ندارد، شما بگو یک ذره! همچنین مصرف پسته به افرادی که میزان تری‌گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی‌شود. از سویی، پسته به دلیل هضم دشوار برای معده مناسب نیست.

امیدوارم با خواندن این متن کاملا علمی دریافته باشید که خوردن پسته چه خطراتی دارد، من خودم یک بار پسته خوردم و یک هفته بستری شدم. شما هم نخورید خطرناک است!

(وبلاگ آموختن: دلالان بسیار ثروتمند و بسیار خیر مصرف کنند!!!)

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/304272

ضرب و شتم شهردار نوشهر در اتاق کارش

علی امانی شهردار نوشهر روز چهارشنبه توسط یکی از شهروندان در اتاق کار خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
امانی توسط یکی از شهروندان نوشهری به دلیل مشکلات و سردرگمی درخواست های اداری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/258893

کمــــــبود محـــبت! (طنز)

ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﺣﺲﮐﻤﺒﻮﺩ ﻣﺤﺒﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺭﻓﺘﻢ ﯾﻪ ﮐﻢ ﺑﺘﺎﺩﯾﻦ ﺗﻮ ﺩﺳﺘﻢ ﺭﯾﺨﺘﻢ ﻭ ﺍﻭﻣﺪﻡ ﺟﻠﻮ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﺳﺮﻓﻪ ﮐﺮﺩﻡﮔﻔﺘﻢ ﻭﺍﯼ ﺧﻮﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﺭﻡ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﺯﺩ ﺗﻮ ﺳﺮﻡ ﮔﻔﺖ ﺍﺯ ﺑﺴﮑﻪ ﻣﯿﺮﯼ ﺗﻮ ﺍﻭﻥﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﯽ ﺻﺎﺣﺎﺏ ﺑﺮﻭ ﺗﻮﺍﻟﺖ ﻓﺮﺷﺎﻣﻮ ﮐﺜﯿﻒ ﮐﺮﺩﯼ...
ﺑﺎﺑﺎﻡ ﮐﻼ ﻣﺤﻠﻢ ﻧﺬﺍﺷﺖ. ﺩﺍﺩﺍﺵ ﮐﻮﭼﯿﮑﻢ ﻫﻢ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﺑﺎﻻ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯿ ﭙﺮﯾﺪ ﻭ ﻣﯿﮕﻔﺖ: آﺥ ﺟﻮﻥ! اگه ﺑﻤﯿﺮی ﺍﺗﺎﻗت ﻣﺎﻝ ﻣﻦ ﻣﯿﺸﻪ .

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/258909

ایرانی‌ها رکورددار سرطان معده در جهان

میزان مصرف کود در کشور را نگران‌کننده است و این مواد را به‌دلیل دارا بودن کادمیوم و نیترات باعث افزایش نرخ سرطان در جامعه معرفی کرد. مصرف سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در مناطق کشاورزی ایران، باعث رشد فزاینده سرطان در این مناطق شده است.

و نیز علاوه برعوامل محیطی مثل افزایش روزافزون امواج یونیزان در محیط اطراف ما، آلودگی هوا و تغییر رژیم غذایی و روش زندگی ماشینی می‌توانند در این امر مؤثر باشند.

طبیعی است زندگی ماشینی و فشارهای روحی و روانی محیط کار و زندگی می‌توانند نقش مهمی را در ابتلا و یا حتی عود سرطان داشته باشند .رژیم غذایی مناسب که حاوی میوه و سبزیجات تازه ولی قند و چربی و گوشت قرمز کمتر باشد و همینطور تهیه و مصرف غذای تازه و پرهیز از غذاهای کنسروی و یخچالی به همراه ورزش منظم و دوری از آلودگی‌های محیطی و فشارهای روحی روانی و اتخاذ شیوه مناسب زندگی می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر باشد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/258954
کشف 24 هزار لیتر شیر فاسد در خرم‎آباد

مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان در پی بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور ورودی خرم‎آباد، 24 هزار لیتر شیر فاسد شده را کشف کردند.

راننده کامیون، شیر فاسد شده را از استان خوزستان بارگیری و قصد حمل آن را به استان اصفهان داشته که در محور ورودی خرم‎آباد توقیف و تحویل سازمان دامپزشکی استان شد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/304239
الماس کوه نور را پس نمی‌دهیم

انگلیس الماس کوه نور را که اکنون در برج لندن به معرض نمایش گذاشته شده، به هند پس نمی‌دهد.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: این الماس گرانبها در تاج مادر ملکه الیزابت نصب شده است.
نوه ماهاتما گاندی از انگلیس خواسته بودند کوه نور را که در دوران استعمارگری از هند برده شده است، بازگرداند.
کوه نور زمانی بزرگترین الماس دنیا بود. این الماس در گذشته ۱۸۶٫۰۶۲۵ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشته که در تراش جدید وزن آن ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط معادل ۲۱٫۶۱ شده‌ است. این الماس زوج الماس معروف دریای نور است و هر دو از قدیمی‌ترین جواهرات شناخته شده در جهان هستند.
این سنگ قیمتی از ناحیه قلعه باستانی «گلکنده» در نزدیکی حیدرآباد در ایالت آندرا پرادش در کشور هند در سال ۱۶۵۶ میلادی بدست آمد. این الماس توسط میرزا محمد میر جمله وزیر مشهور ایرانی عبدالله قطب شاه به شاه جهان پادشاه گورکانی هند تقدیم شد و در آنجا ماند و در سال ۱۷۳۸ میلادی به دست نادر شاه رسید. کوه نور پس از مرگ نادر توسط احمدشاه درانی به افغانستان منتقل و سپس به شاه شجاع رسید. پس از شکست شاه شجاع از سردار هندی ملقب به شیر پنجاب، الماس مزبور توسط سردار نامبرده به هند بازگشت داده شد و بعدها به دست کمپانی هند شرقی بریتانیا افتاد. در سال ۱۸۷۷ رسما اعلام شد این الماس در اختیار ملکه ویکتوریا امپراتور بریتانیا در دوران استعمار بریتانیا بر هند است. الماس کوه نور اکنون در برج لندن، قصری تاریخی در ساحل شمالی رود تایمزنگهداری می‌شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/259073
جمعیت ایران به ۷۷.۱ میلیون نفر رسید

بر اساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت ایران به ۷۷ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.

محاسبه جمعیت کشور بر اساس رابطه رشد به صورت زیر انجام میشود:

رابطه رشد عبارت است از : Pn=P0(1+r)n

که در آن Pn پیش بینی جمعیت میانه سال 1390 و P0 جمعیت سرشماری سال 1385 و r رشد جمعیت سالانه کشور است که حدوداً برابر با 0.015 میباشد.

بر اساس یکی از نتایج مهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 کاهش نرخ رشد جمعیت از 1.62درصد سال 1385 به رقم 1.29درصد سال 1390 کاهش یافته است و بُعد(اندازه) خانوار از 4.03نفر سال 1385 به رقم 3.55نفر در سال 1390 رسیده است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/304341 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 4 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب