روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

گردوی تقلبی چینی!

چندی پیش تصاویر بسیار جالبی از گردوهایی وارد فضای اینترنت شد که نشان می داد در چین برخی از فروشنده ها گردوها را نیز جعل کرده و آن ها را با استفاده از سنگ پر کرده اند.

این گردوها بسیار زیبا و تازه به نظر می رسند و در نگاه اول شاید به هیچ عنوان شما را به شک نیندازند که ممکن است داخل آنها پوچ باشد اما این واقعیت وجود دارد که شما در اصل یک تکه سنگ و کلوخ با پوشش گردویی خریده اید.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/305339

جدیدترین آمار شیوع اختلالات روانی در کشور

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در سال ۸۹ و ۹۰ حدود ۲۳.۶ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ سال کشور که ۱۲ میلیون نفر می‌شوند دچار اختلالات روانی هستند.
نسبت بیماران روانپزشکی را که برای دریافت خدمات به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند ۴۴ درصد بیماران است. ۵۶ درصد از بیماران هیچ گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند.
۱۸ درصد بیماران روانپزشکی در طول یک سال حداقل خدمات را دریافت می‌کنند و ۸۲ درصد خدمات مناسب را نمی‌گیرند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/259917

تجمع مالباختگان در یک کلاهبرداری مقابل مجلس

تعدادی از مال‌باختگان در یک کلاهبرداری امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. افراد مذکور که حدود 50 نفر بودند با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پیگیری مسئولان برای احقاق حقشان شدند.

برخی از افراد چندی پیش با ارائه اسناد و مدارکی اعلام کردند که می‌توانند از ما پول بگیرند و بعد در ازای آن پول به ما ارز تحویل دهند. بر همین اساس ما پولمان را در اختیار این افراد قرار دادیم ولی این افراد کلاهبردار بودند.

تجمع‌کنندگان مقابل مجلس از استانهای آذربایجان غربی، تهران، فارس و برخی استانهای دیگر بودند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/305267

تامین جانی داشته باشیم درباره مرتضوی افشاگری می کنیم

اگر برای برخی افراد تامین جانی برقرار گردد سخنان مهمی را درباره سعید مرتضوی و متهمان این پرونده اعلام خواهند کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/259832

 پنج کشور مرفه جهان

کشور مرفه، کشوری است که در آن تامین و بهبود رفاه عمومی وظیفه قانونی نهادهای اجرایی است. در این حالت نظام اقتصادی دولت به همه کسانی که به هر دلیل نتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند یاری‌رسانی می‌کند. این کار از طریق پرداخت مستمری (حداقل درآمد) و یا کمک‌های نقدی دیگر انجام می‌شود.  ۵ کشور مرفه جهان:

۱-نروژ
واژه نروژ به معنای «مسیر شمالی» است.

نروژ دارای ذخایر گسترده‌ای از نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است. صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در جهان را دارا است. نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند، به آموزش عالی یارانه می‌دهد، و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد.

2-دانمارک
کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند و این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید.
۳-سوئد
سوئدی‌ها جزو شهروندانی در جهان هستند که از کیفیت بالای زندگی برخوردارند. نرخ بیکاری آن پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها استوار است.
۴-استرالیا
استرالیا به واسطه طبیعت زیبا و سواحل بی نظیری که از آن بهره مند است، یکی از مهمترین مراکز توریستی در جهان به شمار میرود که همین امر اقتصاد این کشور را بسیار پویا و قدرتمند ساخته است.
۵-نیوزلند یا زلاند نو
نیوزیلند اقتصاد پیشرفته و پررونقی دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۷ به ۱۲۸/۱ میلیارد دلار و تولید سرانه آن به ۳۰۲۳۴ دلار رسید که در ردیف بیست و هشتم دنیا و نزدیک به کشورهای اروپای جنوبی قرار می‌گیرد (اسپانیا بیش از ۳۳ هزار دلار وآمریکا بیش از ۴۶ هزار دلار است). از سال ۲۰۰۰ تاکنون سطح درآمد میانه خانواده‌های نیوزیلندی افزایش چشمگیری داشته‌است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/305332

قیمت داروی سرطان و ام‌اس به ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان رسید

قیمت داروی ضدسرطان «هرستپین» که با ارز آزاد هم وارد می‌شود به هر آمپول ۴ میلیون تومان رسیده و برای بیماری که باید ۴ بار در ماه تزریق کند. ماهانه ۱۶ میلیون تومان هزینه دارد. قیمت برخی داروهای ام‌اس هم به هر دارو ۱۱میلیون تومان رسیده است.
هزینه یک داروی ام اس مانند آونکس و تایسبری نیز بین 10 تا 11 میلیون تومان شده است واقعاً پرداخت این هزینه‌ها در توان بیماران نیست. دولت باید این داروها را با ارز مرجع و تازه آن را هم با یارانه و قیمت حمایت شده در اختیار بیماران قرار دهد زیرا اکثر بیماران حتی توان پرداخت این داروها را با نرخ مرجع نیز ندارند.
یک بیمار مبتلا به دیابت به انسولین نیاز دارد و اگر انسولین در بازار نباشد بیمار می‌میرد، شوخی ندارد و این وظیفه حاکمیت است که در این زمینه احساس مسئولیت کند و وظیفه خود را انجام دهد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/259900

 پخش اذان از شبکه های ملی چه لزومی دارد؟

 یک کار غلط دیگری که کردیم این بود که صدا و سیما را به مسجد و حسینیه تبدیل کرده ایم، مثلا حدود 17 کانال تلویزیونی داریم و سر اذان از همه این شبکه اذان پخش می شود، آن هم اذان به وقت تهران. اما کسی که مشهدی است چه ضرورتی دارد برنامه های خودش قطع شود و اذان را گوش دهد آن هم همه 17 کانال! با این کار در واقع یکی از کارهای مهم مسجد را گرفته ایم.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/259885



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب