روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

دولت؛ کارگردان شورای نمایشی تعیین دستمزد

در حالی که رئیس دولت در مصاحبهٔ تلویزیونی یکشنبه شب خود، هیئت دولت را در روند تصویب حداقل دستمزد سال آینده واسطهٔ میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد و تصمیم‌گیرندگان نهایی دستمزد را کارگران و کارفرمایان خواند، نمایندگان كارگری و كارفرمایی شورای عالی كار معتقدند با حضور ۵ نماینده از سوی دولت و وجود تنها ۳ نماینده از جانب هر کدام از شرکای اجتماعی (کارگران و کارفرمایان) در شورای عالی کار، تصمیم نهایی در خصوص دستمزد به عهده دولت است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=51834

تجمع کارگران قند اهواز برای دومین روز متوالی

۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، صبح امروز (نهم اسفند) برای دومین روز متوالی و دوازدهمین بار طی سال جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۶ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز قانونی است و مسئولان استانی و کشوری حداقل نسبت به دریافت نکردن ۲۶ ماه حقوق کارگران می‌توانند واکنش مسئولانه‌ای داشته باشند.اگرمسئولان به خواسته‌های صنفیمان همچنان بی‌توجه باشند به تجمعات خود ادامه می‌دهیم.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=51914

بازداشت كارفرما و تعویق ۱۰ ماه حقوق كارگران

حقوق کارگران کارخانه سیم کابل شاهین (سرخه) در ۱۰ ماه گذشته پرداخت نشده است.

حدود ۱۵۰ کارگر کارخانه سیم کابل شاهین (سرخه) در استان سمنان از اردیبهشت ماه سال ۹۱ تا هم اکنون که روزهای پایانی سال جاری را سپری می‌کنیم حقوقی دریافت نکرده‌اند و تاکنون نتوانسته‌اند بعد از پیگیری‌های قانونی به مراجع ذیصلاح به مطالبات قانونی خود برسند.

بیش از ۷ ماه است که این کارخانه تولید کننده سیم و کابل تعطیل شده است، مشکلات این کارخانه به حدی پیچیده شده است که کارفرما و سایر مسئولان این واحد تولیدی، کارخانه را بدون پرداخت مطالبات کارگران‌‌ رها کرده‌اند.

 یکی از مهم‌ترین عوامل تعطیلی کارخانه سیم کابل شاهین افزایش مشکلات مالی آن است که گفته می‌شود، مدیر عامل این کارخانه به همین دلایل، با افزایش بدهی‌ها با حکم قضایی طلب کاران، روانه زندان شده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=51748

بیکاری و فقر تنها بخشی از دردهای کردستان است

آمارها نشان می دهد که  در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر در اثر تصادف فوت كرده و 800 هزار نفر نيز به انحاي مختلف مجروح شده‌اند. اگر نفرات كشته شده در تصادفات رانندگي در سال گذشته را در تعداد روزهاي سال تقسيم كنيم سهم هر روز از ميزان تلفات رانندگي 55 كشته و 2 هزار و 100 مجروح مي‌شود با اين حساب در هر ساعت بيش از 2 كشته و 87 مجروح به تعداد تلفات رانندگي اضافه مي‌شود.

بزرگراه كرمانشاه به مياندواب كه از 20 سال قبل آغاز و با وجود تلاش‌هاي انجام شده تا‌كنون فقط 50 درصد پيشرفت داشته و بسياري از قطعات آن در حال حاضر تعطيل است.
در مرزهاي كردستان به جاي انسداد و برخورد قهري با كساني كه تنها منبع معيشت و درآمدشان كول بري است بايد مديريت صحيح انجام شود. اما اگر واقعاً هدف برخورد و ممانعت از ورود كالاي قاچاق است بايد با تشكيلات و باندهاي درشت دانه‌اي كه از لنگرگاه‌ها و دور زدن قانون اقدام به قاچاق در سطح كلان مي‌كنند برخورد شود نه با كول بران ضعيف و بيچاره. اين در حالي است كه آمارهاي ارائه شده در زمينه بيكاري تا 30 درصد است و تبعات آن طلاق و اعتياد و....

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/305479



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب