تکامل انسان>10
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

دلايل ديرين‌شناسي در باره به وجود آمدن انسان

     مرحله اول انسان‌هاي اوليه                

     1- (انسان جاوه)

     با ظهور انسان‌هاي اوليه در دوران سوم و در دوره نئوژن neogene { اين دوره خود شامل سه زير دوره به نام دور مي باشد كه مجموعا" اين سه دور( ميوسن، پليوسن، پليستوسن) از 23 ميليون سال پيش تا كنون را شامل مي‌شود.} مرحله جديدي در تكامل طبيعت شروع شد.

     انسان در مقايسه با تمام تاريخ پيشين تكامل جهان حيوانات، زمان ناچيزي را گذرانده است. اما ترقي و تعالي‌ش در همين زمان و ميزان تاثيرش بر ساير حيوانات و گياهان فوق‌العاده زياد بوده است.

     بايد يادآوري كنيم كه در دوران سوم زمين شناسي هنگامي كه پريمات‌هاي عالي، يعني ميمون‌هاي آدم‌نما و ميمون‌ها در حال رشد و تكامل بودند، شاخه‌اي كه منجر به انسان گرديد رشد و نمو كرد. ممكن است تصور كنيم كه شاخه‌ي انسان با اجداد گوريل و شامپانزه در دوره ميوسن از تنه‌ي مشتركي جدا شده است. پس از اين، گروه اجدادي ميمون‌هاي آدم‌نما، كه بعدا" انسان را به وجود آوردند، مستقلا" رشد و تكامل يافت تا استرالوپيتكوس را به وجود آورد. انسان‌هاي اوليه در اواخر دوران سوم در داخل يكي از انواع ميمون‌هاي آدم نماي بزرگ از گروه استرالوپيتكوس‌ها ظاهر شدند.

     كاسه جمجمه پيتك‌آنتروپوس با جمجمه شامپانزه شباهت‌هايي دارد. اما جمجمه پيتك‌آنتروپوس بطور واضحي از جمجمه‌ي شامپاتزه بزرگ‌تر است. ظرفيت جمجمه آن نيز به طور نسبي بزرگ‌تر است، زيرا جمجمه‌ي پيتك‌آنتروپوس 900 و شامپانزه فقط 350 الي 400 سانتي‌مترمكعب است.

     حجم جمجمه پيتك‌آنتروپوس بين حجم جمجمه انسان و ميمون آدم‌نماست كه نام "انسان‌ميمون" آن را توجيه مي‌كند. ساختمان استخوان ران پيتك‌آنتروپوس نشان مي‌دهد كه راست راه مي‌رفته است.

     اكنون ديگر براي دانشمندان هيچ شكي باقي‌نمانده كه پيتك‌آنتروپوس جاوه داراي طبيعت انسان است. و حتي ابزار هم بكار مي‌برده است. وجود پيتك‌آنتروپوس با كشفياتي كه در چين به عمل آمد كاملا" تاييد شده است. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب