تکامل انسان>12
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

دلايل ديرين‌شناسي در باره به وجود آمدن انسان

     مرحله اول انسان‌هاي اوليه                

 3- انسان هايدلبرگ

     فسيل آرواره‌ي زيرين انسان اوليه در جايي به نام هايدلبرگ يافت شده است و به همين دليل به نام انسان هايدلبرگ معروف شده است. اين آرواره‌ي بزرگ انسان در عمق 24 متري از سطح زمين كشف شد. ساختمان آن مخلوطي از انسان و ميمون است. اندازه‌هاي آرواره خيلي بزرگ است، شاخه‌هاي فوق‌العاده پهن دارد؛ و فاقد برجستگي چانه است. بنابراين بسيار اوليه است و حتي با آرواره‌هاي پيتك‌آنتروپوس و سين‌آنتروپوس زياد قابل مقايسه است. اما دندان‌ها كاملا" به انسان شباهت دارد و از لحاظ تكامل از دندان‌هاي انسان‌هاي اوليه خيلي جلوتر است؛ بنابراين از اين حيث انسان فسيل شده‌ي هايدلبرگ قدري به نئاندرتال‌ها، كه ديرتر زندگي مي‌كرد‌اند، نزديك است.

     بطور كلي تا جايي كه مي‌توان از پيتك‌آنتروپوس و سين‌آنتروپوس و انسان هايدلبرگ شواهد فسيلي بدست آورد، نشان مي‌دهد كه آن‌ها قديمي‌ترين انسان‌هاي فسيل شده هستند. اين انسان‌ها اولين مرحله‌ي انسان شدن را در انتقال ميمون به انسان نشان مي‌دهند. اين‌ها "انسان‌هاي در شرف تكامل" يعني گروهي هستند كه به نئاندرتال‌ها تبديل شده‌اند و آن‌ها خود نمايندگان مرحله‌ي دوم انتقال از ميمون‌هاي آدم‌نما به انسان هستند.

     كشفيات بقاياي استخواني و آثار تمدن انسان‌هاي اوليه براي اثبات تئوري‌هاي ظهور و تكامل انسان داراي اهميت فوق‌العاده است. اين كشفيات مؤيد تئوري داروين درباره‌ي اشتقاق انسان از ميمون‌هاي آدم‌نماي فسيل شده بسيار تكامل يافته است، و نيز مؤيد تئوري دو فرزانه بزرگ قرن 19 درباره‌ي نقش قاطع كار در انتقال ميمون‌هاي آدم‌نما به انسان است. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب