چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کارشناس بهداشت محیط: آجیل‌های کهنه را رنگ می‌کنند

حالت زرد رنگ آجیل‌ها می‌تواند نشان دهنده کهنگی آنها باشد زیرا رنگ را برای سرپوش نهادن بر ماندگی و کهنگی به آجیل‌ها اضافه می‌کنند.
هر جا صحبت از آجیل و خشکبار به میان می‌آید بحث وجود سم آفلاتوکسین نیز در میان است.
تشخیص سم آفلاتوکسین در آجیل‌ها به سادگی میسر نیست چرا که نمی‌توان به سراغ تک تک مراکز عرضه آجیل رفت و نمونه‌برداری کرد از سوی دیگر انجام آزمایش‌های تشخیص این سم به دلیل هزینه بالا و مدت زمان طولانی برای پاسخ‌دهی آن، مقرون به صرفه نیست.
در موقع خرید می‌توان یک یا دو عدد از مواد آجیل را خورد که اگر کهنه باشد بوی ماندگی آن قابل لمس خواهد بود.
راه تشخیص رنگی بودن مواد این است که چند دانه از آن را یکی دو دقیقه در دست نگه دارند اگر دست رنگی شد آن آجیل تازه و مطلوب نیست.
وجود سوراخ‌های ریز در دهانه پسته، این سوراخ‌ها نیز نشانه کرم‌دیدگی پسته است. بهتر است از جایی خرید شود که محل نگهداری آجیل در ظرف‌های مناسب باشد. آجیل را در گونی نگه می‌دارند که باید گونی‌ از کف زمین فاصله 10تا 20 سانتی متری باشد تا هوا جریان داشته باشد.
وقتی پسته را به صورت تازه در گونی می‌ریزند لهیدگی در پوست آن ایجاد می‌شود که این لهیدگی خود از عوامل ایجاد سم آفلاتوکسین است.
بادام به خاطر پوسته سفت خود و شرایط محیطی سالم‌تر از پسته است چرا که شرایط فساد‌پذیری کمتری نسبت به پسته دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/260839

چرا برخی مسؤولان وزارت بهداشت آب معدنی نمی خورند؟!

برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان زا بودن دارد .
برابر بررسی ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از 48 ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی دهد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/260993

قتل دختر دانشجو بعد از تعرض 3 جوان

سه جوان متهم هستند سال87  دختر جوانی به نام «سحر» را در منطقه ملارد شهریار به قتل رسانده‌اند.

سه جوان که نیما، بابک و حامد نام دارند بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. 

نیما: من با سحر آشنا شدم و او را به باغی در حوالی ملارد بردم. دو دوستم هم آنجا بودند. ما به دختر جوان مقدار زیادی قرص خوراندیم و او را مورد آزار جنسی قرار دادیم. قصدمان این نبود، او را بکشیم  فقط می‌خواستیم با او رابطه داشته ‌باشیم.

حامد: «ما سه نفر 18 ساعت این دختر را مورد آزار جنسی قرار دادیم و به او دیازپام خوراندیم تا نتواند حرکت کند. بعد که بدحال شد ترسیدیم، بمیرد به همین دلیل سریع او را به بیمارستان بردیم.»

متخصصان: دختر جوان به دو دلیل مسمومیت دارویی و تجاوزات پی‌درپی جان خود را از دست داده‌است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/260873

محصولی:دارایی۱۶۰ میلیون دلاری من دروغ است

در سایت ویکی پدیا که خود کاربران در آنجا مطلب می گذارند برخی مطالبی از اینجانب در این سایت آن هم به نقل از یک منبع معاند نظام که از آمریکا اداره می شود و از طرف ایران فیلتر است گذاشته اند مبنی بر اینکه بنده اولین میلیاردر مسلمان ایران هستم و اسم بنده را کنار برخی از میلیاردر های یهودی قرار داده اند. جالب اینجا است که در این متن دارایی های بنده را 160 میلیون دلار برآورد کرده اند که صد در صد دروغ است و بنا به منبع مورد اشاره، این خبر هم در زمان فتنه 88 تولید شده است و در آن متن، اتهاماتی را به بنده، دکتر جلیلی، آقای مصلحی، سردار جعفری و حتی حضرت آقا وارد کرده اند تا مشابه خبر های کذب دیگر زمان فتنه، از آن برعلیه نظام و اینجانب که در آن زمان وزیر کشور و مسئول برگزاری انتخابات بودم استفاده تبلیغاتی کنند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/306468

دردسرهای سیاستمدار میلیاردر

صادق محصولی در ابتدای دولت نهم به عنوان گزینه محمود احمدی نژاد برای تصدی ثروتمندترین وزارتخانه کشور به مجلس معرفی شد اما در آن مقطع درخواست نمایندگان مجلس برای توضیح محصولی درباره ثروت شخصی اش کار را تا به حدی رساند که او حاضر به حضور در مجلس نشد و عطای وزارت به لقایش بخشید. در آن زمان عماد افروغ نماینده مجلس هفتم در نطق خود در مخالفت با سپردن امور نفت کشور به صادق محصولی گفته بود : «تصور كنید وزیری كه از راه بورس‌بازی و بساز بفروشی به ثروت كلان رسیده است با این وزارتخانه ثروتمند چه خواهد كرد؟» او محصولی را فردی با ثروت بادآورده توصیف كرده و گفته بود محصولی از شاخص‌های یك وزیر برخوردار نیست.

خبرنگاری از روح الله حسینیان درباره ثروت محصولی پرسیده بود که حسینیان گفته بود «اصولگرایان باید یك نفر پولدار داشته باشند تا از آنها حمایت كند تا بتوانند رای بیاورند».

علی مطهری در مناظره با حجت الاسلام نبویان، گفته بود بخشی از هزینه های تبلیغاتی جبهه پایداری 450 میلیون تومان است که آقای محصولی به عنوان خمس پرداخت کرده است. و مطهری پرسیده بود مگر خمس به جبهه پایداری هم تعلق می گیرد؟

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/306575

آقای محصولی! پس چقدر پول دارید؟

آقای محصولی عضو ارشد جبهه پایداری در یک جمع دانشجویی ادعاهای منتشر شده در سایت ویکی پدیا در باره سرمایه 160میلیون دلاری خود را تکذیب کرده است.

حداقل در باره همان 20میلیارد تومان سال 1384 (که فرض می کنیم هیچ افزایشی هم نداشته) توضیح بدهد که از کجا و در چه فرایندی کسب شده است؟

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/306470



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب