دو خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

سرنوشت مشکوک ۱۳۰۰ میلیارد تومان عیدی گم شده بازنشستگان

علیرضا رخشنده معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در حالی سه شنبهٔ هفته جاری (۱۵ اسفند ماه) از پرداخت مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان «‌ بابت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی» به بانک خبر داد که طبق محاسبهٔ گروه كارگری ایلنا تنها رقمی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت عیدی تمامی بازنشستگان مورد نیاز است.

با توجه به آنکه حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی در کشور وجود دارد و به هر نفر بطور ثابت حداکثر مبلغ ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان عیدی پرداخت می‌شود، رقم مورد نیاز برای پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی اندکی کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

با یک محاسبهٔ سرانگشتی مشخص می‌شود فاصلهٔ فاحش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی میان رقم مورد نیاز برای پرداخت عیدی  و مبلغ اختصاص داده شده برای این موضوع وجود دارد.

سرنوشت ۱۳۰۰ میلیارد تومان اضافه پرداخت شده ؟؟

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=54450

رنو حق تعطیلی كارخانه‌های خود در فرانسه را ندارد

دولت فرانسه به منظور مقابله با روند فزاینده بیکاری در این کشور، توافقنامه‌ای با شرکت خودروسازی رنو امضا کرد که به موجب آن این شرکت نباید کارخانه‌های خود را در فرانسه تعطیل کند.
به موجب این توافقنامه رنو حق ندارد هیچکدام از کارخانه‌های خود را در فرانسه تعطیل کند و باید محصولات خود را ارزان‌تر تولید کند. دولت نیز موظف است تسهیلاتی برای افزایش قدرت رقابت پذیری آن در اروپا به کار گیرد.
از سوی دیگر، کارگران نیز برای آنکه اخراج نشوند باید بیشتر کار کنند و حقوق آن‌ها نیز افزایش نخواهد یافت. شرکت خودرو سازی فرانسه همچنین متعهد شده است خط تولید خود را در کارخانه‌های فرانسه افزایش دهد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=54424



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب