روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بیکاران یونانی تظاهرات کردند

 روز پنجشنبه افرادی که در یونان در اثر سیاست های اقتصادی اخیر دولت، شغل خود را از دست دادند، علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت تظاهرات کردند.سیاستهای اقتصاد ریاضتی یونان این کشور را به صحنه اعتراضات مردمی و اعتصاب در ماه های اخیر تبدیل کرده است.

آمار بیکاری در یونان به بالاترین حد خود یعنی بیست و هفت درصد رسیده است.رکورد در این کشور نیز به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است.نرخ بیکاری در یونان دو برابر میانگین حوزه یورو است.در حال حاضر یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر در یونان بیکار هستند.

دلیل افزایش بیکاری در یونان سیاست های سختگیرانه ریاضت اقتصادی است که وام دهندگان اروپایی و بین المللی یونان خواستار آن هستند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/302846

افسردگی شایع‌ترین بیماری درمیان جوانان

محمد تقی حسن زاده: در تحقیقات انجام شده میان دو هزار و 506 جوان به عنوان جامعه آماری که 606 نفر از این افراد در مقطع پیش دانشگاهی و مابقی دانشجو بوده اند، عوامل مختلف اختلال روانی در میان نسل جوان بررسی شد. 

 عوامل اختلال روانی جوانان شامل ترس از بیماری، افسردگی، وسواس اجباری، اضطراب، خصومت و پرخاشگری، شکایت جسمانی، روان پریشی و حساسیت در روابط متقابل است که در این تحقیق از جوانان جامعه آماری سوال شد. 

نتایج تحقیقات نشان می دهد که افسردگی شایع ترین اختلال روانی در میان نسل جوان کشور است و سهم جوانان در این بیماری به 1/3 درصد می رسد. 

سایر اختلالات روانی در میان نسل جوان به ترتیب شامل خصومت و پرخاشگری 2.9 درصد،تفکر پارانوییدی(اختلال شخصیت بدگمانی) 2.7 درصد،وسواس 2.4 درصد،اضطراب 2 درصد،شکایت جسمانی 2 درصد،حساسیت در روابط متقابل 1.9 درصد، روان پریشی 1.2 درصد و ترس 9 صدم درصد است. 

براساس جامعه آماری افسردگی در دختران بیشتر از پسران است و در پسران اختلال تفکر پارانوییدی بیشتر از دختران است. تمامی این اختلالات ریشه در آسیب های اجتماعی دارد. 

حمایت از جوانان هم از سوی مسوولان و هم از سوی خانواده، واگذاری مسوولیت به جوانان، حل کردن مشکل اشتغال و احساس مفید جوانان در جامعه، تقویت نگرش مثبت اندیشی نسبت به جوانان از جمله راهکارهای کاهش این اختلالات در میان نسل جوان است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/302863

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب