چند خبر واقعا متفاوت//
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تصادف شدید 18 نفر در آتش سوختند

صبح امروز حدود ساعت هفت بر اثر برخورد یک‌دستگاه وانت تویاتا حامل سوخت قاچاق با یک‌خودرو پژو سواری حامل 15 افغانی غیر مجاز در حوالی پل 900 متری شهرستان ریگان 18 نفر در آتش سوختند که از این تعداد 15 نفر از اتباع افغانی غیر مجاز بودند و سه نفر نیز شهروند ایرانی بودند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/264956

حادثه:سه کارگر کشته شدند

ساعت 9:46 صبح جمعه ریزش یک ساختمان در حال تخریب در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد به سازمان آتش نشانی و اورژانس اطلاع داده شد.

 کارگران در حال تخریب یک ساختمان سه طبقه قدیمی بودند که ناگهان آوار بر روی آنها ریخته و زیرخروارها خاک گرفتار شده بودند. امدادگران بلافاصله عملیات نجات را آغاز کرده و هر سه کارگر را از زیر خاک خارج کردند. پس از معاینه آنها از سوی عوامل اورژانس مرگ هرسه نفر آنان تایید شد.

6 ماه قبل نیز در همین ساختمان آوار ریزش کرد و دو کارگر زیر آن گرفتار شدند که در آن حادثه خوشبختانه با امدادرسانی سریع آتش نشانان تلفات جانی نداشتیم. از آن زمان عملیات تخریب دراین خانه متوقف شده بود که پس از شروع دوباره این حادثه تلخ رقم خورد.

قربانیان دو ایرانی و یک افغانی بودند که میانگین سنی آنها 30 سال بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265003

چرایی دو ملیتی شدن مدیران دولتی !

برخی از مدیران ومعاونان برخی دستگاه ها، به خصوص آنها که به خاطر نوع کار سازمانی خود به خارج کشور سفر می کنند، خانواده خود را در خارج کشور سکونت داده و در طول سال، یکی دوبار خانواده آنها به ایران سفر می کنند تا خود را نشان دهند. 

تعدادی از این معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی، گرین کارت دارند یا ویزای چند ساله گرفته اند و یا مقیم کشورهای خارجی محسوب می شوند  و خلاصه در حالی که باید احساس تعلق به ایران داشته باشند، در سال های اخیر برای خود، امکان اقامت و سفر و ماندن در کشورهای دیگر را فراهم کرده اند.

فرزندان آنها یا دانشجوی دانشگاه های اروپا و آمریکا وکانادا و استرالیا هستند یا سال هاست که کسب و کاری در این کشورها دارند

خانواده بسیاری از این افراد، در خارج کشور زندگی می کنند و اکثر ماه های سال را در خارج به سر می برند اما برای تغییر آب و هوا و سرزدن به فامیل و دوستان و خود را نشان دادن به برخی مدیران، به ایران سفر می کنند.

چگونه است که برخی از این افراد به عنوان مثال مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مانند سازمان های ورزشی و فدراسیون ها و.. تنها 3 تا 6 ماه در ایران هستند  و خانواده خود را فقط یکی دوبار به ایران می آورند و بقیه عمر و خدمت خود را در خارج زندگی می کنند و از جمهوری اسلامی و ملت ایران حقوق های بسیار بالا دریافت می کنند؟

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/311640

افشای فرار مالیاتی ثروتمندان و سیاستمداران

نزدیک به دو و نیم میلیون سند، از جمله ایمیل‌ها و دیگر مدارک مربوط به پنهان‌کاری‌های مالی ثروتمندان بزرگ جهان در یک دهه گذشته در حالی در رسانه‌های جهان منتشر شده که پیش‌تر همواره هویت این افراد و دارایی‌هایشان مخفی می‌ماند.

در میان اسناد نام بسیاری از مقامات بلندپایه سیاسی و حکومتی، دلالان اسلحه، اعضای خانواده‌های سلطنتی و چهره‌های شناخته‌ شده دیگر از بیش از ۱۷۰ کشور جهان به چشم می‌خورد.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و خانواده‌اش، همسر معاون نخست‌وزیر روسیه، خزانه‌دار کمپین انتخاباتی فرانسوا اولاند در فرانسه، همسر یک سناتور در کانادا، دختر ارشد فردیناند مارکوس، دیکتاتور فیلیپین، بارونس کارمن، از مشهورترین کلکسیونرهای جهان که اهل اسپانیا است و همسر مارک ریچ، یک تاجر بزرگ نفت در آمریکا، از جمله چهره‌های مشهوری هستند که تاکنون نامشان فاش شده است.

چندین رسانه برجسته از ۴۶ کشور جهان در ماه‌های گذشته مشغول بررسی این اسناد بوده‌اند؛ در میان این رسانه‌ها نام‌های بزرگی همچون واشنگتن‌ پست، گاردین، لوموند و بی‌.بی‌.سی به چشم می‌خورد. گفته می‌شود آنچه تاکنون منتشر شده، فقط دور اول انتشار این اسناد است و احتمالا در آینده نزدیک باید منتظر خبرهای بیشتری پیرامون این پروژه جنجال‌برانگیز و استثنایی بود.

حجم اطلاعاتی که به دست آمده بیش از ۲۶۰ گیگا بایت است. گفته می‌شود این اطلاعات از طریق دو کمپانی فعال در صنایع "آف‌شور" جمع‌آوری شده، اما سال گذشته از طریق یک منبع ناشناس در اختیار کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاری کاوشگرانه در واشنگتن قرار گرفته است.

(وبلاگ آموختن: در جوامع طبقاتی امروزی، قدرت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تماما" در خدمت طبقه حاکمه است که بتواند به آسانی قدرت خود را اعمال نماید. این طبقه حاکمه هیچ نقش مستقیمی در تولید نیازهای واقعی مردم ندارند و از قِبل کار اضافی کارگران، کارمندان، معلمان و به طور کلی حقوق‌بگیران، فربه شده و زر می‌اندوزند و از پرداخت هرگونه مالیات هم خود را معاف می‌دارند زیرا خود قانون‌گذار و مجری راهکار برای نپرداختن مالیات هستند.)

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/311704

شرایط حذف نمره زیر 10 از کارنامه دانشجویان

اگر دانشجوی کارشناسی در درسی نمره زیر 10 بگیرد، به شرط آن‌ که در ترم یا ترم‌های بعدی آن درس را با نمره 14 به بالا بگذراند، نمره قبلی از کارنامه وی حذف خواهد شد.

 برای اینکه تنها یک درس باعث مشروطی و کاهش معدل دانشجو نشود، این ماده در آیین‌نامه دوره کارشناسی لحاظ شده است.

 از زمان ابلاغ آیین‌نامه اجرایی می‌شود و شامل دانشجویان دوره قبلی نمی‌شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/311761

تصادفات رانندگی نوروز امسال ۳۱ هزار نفر را مجروح کرد

رئیس اورژانس کشور: تصادفات رانندگی امسال ۳۱ هزار و ۷۲۱ نفر را مجروح کرد که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند، تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات امسال بیشتر از نوروز پارسال بود اما از اعلام آ‌مار آن معذوریم چون پزشکی قانونی باید اعلام کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265020

 128 هزار نفر در تعطیلات نوروز 92 مجروح شدند

هلال احمر: در تعطیلات 16 روزه نوروز 92 امدادگران 128 هزار مجروح را درمان کرده و یا به بیمارستان منتقل کردند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265022

 

یارانه بیش از 1میلیون تومان؟!

کاهش حقوق ها به خاطر ارزانی!

در حالیکه قشر کارگر و زحمتکش مملکت هر روز "هفت صبح" از خواب بیدار می شوند و به سر کار می روند؛ هستند در این میان مرفهین بی دردی که لنگ ظهر تازه از خواب غیرنازشان(!) بیدار می شوند و می روند و در سایت به اصطلاح خبری تحلیلی یشان خبرهای سمت و سو دار و ایضا بودار(!) منتشر کرده و اسم خودشان را هم گذاشته اند ... راستی اسمش چه بود؟! ... "ظهر ایران" بود؟! ... "بعد از ظهر ایران" بود؟! و یا شاید هم "عصرایران"!

برخی مواقع این سایت های به اصطلاح خبری کارهایی می کنند که بیا و ببین!! ... بیا و خوبی کن! بیا و به فکر شهروندان و کارمندان باش! بیا و برای رفاهشان افزایش حقوق بده! ... حقوقشان را بالا نمی بری، انتقاد می کنند! حقوقشان را بالا هم می بری منتقد می شوند! آدم می ماند چیکار کند!

شاید باورتان نشود که همین سایت معلوم الحال درباره میزان افزایش حقوق کارمندان نوشت: "دولت کاهش قدرت خرید مردم را رسمی کرد!"... خب همین کارها رو می کنید که دولت هم از سال بعد برای دراز نشدن زبان منتقدان کلا" می زند زیر تورم و تازه حقوق ها را کاهش می دهد تا نشان دهد خیلی ارزانی داشته ایم!

کاهش قدرت خرید و خالکوبی 15میلیون تومانی؟!

گفتنی است این سایت به اصطلاح خبری که مدعی تحلیلی بودن را هم دارد؛ خبری دیگری را هم بر روی خروجی اش گذاشته است که دست خودشان را رو کرده و نشان می دهد اصلا کاهش قدرت خریدی وجود نداشته که بخواهد ثابت بشود یا نشود!

"عصرایران" و یا شاید هم "بعد از ظهر ایران" نوشته است: "رواج خالکوبی‌های ۱۵میلیونی در پایتخت"؛ خب اگر قدرت خرید مردم پایین آمده است، پس از کجا می آورند 15میلیون بدهند و خودشان را خالکوبی کنند؟! هان؟! ... بالاخره این را باور کنیم یا آن را؟!

یارانه بیش از 1میلیون تومان!

این سایت که نمی دانیم چه نفعی از مشکل دار نشان دادن اقتصاد ما می برد در خبر دیگری نوشته است: "شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۷.۴ درصد افزایش نشان می دهد."؛ خب یکم گرسنگی یا تشنگی که کسی را نکشته است که این اعداد و ارقام را در بوق و کرنا کرده اید؟! ... اصلا چرا نمی نویسید که تا به امروز هر ایرانی بیش از 1میلیون تومان یارانه گرفته است؟! ... هیچ می دانید 10میلیون ریال چقدر صفر دارد؟!

بعدش هم با گرانی خوراکی ها، مردم کمتر خواهند خورد و خود به خود لاغر می شوند و دیگر شاهد افزایش مصرف قرص ها و کمربندهای لاغری که عوارض جانبی و غیرجانبی اش بر کسی پوشیده نیست، نخواهیم بود! آیا کم شدن مصرف قرص و در نتیجه سلامتی بیشتر مردم، آنقدر اهمیت ندارد که تورم کمی – تنها یک چیزی تو مایه های 57.4درصد- افزایش یابد؟! 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/264811

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب