دو مطلب طنز
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

آوردن املت به سر سفره ها !

این روزها قیمت گوجه به موز رسیده است؛ البته شاید هم قیمت موز به گوجه رسیده است! به هر حال این روزها همه به هم می رسند! درست مانند سریال های نوروزی!!

در همین زمینه احتمال می دهیم در آینده ای نزدیک شاهد باشیم شهروندان برای تهیه املت به جای گوجه از موز استفاده کنند؛ بدین ترتیب هم هزینه تهیه املت پایین می آید و هم املت هایمان باکلاس تر می شود؛ همچنین شاید از این پس از موز به جای گوجه در تهیه سالاد بهره ببرند!

یکی از آگاهان در این خصوص با مغرض خواندن افرادی که مدعی گران شدن گوجه هستند، گفت: «گرانی گوجه در حال حاضر تنها به میادین میوه و تره بار و میوه فروشی های سطح کشور محدود می شود و هنوز هم سر کوچه برخی از مسئولین گوجه با نرخ ارزان به فروش می رسد!»

این آگاه افزود: «در حال حاضر این گوجه نیست که گران است، بلکه به دلیل تدابیر اندیشیده شده، این قیمت موز است که به دلیل پایین آمدن قیمت دلار کاهش یافته است؛ وگرنه در اصل هنوز موز خیلی خیلی از گوجه گرانتر می باشد!»

این آگاه همچنین گران شدن گوجه را گامی در خصوص حمایت از کشاورزان دانست و گفت: «با بالا رفتن قیمت گوجه، کشاورزان انگیزه بیشتری برای پرورش گوجه خواهند داشت و بدین ترتیب کشاورزی ما شکوفاتر از گذشته خواهد شد.»

برخی آگاهان بر این عقیده هستند که احتمال دارد برخی از نامزدهای انتخاباتی؛ «آوردن املت به سر سفره ها» و «زنده باد گوجه» را به عنوان شعارهای انتخاباتی خودشان انتخاب کنند!

شنیده می شود برخی کارشناسان با بیان اینکه «گوجه» ، «فرنگی» است از گران شدن و در نتیجه حذف آن از سر سفره ها به شدت استقبال کردند.

با این وجود یکی از آگاهان پیشنهاد داد در خصوص پایین آوردن قیمت گوجه راهکارهای زیر صورت گیرد:

راهکار اول: کشاورزان را تهدید کنیم که اگر قیمت گوجه را پایین نیاورند اقدام به واردات فله ای برنج(!) می کنیم تا قیمت ها بشکند؛ بعدش هم؛ بایستی مشخص شود برای هر کیلو گوجه چند کیلو آب، چقدر کارگر و چقدر کود و ... استفاده می شود؛ بالاخره گوجه کیلویی چند؟!

راهکار دوم: هر نفر در حیاط باغچه اش مقداری گوجه فرنگی بکارد و از همان ها بخورد؛ اینطوری کسی نیاز به خرید گوجه فرنگی پیدا نمی کند و اصلا بالا و پایین رفتن قیمتش مهم نخواهد بود.

راهکار سوم: با توجه به اهمیت گوجه فرنگی و داشتن نقشی پررنگ در تهیه املت که شام و ایضا ناهار دانشجویان – که قشر بزرگی از جامعه محسوب می شوند- پیشنهاد می شود ماهیانه به هر نفر مبلغی تحت عنوان «یارانه گوجه فرنگی» داده شود! این طوری ، هم ملت به گوجه فرنگی می رسند و هم بعضی ها به رأی. بالاخره همیشه که نمی شود سیب زمینی توزیع کرد!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265105

 

ائتلاف " آقای همساده ، فامیل دور و پسر خاله"

آقای پپه

ائتلاف " آقای همساده ، فامیل دور و پسر خاله" تشکیل شد. قرار است یکی از این سه نفر ، نهایتاً به عنوان کاندیدای نهایی ریاست جمهوری وارد صحنه شود! آنها نام این ائتلاف را "تولد عید شما مبارک" گذاشته اند.
آقای همساده به عنوان سخنگوی این ائتلاف در این باره گفت: "آقا داغونما داغون!" و در حالی که طبق معمول می خندید افزود: این ائتلاف با استقبال بسیار بد مردم مواجه شده و هیچ کس تا کنون ما را تحویل نگرفته است.
وی گفت: کاندیداتوری در وجود ما نهادینه شده است . ما یک بار در زمان دانش آموزی هم کاندیدا شدیم ولی آقای مدیر گوش ما را پیچاند و گفت: بچه جان! تو هنوز جدول ضرب را بلد نیستی ، حالا می خواهی برای ما عضو شورای دانش آموزی هم بشوی؟
آقای همساده از این خاطره به عنوان یکی از شیرین ترین لحظات عمر خود یاد کرد و در حالی که قاه قاه می خندید افزود: از آن تاریخ تا کنون ، این گوش چپ ما کلاً شنوایی خودش را به میزان دویست در صد از دست داده است ، یعنی لِه لِهم ها!
فامیل دور نیز در این باره گفت: البته من کوچکترم از آنم که کاندیدا شوم ولی آقای مجری و کلاه قرمزی و ببعی و جیگر و سایر دوستان اصرار کردند و من هم نتوانستم اخلاقاً کاندیدا نشوم و الان هم به نفع هیچ کس کنار نمی روم مگر این که به نفع یکی از کاندیداها کنار بروم!
وی افزود: اگر رأی بیاورم که حتماً می آورم ، نصف پست های کابینه را به جیگر می دهم و بقیه را بین دوستان دیگر تقسیم می کنم.
پسر خاله هم شعار انتخاباتی خود را "نون بگیرم؟ نفت بگیرم؟" اعلام کرد و گفت: مگه چیه؟ انتخاباته دیگه!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265132



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب