چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کاهش ۲۰ هزار تومانی حق اولاد در بخشنامه دستمزد

پیش‌تر اسدالـله عباسی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ریس شورای عالی کار، در تاریخ ۲۱ اسفندماه سال ۹۱ اعلام کرده بود در سال ۹۲ مبلغ حق اولاد ماهانه کارگران دارای فرزند با ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان افزایش به ۶۲ هزار تومان برای هر فرزند خواهد رسید.

هرچند در بخشنامه دستمزد سال ۹۲ منتشر شده از سوی وزارت کار (شامل بخشنامه و دستور العمل‌های آن) به مسئله افزایش حق اولاد اشاره‌ای نشده است، اما رئیس شورای عالی کار پس از اعلام تصمیم شورای عالی کار برای نحوه افزایش دستمزدهای سال ۹۲ در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: برای سال جدید حداقل مزد ۲۵ درصد افزایش یافت، حق بن ثابت ماند و حق اولاد به ۶۲ هزارتومان رسید.

این درحالی است که به تازگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در نامه‌ای که به تاریخ هفتم فروردین ماه با موضوع «حقوق و مزایای حین کار کارگران دائم و موقت مشمول قانون کار سال ۹۲» منتشر کرد، از پرداخت ماهانه ۴۸ هزار تومان بابت هر فرزند خبر داده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60093

شکایت كارگران پتروشیمی بندر امام علیه مزد

عضو هیئت مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام از ارسال شکایت نامهٔ این تشکل کارگری به دیوان عدالت اداری در اعتراض به رقم مصوب مزد سال ۹۲ خبر داد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=59753

دستمزد سال ۹۲ غیر قایل قبول است

دستمزد تعیین شده برای سال ۹۲ غیر قایل قبول است و رقم تعیین شده از نظر صنوف مختلف غیر متعادل است. چنین مبلغی با وجود تورم افسار گسیخته در سبد غذایی کارگران که نسبت به سال ۹۰ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است جوابگوی معیشت کارگران نخواهد بود.

حق مسکن ۱۰ هزار تومانی کارگران که در فیش حقوقی آنان درج می‌شود، این رقم را مایه تمسخر است .

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60036



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب