چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

انهدام باند بزرگ فساد اقتصادی در لرستان

باند بزرگ توزیع خارج از شبکه که با جعل حواله پس از واردات نهاده های دامی با ارز مرجع اقدام به توزیع آن در بین دلالان و فروش در بازار سیاه می کردند، کشف و متلاشی و به پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال رشوه به کارکنان امور دام و کسب 50 تا 60 میلیارد ریال مال نامشروع اعتراف کردند.
10 نفر از عوامل این باند متشکل از مسئول تامین و توزیع نهاده های دامی، مسئول فروش، هفت نفر از افراد واسطه و عامل جعل حواله دستگیر و روانه زندان شدند.
نهاده های دامی خریداری شده از کشورهای آرژانتین، برزیل، اکراین و هند که با ارز مرجع وارد کشور شده و می بایست در راستای حمایت از تولید، هر کیلوگرم 9 هزار ریال به دست دامداران و کشاورزان برسد اما با توزیع بین دلالان و واسطه ها خارج از سیکل قانونی با قیمت هر کیلو 13 تا 16 هزار ریال به فروش می رساندند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265505

 احتمال ورود آنفلوآنزای پرندگان به کشور وجود دارد

اپیدمی این ویروس در شرق آسیا یعنی در چین ایجاد شده و احتمال این که به کشور ما هم برسد وجود دارد ولي نمي توان اظهار نظر قطعي كرد، متاسفانه نگرانی ما آمار بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس جدید است.

طبق آخرین آمار 18 نفر در چين به ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شده اند که به دلیل ناشناخته بودن کدهای ژنتیکی این ویروس هنوز داروی موثر بر علیه آن شناخته نشده است.
این ویروس که h7 n9 نام دارد از پرندگان به انسان منتقل می شود که در حال حاضر 18 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که 6 نفر از این تعداد فوت، 10 نفر در وضعیت بحرانی و 2 نفر در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارند.
این ویروس برخلاف ویروس پاندمیک h1 n1 قسمت های انتهایی ریه را گرفتار می کند و بسیار شدیدتر و کشنده تر از ویروس آنفلوآنزای مرغی است همچنین این ویروس بر خلاف ویروس h1 n1 علائم درگیری آن در پرندگان بر خلاف انسان بسیار شدیدتر بوده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265464

کلیه چند؟

 براساس تصمیم مسئولان انجمن بیماران کلیوی ایران هزینه پرداختی بابت خرید کلیه به 9 میلیون تومان رسید.
قیمت کلیه در سال گذشته 6 میلیون تومان بود و برای سال جدید 9 میلیون تومان تعیین شده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265484

سن عارضه قلبی به کمتر از 30 سال رسید

دکتر صفی آریان: در سال‌های گذشته سن ابتلا به عارضه قلبی بین 60 تا 70 سال بوده اما در حال حاضر به 25 تا 30 سال کاهش یافته که این موضوع نگران کننده است.

میزان و مصرف انواع فست فودها در حال افزایش بوده که بیشتر متقاضیان این نوع غذاها نوجوانان بوده که در شهرهای کوچک در حال ترویج است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265454

ماجرای واردات 1000 دستگاه خودرو لوکس

مصوبه ناگهانی دولت پس از واردات 1000 دستگاه خودروی لوکس با حجم موتور بالای 2500 سی سی از گمرک در نیمه دوم سال 91 با ابهامات گسترده‌ای مواجه شده است.
 سال 91 که بازار خودرو با فراز و نشیب بسیاری روبرو شد، در واردات خودرو نیز اتفاقات ناخوشایندی افتاد که بوی رانت ‌می‌داد. ماجرا از این قرار است که دولت در سال گذشته مصوبه‌اي داشت که براساس آن، قرار شد تعرفه واردات خودرو در اواخر سال 91، 45 درصد و هر سال 5 درصد کاهش يابد.
 براساس همين مصوبه، تعرفه واردات خودرو به 45 درصد کاهش يافت اما ساعاتي پس از این تصمیم، یکهزار دستگاه خودرو بالاي 2500 سي.سي با اين شرايط از گمرک ترخيص شد؛ خودروهایی که در گمرک مانده بودند تا با این تعرفه ترخیص شوند تا سودهای هنگفت بادآورده نصیب سوءاستفاده کنندگان از رانت اطلاعاتی کند.
این در حالی بود که دولت به طور ناگهانی در مصوبه جدیدی واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی را ممنوع کرد. حال این پرسش مطرح است که این 1000 دستگاه خودرو چرا در یک روز خاص از گمرک ترخیص و ناگهان واردات این نوع خودروها ممنوع شد.
یکهزار دستگاه خودرو بيشتر پورشه، بنز و بي.ام.و بودند که با قیمت‌ و سودهای بسیار بالا در بازار عرضه شدند.
در سال 91 نزدیک به 40 هزار دستگاه خودرو به ارزش بیش از یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265445

درآمد ارزی دولت در 8 سال گذشته

 این در آمدها حدود 800 میلیارد دلار در 8 سال گذشته بوده در حالی که بعد از جنگ تحمیلی سالانه 20 تا 25 میلیارد دلار درآمد داشته ایم.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/312275



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب