چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 

آینده مصر

در  تظاهرات روز گذشته اعضا و هواداران جنبش 6 آوریل یکی از گروه های مخالف محمد مرسی رئیس جمهور مصر، یکی از حاضران با پوشیدن لباس افراد غارنشین تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود : "سرنوشت آینده مصر" .

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265630

خیابان‌نشینی  خانواده برای بار دوم

این خانواده(دو دختر و مادرشان، پدر خانواده هم كه پنجاه و شش سال سن) تا مدتی قبل در آپارتمانی 45 متری در سرآسیاب ملارد زندگی می‌كردند. آنها برای اجاره خانه یك میلیون تومان پول پیش داده بودند و ماهی 250 هزار تومان هم اجاره پرداخت می‌كردند، اما وقتی پدر خانواده از كار بیكار شد، اجاره‌ها هر ماه پس از ماه دیگر عقب افتاد و در حالی كه زمان قرارداد به پایان رسیده بود صاحبخانه تصمیم گرفت یك میلیون تومان به پول پیش خانه اضافه كند، آنها هم كه نمی‌توانستند از پس پرداخت اجاره خانه بربیایند ناچار وسایلشان را بار ماشین كرده و به 500 متری از ضلع شرقی ایستگاه متروی حرم مطهر زیر یك درخت توت آمدند تا بلكه مسئولان وضع آنها را دیده و فكری به حالشان كنند.

مرد میانسال ادعا می‌كند تراشكار است، اما به بیماری صرع مبتلاست و هرازگاهی به خاطر حمله عصبی تشنج به سراغش می‌آید.

هر جا یك مدت كار می‌كنم تا وقتی كه دچار تشنج نشده‌ام خوب است، اما وقتی تشنج می‌كنم صاحبكارها ترجیح می‌دهند دیگر برایشان كار نكنم، به همین دلیل نمی‌توانم درآمد ثابتی داشته باشم.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265705

خیار گلخانه ای نخرید

اگر برخی از اروپایی‌ها با خوردن خیارهای آلوده به ای‌کولای به یک باره دچار بیماری و مرگ شده‌اند، ما آرام‌آرام و به تدریج در اثر خوردن خیارهای سمی مسموم می‌شویم و می‌میریم.

مشکل اساسی ما در کشت خیار چیست؟اصلی‌ترین مشکل، سم‌هایی است که به بوته‌های خیار زده می‌شود. متأسفانه خیارهای تولیدی کشور ما به خصوص خیارهای گلخانه‌ای که معمولاً در فصول پاییز و زمستان کشت می‌شوند، به بسیاری از آفات و بیماری‌ها حساس هستند. درست است که بوته‌های خیارهای گلخانه‌ای پربارند و محصول بیشتری نسبت به بوته‌های مزرعه‌ای دارند، اما حساسیت این بوته‌ها نسبت به آفات و بیماری‌ها کم است. به همین دلیل کشاورز مجبور می‌شود برای این که محصولش در اثر آفت از بین نرود، قوی‌ترین سم‌های موجود در بازار ایران را که مصرف آن‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شده است، به کار ببرد.

چرا این خطر در مورد خیارهای گلخانه‌ای بیشتر است؟

چون محیط گلخانه، بسته است، به همین دلیل وقتی سم‌پاشی با سمی قوی انجام می‌شود، سم وارد شیره گیاه و حتی گوشت میوه خواهد شد. از طرفی سم‌هایی که به بوته‌ها زده می‌شوند، دوره‌ای به نام "کارنس" دارند.

دوره کارنس مدت زمان بین مصرف سم تا زمانی است که اثر سم از گیاه خارج می‌شود. سم‌های قوی معمولاً دوره کارنس 3 هفته‌ای یا 21 روزه دارند. در حالی که زمان ظهور خیار روی بوته تا زمان برداشت آن بیشتر از 10 تا 12 روز طول نمی‌کشد. خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم است به طوری که مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور دو برابر می‌کند.
یعنی عملاً باقیمانده سم در میوه‌ای است که چیده و وارد بازار می‌شود و ما به راحتی آن‌ها را می‌خوریم و سم‌های باقیمانده در خیار را وارد بدنمان می‌کنیم البته فرد بلافاصله پس از خوردن خیار دچار بیماری و مسمومیت نمی‌شود بلکه این سم‌ها به تدریج در بدن جمع می‌شوند و در نهایت به حدی می‌رسند که بدن نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد و انواع و اقسام مسمومیت‌ها و مشکلات را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

این تجمع سم داخل بدن، خود را با چه علایمی نشان می‌دهد؟ معمولاً فرد دچار حالت تهوع، سرگیجه، افزایش ضربان قبل و اختلال در سیستم گردش خون می‌شود تا جایی که حتی در نهایت ممکن است بستری شود. البته این علایم در بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز دیده می‌شود بنابراین تشخیص این که بیمار دچار مسمومیت با سم ناشی از خوردن محصولات کشاورزی شده یا نه مشکل است. ولی اگر فرد سالم باشد و سابقه بیماری نداشته باشد، تشخیص راحت‌تر است و می‌توان با کمک آزمایشگاه‌های سم‌شناسی به آن پی برد.

سموم خیار درختی‌های موجود در بازار حتی با شستن و پوست کندن میوه نیز از بین نمی‌رود، سمومی که در حال حاضر برای خیارهای درختی استفاده می‌شود، به مدت 21 روز ماندگاری دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265655

هشدار: شیوع MS در میان نوجوانان

محمد علی اکبریان، متخصص مغز و اعصاب: بیماری ms  یک بیماری است که احتمال می رود بیماری خود ایمنی باشد خود ایمنی یعنی بدن سلول خود را کم کم از بین می برد و علت آن ناشناخته باقی مانده است.

روی سلول های عصبی روکش رشته های عصبی وجود دارد که اگر این رشته ها از بین برود به صورت تکه تکه در قسمت های مختلف عصبی آسیب می بیند.
همچنین اگر این رشته های عصبی در مسیر بینایی چشم از بین رود، منجر به کوری کامل دید می شود.

البته اختلال بینایی و اختلال تعادل داشتن به معنای این نیست که حتما انسان دچار بیماری ام اس شده است و همچنین از علائم اصلی این بیماری می‌توان به کرختی و سستی دست و پا نیز اشاره کرد.

این بیماری درمان دارد اما درمانی که قطعی باشد هنوز دیده نشده اما یک درمان جزئی وجود دارد که از شدت بیماری کم می‌کند، البته این بیماری با دارو درمانی بهبود می یابد.

این بیماری جدیدا گریبان گیر جوانان کم سن و سال جامعه می شود و به ندرت ممکن است در سنین بالا ایجاد شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265544

رواج ازدواج پسران با دختران مسن‌تر

بر اساس آمارهای رسمی کشور در سه ماه آغاز سال گذشته 24 هزار و 967 پسر با دخترانی که یک تا 20 سال از خودشان بزرگتر بوده‌اند ازدواج کردند.
تمایل ازدواج پسران با دخترانی است که از نظر سنی از خودشان چند سال بزرگتر هستند و اغلب این افراد دختران شاغلی هستند که از نظر وضعیت مالی در وضعیت بهتری نسبت به پسران قرار دارند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265646



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب