چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

رشد ۱۳ درصدی حوادث کار در زنجان

سال گذشته ۴۱۶ مورد حوادث کار در این استان به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۳۶۶ مورد آن به ثبت رسیده بود.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60437

مرگ كارگر ساده بر اثر سقوط به مخزن سوخت كوره آجرپزی

این كارگر ۴۵ ساله در کوره آجرپزی جاده رشتخوار، حوالی روستای عباس آباد فرامیشان از استان خراسان رضوی جان خود را از دست داده است

كارگر مذكور در هنگام کار در حین راهنمایی راننده کامیون حامل خاک در نزدیکی کوره، با فرورفتن این کامیون به مخزن، به داخل مخزن مواد نفتی كوره آجرپزی سقوط کرد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60497

مالیات تصاعدی کارگران غیر رسمی وزارت نفت ناعادلانه است

مالیات کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود که به ۳۰ درصد هم می‌رسد در حالی که مالیات کارکنان رسمی وزرات نفت حداکثر ۱۰ درصد است.

مشکلات و حق خوری‌هایی بسیاری در بحث‌هایی مانند حقوق، مالیات، قانون مشاغل سخت و زیان آور و... در صنعت پتروشیمی وجود داشت و همچنان وجود دارد که نمایندگان کارگری کارخانه‌های مختلف منطقه ماهشهر را به این فکر انداخت تا با ایجاد یک تشکل کارگری به دفاع از حقوق اساسی کارگران بپردازند.

۳۰ هزار کارگری که در ۱۲ کارخانهٔ پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام مشغول به فعالیت هستند. از هر ۱۲ کارخانه پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام، سه نمایندهٔ کارگری انتخاب شد و با تشکیل مجمع عمومی و رای گیری، هیئت مدیره اتحادیه انتخاب شدند.

هم اکنون در حال آماده سازی شرایط برای عضو گیری هستیم و از اوایل ماه آینده عضو گیری را به صورت گستره شروع می‌کنیم.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60453

امسال کارگران با افزایش مزد فقیرتر می‌شوند

افزایش حداقل حقوق کارگران در سال جدید بدون احتساب افزایش نرخ تورم، به فقیر‌تر شدن کارگران منجر خواهد شد.

شورای عالی کار حداقل مزد را با روش فرمول ترکیبی درصد و عدد ثابت به نحوی افزایش داد ه که سایر سطوح مزدی که از حداقل مزد بر اساس تجربه، تحصیل و تخصص، دستمزدی بیشتر از حداقل دریافت می‌کردند که از ۲۵ درصد کمتر دریافت کنند.

به طور مثال با روش افزایش دستمزد در سال ۹۲ کسی که ماهیانه یک میلیون تومان حقوق می‌گرفته است، ۱۵ درصد به مزد او اضافه شده است که هم میزان و هم افزایش دستمزد در سایر سطوح مزدی کارگران را فقیر‌تر از سال گذشته خواهد کرد.

میزان افزایش دستمزد در متوسط بگیران نیز کمتر از نیمی از تورم رسمی را پر می‌کند، این بدین معناست که با وجودی که از نظر کمی، مزد کارگران افزایش پیدا کرده است اما قدرت خرید آنان نسبت به سال ۹۱ كاهش داشته است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=60324

انفجار در کارگاه شیرینی پزی و قطع دست یک کارگر

انفجار در یک کارگاه شیرینی پزی در شهرک ولیعصر در یک ساختمان مسکونی  که تبدیل به کارگاه شیرینی پزی شده بود و در زمان حادثه مالک و پنج کارگر در محل حضور داشتند. کارگر 38 ساله ای در حال سرویس دستگاه ها بود که بر اثر بی احتیاطی هنگام کار  با سیلندر اکسیژن این انفجار رخ داد.

بر اثر شدت جراحات دست این کارگر از ناحیه آرنج قطع شده بود که آتش نشانان با ایمن سازی محل دست قطع شده را فریز کرده و همراه مصدوم تحویل امدادگران اورژانس دادند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265787



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب