دوخبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

عدم پرداخت حقوق ارزی 4 هزار دریانورد

با نوسانات قیمت ارز حقوق دریانوردانی که به شکل ارزی پرداخت می‌شد، هنوز پرداخت نشده و این عده همچنان برای دریافت حق و حقوق سردرگم هستند.
بیش از 4 هزار دریانورد فعال ماه‌ها است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و این موضوع باعث بی‌انگیزگی در کار و مشکلات اقتصادی در زندگی این قشر شده است.  
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266467

جشن هندی‌ها در بازار برنچ ایران

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال گذشته واردات برنج به کشور از نظر وزنی 14.96 درصد کاهش یافت اما از نظر ارزشی با رشد 4.21 درصدی مواجه شد.
هند اصلی‌ترین مبدا واردات برنج ایران در سال 1390 بود. به طوری که سهم این کشور از واردات برنج ایران از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به 67.46 و 72.06 درصد رسید. در سال قبل حدود 870 هزار تن برنج به ارزش تقریبی 943 میلیون دلار از هند وارد ایران شد.
امارات و پاکستان نیز به ترتیب از نظر وزنی 13.15 و 10.45 درصد از واردات برنج ایران را به خود اختصاص دادند. 8.94 درصد از واردات برنج ایران در سال گذشته نیز از طریق دیگر کشورها انجام شد.
ایران و هند در ژوئن سال گذشته مکانیسمی را برای نقل و انتقالات مالی بین خود تعریف کردند تا با این کار ضمن دور زدن تحریم‌های غرب بتوانند به مبادلات تجاری خود در حوزه‌های محصولات کشاورزی و غذایی به ویژه برنج، سویا و محصولات پتروشیمی ادامه دهند.
هند به دلیل ایجاد مکانیسم پرداخت با روپیه احتمالا تنها تامین‌کننده برنج موردنیاز ایران است.
ایران هم‌اکنون ماهانه حدود 130 هزار تن برنج باسماتی هند را خریداری می‌کند.

قیمت برنج پوسا 1121 که یکی از انواع پرطرفدار باسماتی است تا 140 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به تنی 1500 دلار رسید.
منبع:
http://www.asriran.com/fa/news/266489



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب