چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

آخرين فيش حقوقي يک نماينده مجلس

نادر قاضي‌پور يکي از اين نمايندگان است که چندي پيش در مصاحبه تفصيلي با باشگاه خبرنگاران رقم دقيق حقوق دريافتي خود را اعلام کرد.
آخرين فيش حقوقي خود(حقوق فروردين‌ماه):
ميزان دريافتي نماينده اروميه به شرح زير است:
حقوق پايه: 24.753.750
عائله‌مندي: 966.000
روند ماه قبل: 375
حق اولاد:483.000
حق ايثارگري و جانبازي:1.066.625

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267817

موز وارداتی کیلویی 1150 تومان!

 آمار گمرک نشان می‌دهد که ارزش ریالی کل موز وارداتی به کشور در سال گذشته حدود 408 میلیارد تومان بوده است. با این حساب قیمت هر کیلو موز وارداتی در سال قبل بدون احتساب تعرفه حدود 1150 تومان محاسبه می‌شود.
ایران در سال 1391 از هفت کشور امارات (129 هزار تن)، فیلیپین (79 هزار تن)، ترکیه (73 هزار تن)، چین (69 هزار تن)، موزامبیک (2300 تن)، هند (1100تن) و اکوادور (888 تن) واردات موز داشت.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267832

طعم لاشه‌های خراب گوشت در دهان مصرف‌کنندگان فست‌فود

 به طور حتم واردات لاشه‌های گوشت هندی بدون هیچ نظارتی نشان‌دهنده سوء مدیریت مسئولان است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی در نظارت بر واردات محصولات خوراکی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.
اظهارات این مسئول(رحیمی) نشان‌دهنده وضعیت تأسف‌بار تولید غذاهای آماده در کشور است، که این موضوع بیش از پیش لزوم استفاده نکردن از این غذا را نشان می‌دهد.
بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد خوردن روزانه ۵۰ گرم سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به سرطان روده را که یکی از خطرناکترین انواع سرطان است ۲۰ درصد افزایش می دهد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267894

اسیدپاشی به داماد کنار ماشین عروس!

تازه‌داماد: پس از عقد با دختر مورد علاقه‌ام چندین بار توسط جوانی تهدید شده بودم و وی پشت تلفن مدام مرا تهدید می‌کرد اگر از دختر مورد علاقه‌ام جدا نشوم عاقبت شومی در انتظارم خواهد بود. ابتدا تهدیدهایش را جدی نمی‌گرفتم ولی پس از مدتی که وی دست‌بردار نبود. به مرد مزاحم اخطار دادم که اگر دست از مزاحمت‌هایش برندارد پلیس را در جریان خواهم گذاشت.
چند هفته‌ای از مزاحمت‌های مرد ناشناس راحت بودم تا اینکه از هفته پیش تا امروز که قرار بود مراسم ازدواج‌مان برگزار شود مدام مورد تهدید قرار گرفتم و هنگامی که در حال گل زدن به ماشین عروس بودم موتورسیکلتی کنارم توقف کرد و جوانی که صورتش را پوشانده بود يك بطري از زیر لباسش بیرون آورد و مایعی که داخل آن بود را روی صورتم پاشید و دیگر نفهمیدم چه شد؛ از درد و سوزش به خودم می‌پیچیدم.
عروس: سال گذشته جوانی به نام «محمد» چندین‌بار برای من مزاحمت ایجاد کرده و از من خواستگاری کرد که از وی خواستم دیگر مزاحمم نشود وگرنه شکایت خواهم کرد که محمد نیز دست از سرم برداشت تا اینکه با «محسن» ازدواج کردم و هرازگاهی مرد جوان دوباره تهدیدهای خود را شروع می‌کرد و می‌گفت اگر با وی ازدواج نکنم همسرم را به قتل می‌رساند. ابتدا تهدیدهایش را زیاد جدی نمی‌گرفتم و از سویی نمی‌توانستم ماجرا را برای همسرم تعریف کنم تا اینکه امروز که آرایشگاه بودم یکی از بستگانم زنگ زد و ادعا کرد همسرم هدف اسیدپاشی قرار گرفته است، باورم نشد و وقتی به بیمارستان آمدم متوجه شدم محمد چه بلایی سرمان آورده است.
اسید پاش:من عاشق «زهره» بودم و چندین بار نیز از وی خواستگاری کردم .پس از اینکه فهمیدم زهره با جوان دیگری عقد کرده است بسیار ناراحت شدم و به دلیل علاقه‌ای که به وی داشتم خواستم به هر طریقی که شده نگذارم این ازدواج صورت بگیرد، بنابراین با استفاده از شماره تلفنی که از داماد به دست آورده بودم هرازگاهی وی را تهدید می‌کردم و می‌خواستم دست از زهره بردارد و گاهی نیز دختر مورد علاقه‌ام را تهدید می‌کردم که به این ازدواج پایان دهد ولی تهدیدهایم به جایی نرسید تا اینکه شنیدم آنها قرار است ازدواج کنند، خیلی ناراحت و عصبانی بودم، بدین ترتیب تصمیم گرفتم برای انتقامگیری به صورت مرد جوان اسید بپاشم و عروسی آنان را به عزا تبدیل کنم بنابراین از مغازه‌ای اسید خریدم و داخل یک بطری پلاستیکی ریختم و صورتم را با پارچه سیاهرنگ پوشاندم و مقابل خانه داماد رفتم و در یک لحظه تصمیم به انجام این کار گرفتم و اسید را روی صورتش ریختم.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267886

نان گران می‌شود

قیمت خرید تضمینی گندم طی امروز و فردا مشخص می‌شود.
در حال حاضر گندم کشاورزان را به صورت علی‌الحساب کیلویی 550 تومان خریداری می‌کنیم.
قیمت پیشنهادی برای خرید تضمینی گندم بین 650 تا 800 تومان برای هر کیلوگرم است.
طبعاً قیمت نان گران می‌شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267907

استفاده 60 درصد ایرانی ها از اینترنت

آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که 60 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند؛ 40 درصد کاربران اینترنت در گروه سنی 20 تا 29 سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است.

شمار کاربران اینترنت در ایران را تا پایان 6 ماهه نخست سال 91 بالغ بر 45 میلیون و 5 هزار و 644 نفر اعلام کرده است که به وسیله پارامترهایی چون اینترنت دایل آپ، اینترنت ADSL ، اینترنت موبایل GPRS ، وایمکس و فیبر به شبکه متصل می شوند.

براساس این آمار ضریب نفوذ اینترنت در کشور 59.5 درصد است

شرح پارامترها

تعداد کاربران

درصد از کل

 اتصال دایل آپ

 6 میلیون و 934 هزار و 760

 9.17 درصد

 اتصال ADSL

 3 میلیون و 515 هزار و 980

 4.65 درصد

 اتصال GPRS

 27 میلیون و 581 هزار و 799

 36.46 درصد

 اتصال WIMAX

 867 هزار و 105

 1.15 درصد

 اتصال فیبر

 6 میلیون و 106 هزار

 8.07 درصد

 جمع کل

 45 میلیون و 5 هزار و 644

 

 ضریب نفوذ کل

 

 59.5 درصد

 گروه سنی

 درصد از کل

 

  0 - 10 سال

 3 درصد

 

  10 - 19  سال

 10 درصد

 

  20 - 29 سال

 40 درصد

 

 30 - 44 سال

 30 درصد

 

 45 - 59  سال

 15 درصد

 

 بالای 60  سال

 2 درصد

 

           

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267888

کنایه های کیهان به رییس جمهور از زبان خوانندگان‎

¤ چرا كساني كه در ابتداي مسئوليت فرياد عدالت سر مي دادند و واقعا هم جلوي اسرافكاري ها را مي گرفتند و از چيدن چند نوع ميوه در روي ميز جلسات جلوگيري مي كردند، حال خود گرفتار مسرفين شده اند؟ راستي هزينه ميلياردي غيرضرور در استاديوم آزادي از چه منبعي تامين مي شود؟ مي دانيد ما براي انتخاب شدن دكتر احمدي نژاد در آن سالها چه نذر و نيازي كرديم.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314515

قیمت روغن نباتی 40 درصد افزایش یافت

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش 40 درصدی قیمت روغن نباتی خبر داد و گفت: با توجه به تغییر سیاستهای دولت در تخصیص نرخ ارز مرجع برای واردات روغن خام از یکشنبه اول اردیبهشت ماه واردات روغن خام صرفا با ارز مبادله ای صورت می گیرد.

 قاسم فلاحتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وابستگی 90 درصدی کشور به واردات روغن خام افزود: تغییر نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کالا دارد. بنابراین براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و هماهنگی به عمل آمده بین انجمن روغن نباتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش 40 درصدی قیمت روغن نباتی تصویب شد.

وی توقف تخصیص ارز مرجع به واردات روغن نباتی را عامل اصلی و مهمی برای افزایش قیمت روغن نباتی ذکر کرد.

بر این اساس قیمت چهار محصول روغن خوراکی پرمصرف شامل روغن بطری 675 گرمی، بطری 810 گرمی، حلب پنج کیلویی و حلب 16 کیلویی به ترتیب 1100، 2700، 17 هزار و 750 و 48 هزار تومان تعیین شده بود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314630

 زلزله‌ای بزرگ در راه است

مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی 10 ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داد.

مرکز زمین شناسی آمریکا از پیش بینی وقوع زلزله‌ای بسیار بزرگ در منطقه خاورمیانه بین 25 تا 30 آوریل (5 تا 10 اردیبهشت) خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز گسل بزرگی در عمق 20 کیلومتری زمین از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای خلیج فارس به حرکت درآمده و گسل دیگری از سمت شرق ایران به سمت کشورهای پاکستان، هند و شرق آسیا خواهد رفت که باعث ایجاد زلزله‌ای به بزرگی 9 تا 10 ریشتر خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267991

کاری نکنیم که 20 سال بعد به ما بخندند

وقتی همه می‌دانند که رشد اقتصادی منفی است، طرح ایجاد دو و نیم ملیون شغل فقط می‌تواند توهینی آشکار به شعور عموم تلقی شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267795



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب