چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

پنی سیلین چینی تاکنون جان 5 نفر را گرفته است

دکتر ایرج خسرو نیا: فردی 40 ساله با بیماری چرك كردن گلو به پزشک مراجعه می کند و پزشك براي وي پني سيلين تجويز مي كند اين بيمار  پنی سیلین تجویز شده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشار خون دچار شده و  راه تنفسی وي بسته مي شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از 15 دقیقه بيمار فوت می کند.
نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بيمار به دلیل استفاده از پنی سیلین وارداتی از چین ، جان خود را از دست داده است.

اين فرد بيماري خاصي نداشته  و تنها به دليل چرك كردن گلو به پزشك مراجعه كرده بوده و مشكل اصلي به اين دليل بوده كه این پنی سیلین ها به صورت قاچاق وارد شده که هیچ نشانه ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها ندارد.
تاکنون این پنجمین نفری بود که تزریق پنی سیلین منجر به مرگ  شده است.
آمار مرگ و میر به دلیل استفاده از داروهای چینی بالاست تصریح کرد : متاسفانه در کشور ما نبود آمار در همه عرصه ها از جمله مشکلات است .

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268369

ویرانه‌ای به نام قلعه شوش!

قلعه‌ای که غربی‌ها پی‌اش را با آجرهای غارت شده کاخ آپادانا و چغازنبیل بنا کرده‌اند. تانکرهای چند تنی روی بام قلعه، پی‌ها و ترک‌های عمیق دیوارها از یک سو، و ساختن اتاقکی برای کبوتر‌ان در ارتفاع قلعه شوش باعث شده که در این مکان تاریخی اغلب اوقات بسته باشد.

 «در همان ابتدای ورود به قلعه و درب ورودی می‌توان انباشت زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی را مشاهده کرد. این درحالی است که به محض داخل شدن به محوطه و حیاط اول، این ترک‌های فراوان روی جداره‌هاست که به‌شدت خودنمایی می‌کنند.»

قلعه شوش که به قلعه اکروپل یا قلعه فرانسوی‌ها نیز شهرت دارد به دست هیئت باستان شناسی فرانسوی در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش بنا شده. این قلعه شباهت بسیار زیادی به زندان باستیل فرانسه دارد که با استفاده از آجرهای به دست آمده از کاخ داریوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.

قلعه تاریخی شوش در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 3983 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314870

        محمدرضا رحیمی جلسه هیأت دولت را به تنش کشاند

برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل رفتار نامناسب معاون اول رئیس جمهور، جلسه عصر امروز هیئت دولت در استانداری خوزستان را ترک کردند.
رحیمی از وزرا پرسید:«مصوباتی که در استان انجام نشده چیست؟» و وزرا نیز توضیح دادند که مصوبات کدامند و اینکه این مصوبات به دلیل آنکه دو سه سالی است برایشان اعتبار تخصیص داده نشده انجام نشده اند.
پس از شنیدن هر بخش از سخنان وزرا، در پاسخ می گفتند ما هم قبول داریم و باید انجام شود پس انشالله اگر بودجه اش تامین شود انجام می شود و در انتها معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه تصویب شد و صلوات بفرستید خواستار اتمام کارهای حل نشده استان شد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268448

تجاوز به 20 زن و دختر به بهانه انرژی درمانی

مردی تبهکار که به بهانه انرژی درمانی و عرفان‌های کاذب حتی ارایه خدمات پزشکی اقدام به اغفال تعدادی از دختران و زنان شهر رفسنجان می‌کرد، در دام پلیس افتاد.
پرونده‌ای اخیرا در شعبه سوم دادسرای استان کرمان تشکیل شد که از تجاوز مردی 32 ساله به 15 تا 20 نفر از زنان و دختران در شهرستان رفسنجان خبر می‌دهد که این مرد خود را به عنوان فردی حرفه‌ای در زمینه انرژی درمانی و عرفان‌های کاذب معرفی کرده و در برخی موارد حتی اقدامات پزشکی انجام می‌داد.
"م – ت" 32 ساله که از همسر خود جدا شده مدتی تحت نظر و تحقیقات نیروی انتظامی بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268457

اعتراض فیفا به برگزاری مراسم اعدام در ورزشگاه سبزوار

درباره اینکه فیفا از فدراسیون درباره برگزاری مراسم اعدام در یکی از ورزشگاه‌های سبزوار توضیح خواسته است، تصریح کرد: فیفا برای ما نامه نوشت اما این موضوع مربوط به 2 ماه پیش است. فیفا در آن نامه از فدراسیون ایران توضیح نخواسته بود بلکه تذکر داد که این کار در ورزشگاه‌ها انجام نشود. ما هم نامه را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع دادیم تا بررسی کنند و دیگر شاهد چنین برنامه‌هایی نباشیم.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268264

ماجرای قاچاق 144 "بی ام و" و پورشه

اواخر نیمه اول سال گذشته در بحران ارزی ستاد کمیته ویژه ارزی و کارگروه هایی را در این بخش تشکیل داد و هم اکنون 450 میلیارد تومان پرونده سوء استفاده ارزی در دستگاه های قضایی وجود دارد، یعنی برخی ارز را برای استفاده مشخصی می گرفتند ولی در جای دیگری خرج می کردند.
 در سال گذشته 150 تریلی ترانزیتی البسه و منسوجات که باید از ترکیه به آذربایجان و سایر کشورها می رفت، وارد تهران شد و اینها ناشی از فساد اداری است.
از طریق یک گمرک، 144 دستگاه بی ام و و پورشه قاچاق می شود و اینها نشان می دهد که دستگاه ها در تنظیم قانون ورود خوبی نداشتند منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268352

انفجار خمپاره سه کودک سوسنگردی را به کام مرگ کشید

انفجار خمپاره در روستای مرعی توابع شهرستان سوسنگرد باعث کشته شدن 3 کودک شد.
مهدی و مرتضی دو برادری هستند که همراه پسرعموی خود جواد شب گذشته مثل همه کودکان هم سن و سال خود به زمین خاکی فوتبال روستا می روند که در آنجا شی عجیبی را مشاهده می کنند غافل از این که این مهمان ناخوانده زمین خاکی روستا یک خمپاره به جای مانده از جنگ تحمیلی است.
کودکان سرگرم بازی با شئ عجیب درون زمین فوتبال می شوند که ناگهان انفجاری در زمین فوتبال رخ می دهد به گزارش شاهدان عینی شدت انفجار به حدی بوده است که از فواصل دور صدای انفجار به گوش می رسد و ترکش های آن به برخی خانه های روستا اصابت می کند.

مهدی و مرتضی سیاحی کودکان 7و9ساله دو برادری بودند که در دم جان می دهند و جواد پسر عموی آنها پس از انتقال به بیمارستان بیش از 20 ساعت دوام نمی آورد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268347

تعرفه يك دقيقه مكالمه همراه اول چقدر است؟

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از ارائه پیشنهاد Flat (ثابت، یکسان و سراسری) کردن شبکه همراه اول به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
با Flat کردن شبکه، هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از همراه اول حذف می‌شود و همراه اول در این کار به دنبال صرفه‌ اقتصادی نیست؛ اما برای ارائه خدمات بهتر و رقابت با رقبا این کار لازم است.
مخابرات تعرفه ۵۳.۵ تومان را به ازای هر دقیقه مکالمه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد داده بود.
در یک شبکه Flat مبدا و مقصد تماس تفاوتی ندارد، اگر از هر کجا با یکی از سیم‌کارت‌های اپراتور با سیم‌کارت دیگری از همان اپراتور در هر جایی (داخل کشور) تماس گرفته شود تفاوتی در هزینه وجود نخواهد داشت. شبکه اپراتور دوم و سوم تلفن همراه Flat است.
هم‌اکنون تعرفه یک دقیقه تماس شهری با سیم‌کارت دائمی همراه اول در ساعت پیک مصرف ۴۴ تومان و در ساعت غیر پیک ۳۵ تومان است.
همچنین تعرفه یک دقیقه تماس بین‌شهری با سیم‌کارت دائمی همراه اول در ساعت پیک مصرف ۷۶ تومان و در ساعت غیر پیک ۵۳ تومان است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268410

پيگيري يک بانک درباره اختلاس 90 ميليوني

يکي از بانک هايي که در ماجراي فساد بزرگ بانکي نيز متحمل خسارات قابل توجهي شد، پس از آنکه متوجه خروج يکي از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس 90 ميليون توماني شد، اقدامات متعدد قضايي براي بازداشت اموال وي انجام داده و آن قدر موضوع را به طور جدي پيگيري کرده که پدر اين کارمند براي حفظ آبروي خانواده خود تاکنون مبلغ 36 ميليون تومان به بانک پرداخت کرده است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314915

پیغام دادند که اگر رویت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم

محمود احمدی‌نژاد: پیغام دادند که فلانی اگه روت رو زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم. ما تا پایان جان در خدمت عدالت، انقلاب، مردم و راه ولایت و امامت هستیم و هزاران احمدی‌نژاد فدای یک قطره عدالت و یک موی سر مردم ایران. «می‌گویند باهات برخورد می‌کنیم»، اظهار کرد: برخورد کنید؛ شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید. ملت ایران هیچگاه در برابر ابرقدرت‌ها جا نزد و توی دهن آنها زد و باز هم این کار را می‌کند و شما که کسی نیستید. شما هر کدامتان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268403

طالبان دست و پا قطع می کنند

اعضای طالبان دست راست و پای چپ دو نگهبان را که در استان هرات مسئولیت امنیت نیروهای بین المللی را به عهده داشتند، قطع کرده اند.

یکی از قربانیان اعلام کرد ما به عنوان نگهبان کار می کردیم. چند روز پیش طالبان ما را ربودند و از ما خواستند شرکتی را که در آنجا کار می کنیم، منفجر کنیم و برای این کار به ما پول خواهند داد اما ما خواسته آنها را رد کردیم. آنها ما را به دادگاه خود بردند و دادگاه طالبان نیز دستور داد دست و پای ما بریده شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314984

افتتاح دوباره یک پروژه توسط رئیس‌ جمهور!

تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفند ماه سال 1391 با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد.
با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی امروز دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد.
این مجتمع پتروشیمی به عنوان اولین واحد تولید کننده MEK در خاورمیانه در فاز اول ٥ هزار تن از این محصول استراتژیک را تولید می کند و با تولید این فرآورده، ایران از واردات MEK (متیل اتیل کتون) به طور کامل بی نیاز خواهد شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268417

این روزها همه احساس تکلیف می کنند ؛ شما چطور؟!

در یکی از شهرهای کوچک کشورمان - که نامش محفوظ است - در انتخابات مجلس اول و دوم و سوم ، همواره حدود چهار - پنج نفر کاندیدا می شدند و یکی شان به مجلس می رفت تا این که در انتخابات مجلس سوم ، اتفاق خاصی در آن شهر افتاد: یک دستفروش که بر روی گاری دستی ، ساندویچ می فروخت ، کاندیدا شد. در آن زمان ، شرط مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری مجلس وجود نداشت و این دستفروش با مدرک تحصیلی سیکل ، به رقابت با چهار کاندیدای سرشناس شهر رفت. او با همان چهره سوخته شده در زیر آفتاب ، به این سو و آن سوی شهر کوچک شان می رفت و می گفت: ما دو گاو داشتیم ، یکی را فروختم و خرج انتخابات کردم...من یکی از شما هستم... این منم که دردتان را می فهمم نه آن چهار نفر دیگر و ... به هر روی ، شرایط خاص آن انتخابات و اختلاف شدید کاندیداهای دیگر و ... باعث شد که در کمال ناباوری ، این دستفروش رأی بیاورد و برای یک دوره ، به مجلس برود.
از آن پس تا به امروز ، در همه انتخابات آن شهر ، دهها نفر کاندیدا می شوند. علت این جهش نیز این است: وقتی فلانی با آن وضعیت رأی آورد چرا من نتوانم؟!
انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز ، حال و روز مشابهی را تداعی می کند و بسیاری از شخصیت ها خود را با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دو دوره ایران مقایسه می کنند و به طور قطع توانمندی های خود را با فاصله زیادی بالاتر از او می دانند و لذا ضمن روحیه گرفتن از این مقایسه امیدوارند معجزه ای که یک بار دامن احمدی نژاد را گرفت این باره به سراغ آنها بیاید: وقتی احمدی نژا د توانست ، چرا من نتوانم؟
این افراد به خوبی می دانند هر کسی از جناح اصولگرا کرسی ریاست جمهوری را به دست بگیرد معمولا به دور از تکروی احمدی نژاد، به توزیع سهم در میان هم جناحی های خود خواهد پرداخت.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268195



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب