چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 حذف ارز مرجع دارو؛ بازی با جان مردم

ارز مرجع واردات کلیه کالاها به جز گندم، جو، ذرت و سویا حذف شد.

در سال گذشته با مصوب شدن تخصیص‌ نیافتن ارز مرجع به دارو، وزیر سابق بهداشت به این تصمیم اعتراض کرد، اما امسال این تصمیم هنوز با واکنش جدی متولیان امر بهداشت و سلامت مواجه نشده است و این یادآور سکوت این مسئولان به هنگام حذف یارانه مواد شوینده بود که با نظافت، بهداشت و سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.
براستی بیماران در اقشار متوسط به پایین جامعه، چگونه باید رنج و تبعات ناشی از کمبود و نبود دارو را متحمل شوند و از چه منبعی باید هزینه خرید چند قلم دارو را فراهم کنند؟ برخلاف اظهار نظر رییس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان، حذف ارز مرجع دارو تنها فاجعه برای مردمی نیست که پوشش بیمه‌ای مناسبی ندارند، بلکه وقتی با کمبود دارو همراه می شود، بازی با جان مردم است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268569

نمک دولت بر زخم بیماران ؛ ارز مرجع را از داروها نگیرید

دارو به جای وارد شدن با ارز 1226 تومانی ، با ارز حدوداً 2500 تومانی وارد کشور خواهد شد، یعنی با بهایی بیش از دو برابر.
گرانی دارو در ایران به ویژه در خصوص بیماران خاص و سرطانی بیداد می کند و گاه هزینه داروها ، به دهها میلیون تومان سر می زند که بسیاری از مردم از عهده تأمین آن بر نمی آمدند و اینک با حذف ارز مرجع و در حالی که هنوز یک سیستم بیمه ای قابل اتکا برای تأمین دارو وجود ندارد ، قطعاً مشکلات مردم تشدید می شود.
حال باید پرسید آیا کار دولت کاستن از مشکلات است یا افزودن بر رنج های مردم و به ویژه بیماران و خانواده های آنان. آیا وظیفه وزیر بهداشت تلاش و چانه زنی برای گرفتن تسهیلات بیشتر برای بیماران است یا زمینه سازی برای گران شدن دارو؟!
آیا دولتمردانی که در این وانفسای گرانی ، به جای آن که مرهم درد بیماران را فراهم کنند ، بر زخم شان نمک می پاشند ، با خود فکر کرده اند که مگر درآمد خانواده های بیماردار افزایش یافته است که داروها را این گونه گران می کنند؟ واقعاً مردم از کجا باید هزینه های سنگین و واقعاً کمرشکن داروها ، به ویژه داروهای ام اس ، سرطانی و نظایر این ها را تأمین کنند؟
وقتی ارز مرجع را از مواد غذایی حذف کردند ، گفتیم می توان گوشت کمتری مصرف کرد یا همان بهتر که کمتر شکر خورده شود یا مگر کسی به خاطر نخوردن روغن نباتی مرده است؟(!) ولی آیا درباره دارو نیز می توان با این توجیهات ، دل خوش داشت و گفت:مگر کسی با نخوردن دارو مرده است؟!
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268499

کاهش سن مصرف دخانیات در کشور به 10 سال

دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند افزایش یافته است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268707

 واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور

کشورهای صادرکننده محصولات بهداشتی و درمانی از تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه ایران و سوء مدیریت مسئولان، استفاده کرده و محصولات بی‌کیفیت را به کشور فروخته‌اند.

عابد فتاحی: در واکنش به واردات خون‌های غیراستاندارد از کشور سنگاپور توسط سازمان انتقال خون گفت: رخ دادن چنین اتفاقی مایه تأسف بوده و مسئولان ذیربط باید پاسخگوی عملکرد ضعیف‌شان باشند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268559

فرزاد حسنی؛ شهردار آینده تهران

الف.راستگو

 مژده! مژده!
اگر دیگر مثل سابق بدنتان روی فرم نیست و نمی توانید با رفتن به مسابقات جهانی در صحنه های بین المللی حضور داشته باشید؛ می توانید با کاندیدا شدن در شورای شهر همچنان در صحنه بمانید! به هر حال هر کس که توانایی آن را داشته باشد که یک چیز سنگین را بالای سرش نگه دارد؛ حتما توانایی آن را خواهد داشت که حرف های گنده در خصوص مشکلات شهری بزند!
 مژده! مژده!
اگر این روزها آلبوم های موسیقی یتان فروش نرفته و روی دستتان باد کرده است! می توانید با نامزد شدن در انتخابات شورای شهر، و پس از آن شکست در آن، آهنگ های پر سوز و گذار بخوانید تا شاید مردم دلشان برای شما بسوزد و دوباره مورد اقبال عموم قرار بگیرید و آلبوم هایتان فروش رود!
مژده! مژده!
اگر بازیگری هستید که دیگر کارگردانی پیدا نمی شود تا به شما نقش بدهد! می توانید با لابی کردن با برخی جریانات از آنها نقشی مناسب برای بازی بگیرید! البته نقش نه برای بازی در فیلم و سریال؛ بلکه بازی در جلسات شورای شهر!
* این روزها که گروه های سیاسی حواسشان به انتخابات ریاست جمهوری است و به انتخابات شورای شهر چندان فکر نمی کنند؛ بهترین فرصت است که شانسمان را انتخاب کرده و به انتخابات ورود پیدا کنیم.
از نظر محققان و کارشناسان ستون طنز عصرایران؛ افراد زیر می توانند در انتخابات شورا نامزد شوند:
1- هر کسی که فکر می کند محبوبیت دارد: به تیتر دقت کنید! نیازی نیست واقعاً محبوبیت داشته یا نداشته باشید! همینکه خودتان احساس کنید از درجه ای از محبوبیت برخوردار هستید کفایت می کند! به این منظور می توانید به تعداد بازدیدکنندگان وبلاگتان سر بزنید و یا در شبکه های اجتماعی تعداد لایک هایتان را بشمرید! بدین ترتیب توهم شما در خصوص محبوبیت بالا و بالاتر رفته و در نهایت می توانید بروید و با خیال راحت کاندیدا شوید!
2- بی خیال تخصص: درست است که شما نمی دانید شورا چیست و وظایفش چیست و حتی مشکلات شهرتان را به درستی نمی شناسید! اما خیالی نیست! هر زمان یک چیزی مد می شود و الان انتخابات شورا مد شده است! فوقش اگر در انتخابات پیروز شدید آن موقع می روید و اطلاعاتتان را در این خصوص افزایش می دهید ،تازه افزایش هم ندادید ، ندادید ، مشکلی پیش نمی آید و شما 4 سال را به خوبی خوشی سپری می کنید!
3- آسانسور ترقی: شهرداری در برخی مواقع به مانند آسانسور ترقی عمل می کند! طرف می رود شهردار می شود و بعد از چند سال می شود رئیس جمهور! البته برخی مواقع نیز این آسانسور به درستی عمل نکرده و طرف به طبقبات پایینتر و حتی زیرزمین و یا حتی جاهای بدتر(!) هم منتقل می شود!  از ما گفتن بود.
4- نامزد شدن: برخی مواقع پیش می آید که شما دیگر مثل سابق در چشم ها نیستید! کسی شما را تحویل نمی گیرد! بالاخره یک طوری باید خودتان را نشان دهید و چه کاری بهتر از نامزد شدن؟! کلا همیشه نامزدها – مخصوصا در روزهای ابتدایی- توی چشم هستند!
راستی! در روزنامه ای خواندیم حامیان دولت ماموریت انتخابات شورا را به دست "افسانه بایگان" سپردند! به هر حال چه کسی بهتر از ایشان! بازیگر نیستند که هستند! خوب نقش بازی نمی کنند، که می کنند!
به هر حال دولتی ها امیدوارند افسانه بایگان، این ماموریت را بایگانی نکند و آرزوی بردن در انتخابات را برای دولتی ها تبدیل به افسانه ای دست نیافتنی نکند!
نتیجه گیری پایانی: یحتمل با حضور این همه بازیگر و مجری و خواننده و ... در شورای شهر؛ با رای آوردن آنها فرزاد حسنی هم بشود شهردار تهران!!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268557

موج دوم بیکاری از راه می‌رسد

از بین رفتن تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار و تاخیر چندساله در ورود کارجویان متولد دهه 60 به بازار کار باعث انباشته شدن تقاضاهای شغل در کشور تا 3 میلیون نفر شده است، با این حال به زودی باید منتظر ورود کارجویان دهه 70 به بازار کار و ایجاد موج دوم بیکاری پس از موج بیکاری دهه شصتی‌ها باشیم.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268541

نوزادی فاقد پوست بدن در شوش متولد شد

نوزادی فاقد پوست بدن روز سه شنبه در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش متولد شد.
مادری 34 ساله که برای زایمان چهارم خود به زایشگاه بیمارستان نظام مافی مراجعه کرده بود در زایمان طبیعی ، نوزادی نادر و عجیب که در قسمت هایی از بدن پوست نداشت را بدنیا آورد.
این نوزاد دختر در ناحیه مچ پای چپ به پائین و از زانوی پای راست به پائین پوست نداشته و حالتی شبیه به سوختگی شدید دارای خونریزی دارد. این نوزاد در ناحیه لبها ، دهان و زبان نیز دارای برجستگی های زیادی شبیه به تاول می باشد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268662

یارانه میلیاردی دولت به ثروتمندان

دیگر خبر از دلار ۱۲۲۶تومانی نیست و همه کالاها , حتی دارو ونان هم باید با ارزی وارد کشور شود که تقریبا دوبرابر قبل قیمت دارد .
این یعنی دوبرابر شدن قیمت کالاهایی که سال گذشته نیز دوبرابر شده بود و یک ضرب ساده نشان میدهد که فقط قیمت کالاهای اساسی که به آن معاش مردم یا قوت لایموت هم گفته میشود طی کمتر از یکسال ۴برابر شده , این درحالی است که حقوق کارگران و کارمندان چیزی در حد ۲۵درصد بالاتر خواهد رفت .
شکاف طبقاتی نه تنها کاهش نیافته که بیشتر هم شده است و دایره قشر ضعیف جامعه هر روز گسترده تر شده و از طبقه متوسط که قبلا کارگران وکارمندان بوده کاسته میشود , در مقابل این سرمایه داران وثروتمندان هستند که هر روز بر ثروتشان افزوده میشود .
دولتمردان باید بدانندکه تورم یارانه ای است که دولت به ثروتمندان میدهد , کسانی که در اثر این گرانیها یک شبه میلیونشان , میلیاردمیشود , انها هستند که بیشترین یارانه رااز دولت میگیرند ونه مردمی که ماهانه ۱۰۰یا ۲۰۰هزارتومان پول درحسابشان میبینند, در صورت تداوم شرایط فعلی این ثروتمندان واغنیاهستند که چند صد برابر یا حتی چندین هزار برابر سایر مردم یارانه میگیرند , یارانه که از همان یارانه ای تامین میشود که درظاهر دولت به مردم میپردازد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268677

آقای احمدی نژاد! به جای اپوزیسیون بازی ، پاسخگوی 8 سال تان باشید

این که این شخص ، بعد از 8 سال دوباره برگشته سر خانه اول ، یعنی این که هر آنچه وعده داده بوده ، دود شده و رفته هوا !
یعنی این که دولت او مردم را سر کار گذاشته بود.
یعنی این همه انرژی مصرف کردیم و هزینه دادیم و حالا می بینیم که دور زده ایم و به جای خط پایان با حتی میانه مسیر ، سر از نقطه شروع در آورده ایم ؛ درست مثل کارتون ها: "هی بچه ها! ما قبلاً از اینجا رد شدیم ؛ داریم دور خودمون می چرخیم، ما گم شدیم!"
آقای دکتر ! حتماً در ایام نوروز ، "سررسید" هدیه گرفته اید. نگاهی به روی جلدش بکنید ،نوشته است 1392 . این ، سال پایان ریاست جمهوری شماست نه سال پایانی رئیس جمهور قبلی.
شما الان باید "پاسخگو" باشید ؛ 8 سال کشور در اختیارتان بود. دستکم 6 سالش را همه قوا با شما "همکاری تمام عیار" نزدیک کردند و همه هم برایتان هزینه کردند و نتیجه هم با مدیریت شما ، شد همینی که حتی خودتان هم از آن شاکی هستید!
شما 8 سال رئیس جمهور این مملکت بودید ، به شما نمی آید "اپوزیسیون" باشید ، اصلاً نمی توانید اپوزیسیون باشید. اصلاً اپوزیسیون چی؟ اپوزیسیون خودتان آقای رئیس جمهور؟!
فرار به جلو به جای پاسخگویی ، شیوه مردان شجاع و نترس نیست. شما که همیشه می گفتید از هیچ چیز نمی ترسید ، حال چه شده که از پاسخگویی می ترسید؟
برای تورم وحشتناک و مستمر ، گرانی های بی پایان و بی سابقه ، رکود در اشتغالزایی و رکورد در بیکاری ، چند برابر شدن میزان نقدینگی ، چند برابر شدن میزان بدهی های بانکی ، کاهش شرم آور ارزش پول ملی و ... چه پاسخی دارید؟ این ها فقط مسائل اقتصادی بود، در سیاست و اجتماع و فرهنگ و ... که اوضاع همین گونه است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268619

جزئیات دستبرد مسلحانه به بانک ملت مشهد

ساعت 10:51 دقیقه صبح امروز دو سارق وارد بانک ملت شعبه دانش آموز مشهد شده و با شلیک یک تیر هوایی مشتریان را در گوشه ای از بانک نگه داشتند. آنها سپس با تهدید کارکنان مبلغ 70 میلیون و 600 هزار تومان را داخل یک ساک مشکی رنگ قرار داده و از محل متواری شدند.
سارقان صورت های خود را پوشانده و دو قبضه اسلحه کلاشینکف و کلت کمری همراه داشته اند. پس از اجرای نقشه خود سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شده و قبل از حضور ماموران گریخته بودند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268630

ماجرای گاوهای هندی و کالباس وطنی

استفاده از گوشت‌های مرغوب برزیلی در صنایع فرآوری گوشت امکان پذیر نبود در نتیجه گوشت گاوهای پیر هندی جایگزین آن شد.

بخش عظیمی از مردم هند، گوشت مصرف نمی‌کنند و گاوهای هندی که در واقع خدایان یکی از فرقه‌های رایج در هند به حساب می‌آیند، در خیابان‌ها سرگردان هستند. این گاو‌ها در طول حیات خود حتی یک واکسن نیز دریافت نمی‌کنند. گاوهای سرگردان توسط باندهایی جمع آوری و از طریق پاکستان وارد ایران می‌شوند.

ورود گاوهای هندی به ایران تقریبا از پنج سال قبل آغاز شد. این گاو‌ها در نقطه صفر مرزی، در استان سیستان و بلوچستان کشتار می‌شوند و گوشت آن‌ها با قیمت‌های ارزان‌تر نسبت به سایر انواع گوشت، عرضه می‌شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268685



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب