اختراع يک باتري قدرتمند
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 

اختراع يک باتري قدرتمند

دانشمندان در دانشگاه ايالتي ايلينوي موفق به اختراع يک باتري شده اند که مي گويند مي تواند انقلابي در شيوه تامين نيروي مورد نياز وسايل الکترونيکي و حتي وسايل نقليه به وجود آورد.

تيم محققان با استفاده از الکترودهاي سه بعدي موفق به ساختن باتري هاي ريزي شد که بسيار کوچکتر از ساير باتري هاي موجود در بازار است يا همان اندازه آنها اما بسيار قوي تر است.به علاوه سرعت شارژ کردن آن هزار بار سريعتر از باتري هاي موجود فعلي است.

اين محققان گفتند که هرچند پيشرفت هاي الکترونيکي به پيدايش تلفن هاي هوشمند و ساير وسايل الکترونيکي پيشرفته منجر شده اما فناوري ساخت باتري به اين اندازه سريع نبوده است.و اينجاست که اختراع آنها مي تواند وضع را عوض کند.

آنها مي گويند که مثلا مي توان باتري اتومبيل را با يکي از باتري هاي ساخت آنها که ده بار کوچکتر و ده بار قوي تر است جايگزين کرد. يعني مي شود موتور ماشين را با باتري اي که به اندازه يک تلفن دستي است روشن کرد.

البته کارشناساني هستند که مي گويند هرچند اين اختراع مهيج است اما به بازار آوردن آن مي تواند بسيار دشوار باشد.پروفسور ويليام کينگ مدير اين پروژه مي گويد که ساخت اين باتري در مقياس کوچک صورت گرفته و بايد راهي براي توليد انبوه آن پيدا کرد.

مساله ايمني در اين مسير بزرگترين مانع جلوه مي کند.پروفسور کينگ مي گويد که او اکنون مشغول تلاش براي حل اين مساله است.او اظهار اميدواري مي کند که بتواند تا پايان سال يک باتري آزمايشي براي تامين نيروي وسايل الکترونيکي عرضه کرده باشد.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب