چند خبر متفاوت+دو خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

ماجرای دسترسی محدود به سرویس‌های ای‌میل

سرویس جی‌میل ، پر کاربرترین سرویس ای‌میل در ایران، باز هم از روز گذشته یا از دسترس خارج شده یا دسترسی به آن محدود شده است اما در این بین به کسب و کار کسانی که با این ای‌میل امور خود را می‌گذرانند هیچ توجهی نشده است.
سرویس ای‌میل این روزها به ابزار ضروری و کاربردی افراد در بخش‌های مختلف فردی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده است و بخش اعظمی از اطلاعات افراد در این ای‌میل‌ها ذخیره می‌شود، جلوگیری از دسترسی به آن قطعا می‌تواند خسارات مادی و معنوی فراوانی به بار آورد.

این اقدام شائبه نزدیک‌شدن به روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری را تداعی می‌کند که در این بازه همانند دوره‌های مشابه چهار سال قبل دسترسی به سرویس‌های ای‌میل برای کاربران محدود شده است.

این اقدام مجرمانه‌ است و طبق ماده 19 قانون جرایم رایانه‌ای عنوان مجرمانه آن در قانون جرایم رایانه‌ای «ممانعت از دسترسی به داده یا سامانه» ذکر شده است.

اگر دولت باشد باید خسارت وارده به کاربران را جبران کند و اگر مسئول این اقدام فرد باشد، محکومیت کیفری دارد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269092

بی احترامی میلیاردر معروف به رئیس جمهور!

در جریان دیدار "بیل گیتس"، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با "پارک گئون هی"، رئیس جمهور زن کره جنوبی اقدام بی ادبانه گیتس باعث خشم مردم و جراید این کشور شد.

وی با لباسی نامرتب و دست به جیب با "پارک گئون هی" دیدار کرد و این اتفاق باعث شد تا خشم مردم کره جنوبی از این اتفاق رخ دهد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/315546

ریزش اسکلت آهنی ساختمان چند طبقه در گرگان

 اسکلت آهنی یک ساختمان چند طبقه در دست ساخت در گرگان براثر توفان کاملاً فرو ریخت.
شدت وزش باد در گرگان 72 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
اسلکت این ساختمان بصورت پیچ مهره ای بوده و سه یا چهار طبقه بوده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269127

دختر 4 ساله زنده در آتش اتاق خوابش سوخت

 وقوع حادثه حریق منزل مسکونی در ساعت 14:2
محل حادثه واقع در خیابان گرگان خیابان اقبالی
محل حادثه که طبقه سوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه به مساحت 70 مترمربع بود، متوجه شدند اتاق خواب این واحد مسکونی کاملا شعله‌ور شده و دود ناشی از آن تمام فضا را در برگرفته است.
آتش‌نشانان حین اطفای حریق، با جسم بی‌جان دختر بچه‌ای چهار ساله مواجه شده‌اند.
مادر این دختربچه نیز هنگام وقوع حادثه در واحد مسکونی خواب بود و پس از اطلاع از آتش‌سوزی، بیرون از ساختمان رفته بود، گفت: آسیب چندانی به این زن وارد نشد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/268920

داروها چگونه نامگذاری می‌شوند؟

برای نام‌گذاری داروها، شیمی کلید اصلی است و داروسازان نام‌های عمومی داروها را بر اساس مواد شیمیایی تشکیل‌دهنده ترکیب آن‌ها نام‌گذاری می‌کنند.
در حالی که فرمول شیمیایی داروها، دارو را تعریف می‌کند، ریشه آن‌ها، ساختار، کارکرد و اهداف مولکولی‌شان را تشریح می‌کند.به طور مثال، واژه Tofacitinib citrate شامل یک گیرنده عامل رشد اپیدرمی (nib-) است که توضیح می‌دهد دارو چگونه عمل می‌کند.
داروهای با پایان mab- مانند بسیاری از داروهای سرطان، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال هستند. آنها سلول‌ها، ویروس‌ها یا باکتری‌های ویژه‌ای را هدف قرار می‌دهند و می‌توان این اهداف را با مابقی نام دارو دریافت. همچنین دارویی با آخر vir- یک آنتی‌ویروس است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269088

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران ۶۰ واحد تولیدی در قزوین

پرداخت حقوق و دستمزد کارگران ۶۰ واحد تولیدی استان قزوین از ۲ تا ۲۴ ماه به تعویق افتاده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=66030

تلفات ریزش ساختمان کارخانه در بنگلادش به 250 تن رسید

این ساختمان در حدود ۳۰ کیلومتری پایتخت بنگلادش واقع شده و گفته می‌شود که چندین کارگاه دوزندگی با حدود دو هزار کارگر در آن مستقر بوده‌اند.

تلفات آتش سوزی و ریزش ساختمان هشت طبقه یک کارگاه دوزندگی و مرکز خرید، در نزدیکی «داکا» پایتخت بنگلادش، به 250 تن رسید و مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند که بیش از هزار تن نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

ریزش این ساختمان یادآور آتش‌سوزی در یک کارخانه لباس‌دوزی در ماه نوامبر سال گذشته است که بیش از ۱۰۰ تن را کشت و باعث انتقاد از بی‌توجهی به شرایط ایمنی در کارگاه‌های این کشور شد.

در بنگلادش، چند هزار کارگاه بزرگ و کوچک دوزندگی فعالیت دارند که بسیاری از آن‌ها، تولید کننده اقلامی هستند که به سفارش شرکت‌های خارجی و برای فروش در بازارهای این کشور‌ها تولید می‌شود.

کارگاه‌های بنگلادش اغلب دچار فرسودگی هستند و اصول ایمنی کار در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=65986



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب