چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

اسلحه لیزری چگونه کار می کند؟

به تازگی رسانه های آمریکایی از برنامه ارتش این کشور برای استفاده از اسلحه جدیدی خبر داده اند که به وسیله اشعه لیزر کار می کند. قرار است این سلاح جدید از سال آینده میلادی (2014) به طور رسمی در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.
از این توپخانه لیزری می توان برای هدف گیری و نابودی قایق ها و شناورهای تندرو و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد.
همچنین از این اسلحه می توان در کاربردهای زیر نیز استفاده کرد:
1- گلوله های مرئی هشدار دهنده
2- ثابت کردن اشعه لیزری بر روی هدف متحرک برای کمک به هدف گیری صحیح موشک های حرارتی
3- از کارانداختن سامانه های دید در موشک ها یا هواپیماهای بدون سرنشین دشمن برای خنثی سازی کارآمدی آنها
4- نابودی هدف (شناورهای کوچک و هواپیماهای بدون سرنشین) از طریق هدف گیری با اشعه لیزر.
درباره هدف گیری شناورهای تندرو گفته می شود که اشعه های توپخانه لیزری می تواند شناور هدف را دنبال کند و شناورها نمی توانند با استفاده از تغییر موقعیت خود از گلوله های لیزری فرار کنند.
هر گلوله لیزری این سلاح جدید تنها یک دلار هزینه خواهد داشت و این در حالی است که برای هدف گیری و نابودی شناورها و هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به شلیک موشک هایی با هزینه های بالاست.
این سلاح همچنین تا زمانی که به برق متصل است می تواند شلیک کند و با مسئله پایان مهمات روبه رو نیست.
بنا به اعلام پنتاگون سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت های جنگنده و نیز موشک های بالستیک به سطح های جدیدی از توانمندی های تکنولوژیک نیز ارتقا یابد.
مقامات پنتاگون می گویند تولید نمونه اولیه این سلاح لیزری تنها 32 میلیون دلار هزینه در برداشته است.
با این حال کارشناسان نظامی معتقدند این سلاح لیزری محدودیت هایی نیز دارد، از جمله اینکه در هوای توفانی و گردو غبار شعاع دید این سلاح کاهش می یابد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/269357

 افزایش 7 درصدی طلاق در سال 91

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: در سال گذشته 151 هزار و 763 مورد واقعه طلاق در کشور ثبت شد، که از هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق منتهی می شود. این در حالی است که براساس آمار سال گذشته حدود 7 درصد افزایش طلاق داشته ایم.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269568

بیانیه اساتید دانشگاه علیه تعطیلی یک دانشکده شریف

۲۳۱ استاد دانشگاه، روزنامه نگار، دانشجو :
به توقف پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف معترضیم.

اخلال در ادامه کار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف تنها یکی از رویدادهای روزمره شده دیوانسالاری کشور نیست، بلکه تهدیدی‌ست جدی در روند نهادسازی در کشور عزیزمان که زیان‌ها و هزینه‌هایش همیشگی خواهند بود و با گذشت زمان تنها به آنها اضافه خواهد شد.
زمانی‌که توانایی‌ها و منابع ایران را بررسی می‌کنیم، زمانی‌که استعدادها و عشق مردم میهن‌مان را به این کهن بوم و بر بخاطر می‌آوریم، زمانی‌که موفقیت‌های ایرانیان را در صحنه جهانی در همه علوم: ریاضیات، پزشکی، فیزیک و رشته‌های مهندسی می‌بینیم، ناگزیر از خود می‌پرسیم پس چرا به آنجا که باید رسیده باشیم، نرسیده‌ایم.
اینجاست که بخاطر می‌آوریم روند توسعه تنها نیازمند منابع طبیعی و استعدادهای انسانی نیست، نرم‌افزار توسعه علومی هستند که به ما می‌آموزند این اجزاء را چگونه ترکیب کنیم و منابع محدودمان را چگونه تخصیص دهیم تا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم. مدیریت و اقتصاد نرم‌افزارهای توسعه را در اختیار ما قرار می‌دهند، مایی که از سخت‌افزارهای توسعه چیزی کم نداریم.
اینجاست که سهم برنامه‌های آموزشی مدیریت و اقتصاد در روند توسعه کشور از سایر برنامه‌های دانشگاهی پیشی می‌گیرد و این برنامه‌ها اهمیتی ملی می‌یابند. زمانی‌ که یک دانشکده مدیریت و اقتصاد تعطیل می‌شود، فقط یک نهاد آموزشی تعطیل نشده، بلکه نسل‌هایی از مدیران و کارشناسان که می‌توانسته‌اند در روند توسعه کشور نقشی در خور ایفا نمایند، نابود شده‌اند.

اینجاست که هزینه اختلال در کار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف تنها محدود به زمان حال نخواهد بود، میهن ما برای حذف فعالیتهای این نهاد آموزشی هر روز، هر ماه و هر سال هزینه خواهد پرداخت. بنابراین، ما امضاکنندگان این بیانیه، به عنوان «ایرانیانی شیفته اعتلای همه‌جانبه کشور»، به تصمیم غیرکارشناسی در زمینه توقف پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف، معترضیم.
باور داریم که این تلاش‌ها، دستاوردها و موفقیت‌ها، خدماتی بزرگ و بی‌نظیر به ایران، جامعه ایران و روند توسعه در ایران هستند. این خدمات را شایسته تقدیر می‌دانیم و خواهان تقدیر از پیشگامان، بنیان‌گذاران و فعالان این دانشکده بوده و هستیم. این تلاش‌ها باعث شده است تا گروه زیادی از دانشجویان از تمام دانشگاه‌های کشور خواهان ورود به این دانشکده باشند و بسیاری از آنها سال گذشته را به مطالعه برای آزمون ورودیش اختصاص داده‌اند. آیا اخلال در کار این نهاد خادم، پاداشی‌ست سزاوار این خدمات؟ و شایسته تلاش‌ها و امید این دانشجویان؟
کدام نگاه غیرکارشناسی و نامنصفانه باعث چنین تصمیمی شده است؟ به سزای کدامین خطا باید این نهاد را مجازات کرد؟ عده‌ای می گویند رقابت‌های سازمانی، برخی می‌گویند علائق سیاسی، حتی گروهی ادعا می‌کنند که دانشگاهی صنعتی نباید کرسی اقتصاد و مدیریت داشته باشد، آیا نباید در دلسوزی این مجریان شک کنیم؟ آیا اسیر زنجیرهای اداری بودن، مترادف نوآوری و صف‌شکنی در فرآیند توسعه شده است؟ آیا قرار است چنین تصمیماتی به بلندنظری دولتمردانی که آنها را اجرا می‌کنند گواهی دهند؟
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269423

آخرین آمار "دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل" اعلام شد

طبق آخرین آماری که استان‌ها به وزارتخانه اعلام کرده‌اند، اسامی 141 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گروه سنی شش سال+1 تمام تا 11 سال تمام ثبت شده است.

این آمار پیش از این 159 هزار نفر اعلام شده بود که پس از بررسی و مقایسه با بانک اطلاعات آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال، تعداد 141 هزار در نهایت بازماندگان از تحصیل مشخص شده‌اند که این آمار در دی ماه سال 91 به مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش اعلام و از طریق این دفتر، در اختیار معاونت ابتدایی آموزش و پرورش برای بررسی قرار گرفت.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269517

 اسناد فساد 450 میلیون یورویی را افشا می‌کنم

بزودی اسناد قرارداد 450میلیون یوروئی را منتشر می‌کنیم
وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر قرارداد 450میلیون یورویی در کیش که سازمان بازرسی مانع ان شده بود و از سوی معاون اجرائی رئیس‌جمهور کذب خوانده شده بود، گفت: بزودی اسناد آن را منتشر خواهیم کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269459

آمار زنان مبتلا به ایدز در کشور 2 رقمی شد

براساس آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، تا اول فروردین ماه سال جاری مجموعا 26 هزار و 125 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS‌ در کشور شناسایی شده‌اند که 89.8 درصد آنان را مردان 10.2 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

46.1 درصد از مبتلایان به HIV‌ در زمان ابتلا در گروه سنی 34-25 سال قرار داشته‌اند که بالاترین نسبت در بین گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

علل ابتلا به HIV‌ در بین کل مواردی که از سال 1365 تاکنون در کشور به ثبت رسیده‌اند به ترتیب، تزریق با وسائل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد (68.6 درصد)، رابطه جنسی (12 درصد)، دریافت خون و فرآورده‌های خونی (1 درصد) و انتقال از مادر به کودک (1/1 درصد) بوده است. راه انتقال در 17.3 درصد از این گروه نامشخص مانده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269564



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب