چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

انفجار ناشی از نشت گاز جان نوعروس را گرفت

انفجار ناشی از نشت گاز در قروه، یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
این اتفاق در حالی روی داد که زوج جوانی به دلیل عدم نصب صحیح بست شیلنگ گاز و نیز استفاده از شیلنگی به طول 5 متر در منزل مسکونی خود موجب نشت گاز و تجمع آن در محیط خانه شده و وقوع انفجار در منزل مسکونی آنان شد.
بر اثر این انفجار، زوج یاد شده به شدت دچار سوختگی شده و به بیمارستانی در اصفهان انتقال یافت که متاسفانه عروس جوان که تنها یک ماه از عمر زندگی مشترکش می‌گذشت صبح امروز به دلیل شدت سوختگی درگذشت.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269870

تقدیر ۵۰۰ میلیونی از مدیران از محل یارانه مسکن مهر!

بر اساس مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به بانک مرکزی و برخی از وزارتخانه ها ابلاغ شده، این مجوز به وزارت راه و شهرسازی داده شده تا مبلغ 500 میلیون تومان از یارانه های بخش مسکن را برای تقدیر از مدیران و کارشناسان موثر دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با پروژه های مسکن مهر که افتتاح شده یا می شوند پرداخت کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269798

حالت فوق العاده در ستادهای انتخاباتی کاندیداها

اکبر هاشمی رفسنجانی روز گذشته به صراحت گفت که کشور در "مرحله خطر" قرار دارد.
او با اشاره به این که دولت بعدی ، باید متحمل خرابکاری های چند سال اخیر باشد به چند نمونه از این دست اشاره کرد و گفت: دولت بعدي با بدهي هاي زيادي سرو كار دارد.هم اكنون دولت به مردم 500 هزار ميليارد تومان بدهكار است. همچنين 200 هزار ميليارد تومان به بانكها، 50 هزار ميليارد بابت اوراق مشاركت و 200 ميليارد هم حقوق عقب افتاده بنگاهها و پيمانكاران است. برنامه چهارم را هم که 23 درصد اجرا کردند!
هاشمی "مراجعه به رأی مردم و ترمیم سیاست خارجی" را دو راهکار اصلی برای برون رفت از این وضعیت دانست و در پاسخ به دعوت های صورت گرفته از او برای کاندیداتوری گفت: نمی گویم نمی آیم.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269796

افزایش بیماری های مزمن کبدی در کشور/ 2000 بیمار نیازمند پیوند کبد

کبد چرب در حال حاضر شایعترین علت بروز بیماریهای مزمن کبدی است.
کبد چرب زمینه یکسری عوارض در کبد را ایجاد می کند که فرد مستعد به بیماری های قلبی عروقی شده و شانس مرگ در این قبیل بیماران افزایش پیدا می کند.
مصرف نوشابه های گازدار، غذاهای آماده و همچنین مشروبات الکلی از جمله عوامل تشدید بیماری کبد چرب است که می تواند شانس پیشرفت به سیروز کبدی و سرطان کبد را در این قبیل افراد تشدید کند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269844

 بزغاله تراریخته ایرانی متولد شد

انتقال جنین این بزغاله در دی‌ماه سال گذشته انجام شده است که بزغاله آن سی‌ام فروردین‌ماه امسال متولد شد و هم‌اکنون نیز در سلامتی کامل به سر می‌برد.

هدف این مرکز تحقیقاتی از تولید حیوانات ترنس‌ژنیک، تولید مواد مورد نیاز مانند پروتئین‌های نوترکیب در فرآورده‌های آنهاست. ‌هم‌اکنون نیز پروژه تولید پروتئین‌های نوترکیب در شیر این بز آغاز شده است که می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه درمان و صنعت داشته باشد.

درباره انتخاب نژاد سانن برای تولید این بزغاله: نژاد «سانن» از نژادهای برتر بز است که شیردهی زیادی دارد اما به دلیل آنکه خاستگاه آن خارج از کشور است در ایران به ندرت یافت می‌شود.

یک جفت از این بز را برای شبیه‌سازی خریداری کرده و برای شبیه‌سازی از سلول‌های گوش این حیوانات بافت‌هایی را جدا و ژن‌های دیگری را نیز به سلول‌های این بافت‌ها اضافه کردیم.

هسته سلول‌هایی که بر روی آنها کار شده بود را به تخمک خالی از هسته‌ی نژاد دیگری منتقل کردیم و در نهایت سلول پس از تبدیل شدن به جنین، به رحم بزی که هیچ شباهت ژنتیکی‌ای به بز سانن و تخمک‌دهنده نداشت، منتقل شد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/316306

اولین گوسفندان شب‌تاب جهان متولد شدند

دانشمندان توانسته‌اند اولین گوسفندان شب‌تاب جهان را تولید کنند.

دانشمندان اروگوئه در این دستاورد، از ژن عروس دریایی Aequorea Victoria بهره بردند که به آنها اجازه تولید پروتئین فلورسنت سبز را برای تولید گوسفندان شب‌تاب داده است.

این گوسفندان بطور عادی در حال رشد بوده و تنها تفاوت میان آنها و دیگر گوسفندان غیر شب‌تاب در زیر نور فرابنفش مشخص می‌شود. این گوسفندان در اکتبر 2012 متولد شده و بلافاصله پس از تولد مورد تزریق پروتئین فلورسنت سبز قرار گرفتند.

در کل، 9 گوسفند در موسسه تولید مثل حیوانات اروگوئه متولد شدند که در نتیجه همکاری این موسسه به موسسه پاستور بوده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/269891



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب