چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

برگزاری مراسم روز كارگر

روز گذشته جمعی از فعالان مستقل صنفی کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مناسبت روز جهانی کارگر مراسمی را برگزار کردند.

این مراسم با پخش شیرینی در میان کارگران و رانندگان در چند پایانه اتوبوسرانی پایتخت از جمله پایانه آزادی برگزار شد و شرکت کنندگان که تابلو نوشته‌هایی با مضامین روزجهانی کارگر در دست داشتند این روز را به یکدیگر تبریک گفتند.

روز گذشته همچنین فعالین صنفی شرکت واحد در ادامه‌ ویژه برنامه‌های روز جهانی کارگر به دیدار كودكان یکی از انجمن‌های حمایت از کودکان کار و خیابان رفتند و در كنار این كارگران كوچك، آنان را در شادمانی و سرودخوانی همراهی كردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=68318

جلوگیری از برگزاری مراسم روز كارگر در سقز

اجرای مراسم روز کارگر در فضای باز حق همه کارگران جهان است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=68097

راهپیمایی روز كارگر در تركیه به خشونت كشیده شد

هم‌زمان با روز جهانی کارگر، وضعیت میدان «تقسیم» استانبول و خیابان‌های منتهی به آن ناآرام بوده و نیروهای امنیتی و ضد شورش حضور چشمگیری در این منطقه دارند.

دولت ترکیه با برگزاری تظاهرات دراین میدان مخالفت کرده و مسیرهای منتهی به آن را مسدود کرده است.
طی ساعات اولیه بامداد درگیری‌های پراکنده‌ای درمحله «بشیکتاش» بین نیروهای پلیس و طرفداران احزاب مخالف روی داده و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکل گرفتن جمعیت به استفاده از آب فشار قوی و گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند.
دلیل تصمیم دولت ترکیه در سال جاری، در دست تعمیر بودن این میدان و مسائل ایمنی عنوان شده در حالی که مخالفان، انگیزه آن را سیاسی می‌دانند.
در سال ۲۰۱۰ میلادی، دولت ترکیه پس از ۳۳ سال وقفه سرانجام مجوز برگزاری تجمع روز کارگر را در این میدان صادر کرده بود.
در سال ۱۹۷۷ میلادی و در چنین روزی درگیری‌های خونینی بین گروه‌های چپ و نیروهای امنیتی روی داد که در اثر آن حداقل ۳۴ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=68117

۶۰ کشته در حادثه معدن طلای دارفور

حادثه در یک معدن طلای در دارفور منجر به کشته شدن بیش از ۶۰ نفر شد.هنوز گزارش بیشتری در مورد این حادثه منتشر نشده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270587

سرنوشت خانواده‌های قربانیان پس از فاجعه یال شمالی

«در بیست و هشتم آذرماه سال گذشته حادثه‌ای تلخ در طبس اتفاق افتاد که خاطره آنروز هنوز از خاطر معدنكاران طبس و خانواده‌های قربانیان كمرنگ نشده است. در آن روز بدلیل ریزش معدن یال شمالی هشت نفر از کارگران معدنچی کشته شدند.»

با گذشت بیش از چهار ماه از كشته شدن هشت كارگر در حادثه ریزش معدن یال شمالی واقع در شهرستان طبس، خانواده‌های قربانیان  از عدم پرداخت دیه، پایین بودن مبلغ مستمری‌ها و عملی نشدن قول مسئولان برای استخدام فرزندان ارشد كارگران قربانی گلایه دارند.
خانواده‌های کارگران قربانی اسماعیل عابد، محمود عابد، جواد باقر‌زاده و اسماعیل رحیمیان از مستمری۴۵۰ هزار تومانی برقرار شده از سوی تامین اجتماعی در حالی که برخی از كارگران قربانی بالغ بر ۱۵ سال سابقه کار در تونل را داشته‌اند ابراز نارضایتی کردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=67780



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب