چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

پدر افغان دخترش را تیرباران کرد!

این پدر افغان برای اجرای حکمی که از سوی رهبران مذهبی تحت حمایت طالبان در روستایشان صادر شده بود، دختر خود را در ملاء عام و در مقابل 300 تن از ساکنان روستا تیرباران کرد.

پدر حلیمه با نظارت رهبران مذهبی روستای محل زندگی‌شان، دخترش را با گلوله‌هایی که به ناحیه سر، شکم و کمر او شلیک کرد، کشت تا وی را به جرم رابطه‌ نامشروعی که به او نسبت داده بودند، مجازات کرده باشد.

کشتن حلیمه که 18 یا 20 ساله و مادر دو فرزند بوده، نشان می‌دهد ...

حلیمه متهم شده بود که در غیاب شوهرش با پسرعموی خود فرار کرده و پدرش برای مجازات او از رهبران مورد حمایت طالبان راهنمایی خواسته بود.

این قتل که در روز 22 آوریل سال جاری میلادی (2013) در روستای «کوکچاهی» در ولایت بادغیس رخ داد، نشان می‌دهد ...( وبلاگ آموختن:در قرن 21 و در عصر سرمایه‌داری پیش‌رفته در بسیاری از نقاط جهان این چنین جنایاتی رخ می‌دهد که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم عقب مانده بیش از دو هزار ساله دارد که امروزه به سادگی تولید و باز تولید می‌شود. نظام سرمایه هیچ مخالفت عملی بر علیه این افکار پوسیده ندارد زیرا می‌داند که این فرهنگ عقب مانده برای او سرشار از سود است.)

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270987

از کشتن همسرم پشیمان نیستم

 متهم:پرویز 43 ساله

همسرش: بهناز مربی آموزشگاه رانندگی

پرویز گفت: «اتهام قتل عمد را قبول دارم من بهناز را کشتم. او همسرم بود و من عاشقانه دوستش داشتم. نگهبان شرکتی بودم و هفته‌ای یک‌بار به خانه می‌رفتم. برای اینکه خانواده‌ام تامین باشند کار می‌کردم. یک دختر هم دارم که خیلی دوستش دارم. در این سال‌ها سعی کردم به خانواده‌ام فشار نیاید و آنها اذیت نشوند، تا اینکه مدتی قبل از حادثه به خانه رفتم و متوجه شدم همسرم در منزل نیست. از دخترم سراغش را گرفتم. جواب داد مادرش با یکی از دوستانش به نام لیدا به شهریار رفته ‌است. همان موقع تلفن دخترم زنگ خورد، همسرم بود اما با تلفن خودش زنگ نزده ‌بود. با او صحبت کردم و گفت زود به خانه برمی‌گردد. فردای آن روز با شماره‌ای که همسرم زنگ زده ‌بود تماس گرفتم متوجه شدم شماره متعلق به یک مرد است و فهمیدم بهناز با کسی رابطه دارد. سر این موضوع با هم جروبحث کردیم. زنم زیر بار نمی‌رفت و می‌گفت با کسی رابطه ندارد، دعوای ما بالا گرفت بهناز چاقویی برداشت و خودزنی کرد. او را به دکتر بردم، زخم‌هایش را پانسمان و من را به اتهام چاقوکشی بازداشت کردند که البته با کفالت آزاد شدم.»
«در نهایت تصمیم گرفتیم از هم جدا شویم. به دادگاه خانواده رفتیم قرار شد دارایی‌مان را نصف کنیم و بچه هم پیش بهناز بماند. تاریخ بعدی رسیدگی به پرونده سه روز بعد از قتل بود. در این مدت پیش همه فامیل زنم رفتم به آنها گفتم اگر بهناز کاری هم کرده حاضرم بگذرم و درخواست کردم او برگردد اما زنم زیر بار نمی‌رفت. شناسنامه همسرم پیش صاحبخانه مانده ‌بود، باید پول را تسویه می‌کردیم تا شناسنامه را برای سه روز دیگر بدهد. قرار شد او به خانه بیاید و با هم پیش صاحبخانه برویم. قبل از اینکه زنم بیاید یکی از دوستانم را دیدم به من گفت شنیدم با همسرت مشکل داری. گفتم درست است مگر چه شده؟ جواب داد بهناز در این مدت با مردی رابطه داشت و اسم آن مرد نادر است. باور نمی‌کردم به همین دلیل هم وقتی همسرم به خانه آمد از او پرسیدم با کسی رابطه دارد؟ اول منکر شد اما بعد از کمی جروبحث گفت با مردی رابطه دارد او حتی به رابطه جنسی اقرار کرد، وقتی این حرف را شنیدم دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. چاقویی روی اپن آشپزخانه بود آن را برداشتم و چند ضربه به پهلوی بهناز زدم که باعث مرگش شد. خودم هم نمی‌خواستم زنده بمانم.
همه جای خانه را الکل ریختم و با چاقو خودزنی کردم و گاز را هم باز گذاشتم. دلم نمی‌خواست بعد از بهناز زنده‌ بمانم. او زنم بود و من دوستش داشتم اما حاضر نشد دوباره با من زندگی کند.
دختر پرویز: مادرم نمی‌خواست این کار را بکند اما پدرم به او خرجی نمی‌داد، خیلی اذیتش می‌کرد و همیشه مادرم با پدرم سر این موضوع درگیری داشتند. مادرم برای اینکه پول داشته ‌باشد و بتواند من و خودش را اداره کند با نادر رابطه برقرار کرد. پدرم معتاد بود و به ما اهمیت نمی‌داد.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/317311

تأیید خبر دامادی که بن های صدا و سیما را برداشته بود!

یک منبع آگاه خبر توقیف داماد یکی از مدیران سیما در فروشگاه شهروند را تأیید کرد.
خبر منتشره در رسانه ها راجع به سوء استفاده از بن های صدا و سیما در فروشگاه شهروند صحت دارد.
چند روز پیش داماد یکی از مدیران ارشد صدا و سیما چندی پیش در فروشگاه شهروند توسط مسئولان حراست توقیف شده است.
وی که قصد داشته برای خرید یک دستگاه یخچال سای‌بای‌ساید، از بن‌های فروشگاه‌ شهروند به ارزش ده‌میلیون تومان استفاده کند، با اطلاع متصدی فروش، این موضوع توسط مسئولان فروشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و معلوم می‌شود که وی، داماد یکی از مدیران ارشد صدا و سیماست و ظاهراً این بن‌ها نیز متعلق به کارمندان این سازمان است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271023

 سال گذشته 19 هزار و 89 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

آمار تلفات حوادث رانندگی پس از 12 سال، به زیر 20 هزار تن در سال گذشته رسید؛ به نحوی که در سال 1391 بر اساس آمارهای موجود 19 هزار و 89 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

در بهمن ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن آمار تلفات حوادث رانندگی 11.1 درصد و آمار مصدومان 16.7 درصد افزایش یافت و بر اساس آمارهای موجود در اسفندماه سال گذشته نیز تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی با افزایش 3.1 درصدی و تعداد مصدومان با افزایش 11 درصدی مواجه بود.

تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در بهمن سال گذشته 1259 و در اسفندماه 1310 مورد بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271077

پاداش 350 میلیون تومانی برای هیات مدیره مخابرات

مجمع صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در جلسه سالیانه خود با تقسیم سود 425 ریال به ازای هر سهم برای سهامداران و پاداش 350 میلیون تومان به صورت خالص به شخصیت‌های حقوقی هیات مدیره موافقت کرد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271111

تخریب کامل 2 واحد آپارتمان در اثر انفجار گاز

در طبقه سوم یک منزل مسکونی چهار طبقه هشت واحدی انفجار شدیدی رخ داده به طوری که هر دو واحد این طبقه به طور کامل تخریب شده‌اند.

محل حادثه واقع در خیابان قزوین خیابان راهپیما . پنج مجروح حادثه دو تن مرد، دو زن و یک کودک هستند. نشت گاز از وسیله گازسوز سبب وقوع این حادثه شده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271122

انفجار یک ساختمان در بازار تهران

یک ساختمان سه طبقه مسکونی که از آن به عنوان کارگاهی برای چاپ سیلک استفاده می‌شد، دچار انفجار و حریق شد. محل حادثه واقع در خیابان پانزده‌خرداد خیابان "عودلاجان".

محبوس‌شدن چهار کارگر در میان شعله‌های آتش، این چهار کارگر ایرانی را که بین 20 تا 30 سال سن داشتند، از میان شعله‌های آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.
در میان چهار کارگر که دچار سوختگی شده بودند، میزان آسیب‌دیدگی دو کارگر بالاتر بود.
ظاهرا کارگران در حال حمل بنزین در این کارگاه بودند که مجاورت آن با شعله روشن، سبب وقوع انفجار و آتش‌سوزی در این محل شد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271019

واردات گوشت از قطب جنوب!

در سال گذشته 411 هزار و 791 دلار قطعات گوشت بی‌ استخوان یخ‌زده از نوع گاو از منطقه آنتارکتیکا (قطب جنوب) وارد ایران شد. محموله گوشت وارداتی از قطب جنوب از طریق گمرک شهید رجایی ترخیص و وارد کشور شده است.

قطب جنوب یا جنوبگان، جنوبی‌ترین قاره جهان محسوب می‌شود و که مساحت آن به بیش از 14 میلیون کیلومتر مربع می‌رسد. همچنین این منطقه براساس آمار سال 2011 بالغ بر 4490 نفر جمعیت داشت. قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و بادخیزترین قاره جهان است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271051

 کیفیت زندگی مردم ایران ۶۲ رتبه تنزل کرده است

ارسلان فتحی‌پور: رتبه کیفیت زندگی مردم ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان طی پنج سال اخیر ۶۲ رتبه تنزل کرده است.
«شاخص کیفیت زندگی که به صورت سالانه، بین ۱۹۴ کشور جهان ارزیابی و منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که کیفیت زندگی مردم ایران، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، از رتبه ۸۸ در سال ۲۰۰۵ به رتبه ۱۵۰ در سال ۲۰۱۰ میلادی، کاهش پیدا کرده است».
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270997

 کمک های نقدی ایران به دفترم قطع شد

کرزای اعلام کرد که از زمان آغاز گفتگوهای کشورش با آمریکا بر سر انعقاد قرار داد همکاری های استراتژیک کابل- واشنگتن به منظور خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان (پس از سال 2014)، ایران کمک های نقدی را به دفتر او قطع کرده است.

در مهر ماه 1389 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از پرداخت کمک های نقدی ایران به رییس دفتر کرزای از سوی سفیر ایران در افغانستان خبر داد . این خبر از سوی سفارت ایران در کابل تکذیب شد اما  کرزای در واکنش به این خبر ،دریافت کمک از ایران را تاییدو از تهران به دلیل کمک مالی به دفترش قدردانی کرد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271017

یورو 4 بدون زیرساخت؛ برای جان مردم یا بلای جان مردم

تولید خودرو یورو 4 با هدف کاهش آلایندگی و سلامت جامعه و همچنین استانداردسازی سوخت خودروها با دستور دولت و پیگیری سازمان محیط زیست و اداره استاندارد کشور در برنامه تولیدی شرکت های خودروساز قرار گرفته و این درحالی است که هنوز زیرساخت های مناسب برای تهیه سوخت با این استاندارد و پایش خودروها ایجاد نشده و ظاهرا توجهی نیز به این نکته نشده که موتور خودروی یورو4 پس از مدتی از تزریق سوخت یورو2، به موتور یورو 2 با کیفیت پایین تبدیل شود که آلایندگی بسیاری را دربر خواهد داشت..
سوخت یکی از مقوله های مهم کارکرد هر موتور است. با توجه به شرایط ویژه و عدم وجود زیرساخت های تولید و عرضه سوخت یورو 4، نه تنها با تولید خودروی یورو4 از میزان آلایندگی کاسته نخواهد شد، بلکه هزینه هایی نظیر هزینه نگهداری و تعمیر موتور بر خریداران این خودروها تحمیل خواهد شد.
بیشترین تغییرات برای تولید خودروی یورو 4 در قوای محرکه و موتور خودرو با تغییر یا تعویض بیش از 80 قطعه صورت می گیرد که هزینه ای بالغ بر 10 تا 20 میلیون ريال افزایش هزینه را خواهد داشت که فشار آن بر دوش مشتری خواهد بود.
چنانچه از بنزین یورو 2 در خودرو یورو 4 استفاده کنیم، تا زمانی که خودرو کمتر از 3 هزار کیلومتر کار کرده است، نتایج رضایت بخشی به دست می آید اما بعد از این میزان پیمایش، خودرو از حالت تطابق با یورو 4 خارج می شود و با پیمایش 50 هزار کیلومتر، به سطح یورو 2 و با مرور زمان از یورو 2 نیز پایین تر می آید. بنزین یورو 2 موجب تخریب کاتالیست خودروی یورو 4 می شود که علاوه بر تولید گازهای مخرب، بعد از مدتی باید کاتالیست تعویض شود که این امر هزینه بالایی را بر مشتری تحمیل می کند.
سوخت موجود در کشور برای آزمایش و انجام تست به یک شرکت پژوهشی در تهران ارسال شد که به علت کالیبراسیون نامناسب بعضی از دستگاه ها، نتایج مطلوب نبود و بنابراین برای اخذ نتایج معتبر به یک مرکز بین المللی در آلمان ارسال شد، که نتایج دریافتی یک پارامتر بحث انگیز داشت. این پارامتر، PPM بالای گوگرد در ترکیبات این بنزین نسبت به موارد مشابه تجاری بود.
برای سوخت واقعی و بین المللی PPM  گوگرد 10 است که این میزان، با اغماض در برخی کشورها، تا 40 هم پذیرفته می شود که این، باعث تخریب و کاهش طول عمر کاتالیست می شود. PPM سوخت آزمایش شده ایرانی 45 – 40 بود که در صورت مصرف در موتورهای یورو 4، بعد از مدتی با افزایش آلایندگی، موتور خودرو از فرم یورو 4 خارج شده و دچار نقص فنی می شود.
همچنین به جای شعار ومغلطه افکنی در خصوص تولید بنزین یورو 4 ویورو 5 ، جایگاه های عرضه و کیفیت بنزین تولیدی را به استانداردهای لازم برساند و برای پایش خودروهای تولیدی یورو 4 ویا حتی یورو 2 متولی مشخص نماید که مردم هم جانشان وهم مالشان در امان باشد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271003



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب