چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ثبت نام بیمه غیر قابل قبول است

در سال گذشته، سایت ثبت نام بیمهٔ تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی تنها ۲۰ دقیقه فعال بود و بعد از آن بسته شد که این مساله باعث نارضایتی شدید و گسترده کارگران ساختمانی بوده ست.مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند در همین فرصت ۲۰ دقیقه‌ای ظرفیت ثبت نام پر شده است.

هرسال ۲۰۰ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی در سطح کشور وارد سیستم بیمه تامین اجتماعی می‌شود.تاکنون ۶۰۰ هزار نفر در ۳ ساله گذشته بیمه شده‌اند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=68811

تجمع گروهی از كارگران نساجی اصفهان در مقابل مجلس

تعدادی از کارگران نساجی اصفهان در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
ما می‌خواهیم طبق قانون مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته شویم اما متاسفانه طبق قانون اجرا نمی‌شود.
متاسفانه سازمان تامین اجتماعی طبق مقررات و قوانین عمل نمی‌کند و می‌خواهد از ما پول بیشتری بگیرد و بخاطر همین موضوع کارگری که باید با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شود را تحت فشار قرار می‌دهد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=69080

یک کارگر ساختمانی زیر آوار محبوس شد

«احمد فیروزکوهی» ساعاتی پیش هنگام خاکبرداری از ساختمانی واقع در ابتدای خیابان شریعی کوچهٔ میر جمالی با ریزش آوار بر سرش، محبوس شد.

هنوز خبری از چگونگی وضعیت سلامت این کارگر ساختمانی در دست نیست.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=69101

مطالبات کارگران کارخانه کنف به ۲۲ماه رسید

۲۵کارگر کارخانه کنف کار رشت ۲۲ ماه حقوق معوقه از کارفرما خود طلب دارند.
کارفرمای کارخانه کنف کار رشت به دلیل آنچه كه سوء مدیریت اعلام می‌شود  ۲۲ ماه از حقوق و سنوات كارگران شاغل و بازنشسته را نپرداخته است.
کارخانه کنف کار در سال ۸۴ به بهانه خسارات ناشی از بارش برف سنگینی آن سال بارید به بخش خصوصی واگذار شد و۲۴۰ کارگر آن برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.
پس از اتمام مقرری بیمه بیکاری طبق ضوابط باید کارگران مشغول کار می‌شدند، اما متاسفانه مدیریت این واحد از راه اندازی مجدد کارخانه سرباز زده و برای ماه‌ها حقوق کارگران خود را نپرداخت.
در تمام این مدت بیشتر کارگران كنف كار به مرور بازنشسته شدند بطوری که هم اکنون تعداد کارگران این کارخانه به ۲۵ نفر رسیده است.
ارزش ریالی معوقات حقوقی کارگران را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر ۲۲ ماه حقوق معوقه ۲۵ کارگر که سهم هر كدام بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، هیچ کدام از کارگران بازنشسته نیز ریالی بابت سنوات در یافت نکرده‌اند.
از سال ۸۴ که به بخش خصوصی واگذار شد مالکان آن چندین بار تغییر کرده‌اند بطوری كه اکنون که کارگران نمی‌دانند كه مالک اصلی کارخانه کیست و باید مطالبات خود را چه کسی پیگیر شوند.
تا کنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان به ما داده شد ه و هیچ نتیجه‌ای مبنی بر متقاعد کردن کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران به دست نیامده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=69061



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب