چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

طغیان نوکیسه‌ها با پول‌های بادآورده

دكتر ابهري مي‌گويد: «آسيب‌هاي اجتماعي در 10 سال گذشته به آتش زير خاكستر در كشور تبديل شده است.» شانه خالي كردن نهادها و مسازمان متولي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي از زير بار مسئوليت آنقدر تكرار شده كه ديگر هيچ حرفي براي انتقاد به اين سازمانها باقي نمي‌ماند.

مهناز بزرگيان- جامعه‌شناس- مي‌گويد: «نمي‌شود آسيب را توليد كنيم بعد براي كنترل آن بودجه بگذاريم چرا كه مسبب بروز آسيب‌ها معضلات فرهنگي،مديريتي و اقتصادي است و با اختصاص بودجه به تنهايي حل نمي‌شوند. الان مشكلات جامعه طوري شده تا مشكلات زير بنايي حل نشود نمي‌توان آسيب‌ها را كنترل كرد. به عقيده وي، طي مدت كوتاهي تغييرات زيادي در جامعه به‌وجود مي‌آيد و نمي‌توان برنامه‌ريزي براي هيچ‌كاري انجام داد پس وقتي ثبات وجود نداشته باشد برنامه‌ريزي هم معني نمي‌دهد.

سرعت توليد مسائل اجتماعي در جامعه بيشتر از سرعت حل آنها بوده و تا زماني كه مشكلات زير بنايي حل نشود نمي‌توان به كنترل آسيب‌ها اميدوار بود. افزايش تورم، رشد افسار گسيخته قيمت‌ها و افزايش فقر در لايه‌هاي مختلف اجتماعي باعث شده تا اختلافات خانوادگي و طلاق در بين قشرهاي پايين دست جامعه بيشتر شود.
ابهري: آمار اختلاس و رشوه در 10 سال گذشته در تاريخ ايران بي‌سابقه بوده هر چند كه فقط برخي از اين مسائل به اطلاع افكار عمومي رسيده و در رسانه‌ها منعكس شده و بخشي از آنها هم مخفي مانده است. به گفته وي عميق‌تر شدن فاصله طبقاتي تا ‌آنجا كه ماشين‌هاي چند ميلياردي در مقابل چشمان افرادي كه توانايي تهيه داروهاي فرزندشان بيمارش را ندارند.

وقتي يك جوان 20 ساله از اتومبيل يك ميليارد توماني پياده مي‌شود يا يك خانم هنرپيشه اتومبيل چند صد ميليون توماني سوار مي‌شود كسي كه در طول ماه گوشت و مرغ به خانه نبرده چه حالي پيدا مي‌كند؟
ظهور طبقه نوكيسه‌اي كه به دلالي در كشور مشغول هستند و پول‌هاي باد آورده پارو مي‌كنند يكي ديگر از مسائلي است كه طي كمتر از يك دهه گذشته در كشور نمود زيادي پيدا كرده است. افرادي كه براي حيوانات خانگي خود جشن تولد و عروسي مي‌گيرند يا براي از هم پاشيدن يك زندگي مشترك در تالارهاي عروسي جشن طلاق بر گزار مي‌كنند. آسيب‌هايي كه روز به روز بيشتر مي‌شود اما مسئولان چشم‌هاي خود را بر آنها بسته‌اند و هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند.
ابهري:‌اين افراد پول‌هاي باد آورده را در آشفته بازار كشور به جيب زده‌اند و هيچ‌كس هم جلودار آنها نيست. به همين دليل است كه در زمان نام نويسي براي انتخابات شوراهاي اسلامي بسياري از افراد اعم از هنر پيشه، ورزشكار و صاحبان مشاغل مختلف ديگر خود را شايسته عضويت در شوراي شهر تهران مي‌بينند و تصور مي‌كنند با حضور در اين شورا مي‌توانند از مزاياي بسيار آن استفاده كنند.
فراهم نكردن شغل براي متقاضيان كار، خود سبب مي‌شود تا عده‌اي از آنها به فساد روي آورند.

يك نظام اجتماعي بايد براي تمامي افراد خود برنامه آموزشي مثبت داشته باشد و آنها را به‌كار گيرد.
اما اگر نظام اجتماعي براي افراد خود برنامه و كار مثبت داشته باشد، مي‌تواند جامعه را مديريت كند؛ اما اگر نتوانست اين كار را انجام دهد، اين افراد، كار دست نظام مي‌دهند.

منبع:http://fararu.com/fa/news/148792

جزئيات 2 تيراندازی خونين در نكا و قائمشهر

مردان مسلح در جريان دو حمله جداگانه در شهرهاي قائمشهر و نكا، 6 نفر را هدف قرار داده و روانه بيمارستان كردند.
حادثه نخست
ساعت 9 صبح روز شنبه 14 ارديبهشت ماه سال جاري مرد مسلح پيش از رسيدن مردم دو گلوله به سمت مامور مخفي پليس شليك كرد كه با اصابت يكي از گلوله ها به پايش مجروح و روانه بيمارستان شد.
عامل اين تيراندازي مرد 38 ساله اي از اهالي بندر گز واقع در استان گلستان بوده كه هم اكنون تحقيقات درباره انگيزه اش ادامه دارد.
حادثه دوم
شليك دوم در قائمشهر رخ داد و در جريان آن دو پسر جوان كه خود را دانشجو معرفي كرده بودند در يك درگيري خياباني به سوي جمعيت شليك كرده و 5 نفر را مجروح كردند.
اين حادثه ساعت 23 و 15 دقيقه نيمه شب چهارشنبه 11 ارديبهشت ماه سال جاري در ميدان امام(ره) رخ داد.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/317618

مدیر‌مسئول سایت بازتاب بازداشت شد

پس از انتشار خبر جنجالی نوار 8‌ میلیونی در سایت بازتاب امروز، علی غزالی مدیر مسول این سایت روز 8 اردیبهشت بازداشت شده است. 

علی غزالی یکشنبه هفته گذشته بازداشت گردید و پس از آن فعالیت سایت بازتاب امروز متوقف شد. غزالی از روزنامه نگاران اصولگرای منتقد دولت محسوب می‌شود که از آغاز فعالیت سایت بازتاب امروز مدیر مسولی آن را بر عهده داشت.

منبع:http://fararu.com/fa/news/148853

حبس ابد دو ایرانی دستگیر شده در کنیا

یک دادگاه در کنیا دو ایرانی را به اتهام در اختیار داشتن 15 کیلوگرم ماده منفجره و تلاش برای بمب‌گذاری در شهرهای مختلف این کشور به حبس ابد محکوم کرد.  نام این دو نفر که احمد محمد و سید موسوی اعلام شده است ژوئن گذشته در نایروبی دستگیر شدند.

منبع:http://fararu.com/fa/news/148881



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب