چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

مرگ تلخ کارگر ایرانی در عمق 50 متری چاه

محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که چاه آبی به عمق بیش از 50 متر در پارکینگ آن قرار داشت ظاهرا کارگران مشغول لایروبی در این چاه آب بوده‌اند که یکی از آنان وارد چاه شده و به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و حرفه‌ای، دچار حادثه شده بود.

این کارگر از دستگاه تهویه هوا در عمق چاه استفاده نکرده بوددر میانه چاه به علت پیچیده‌شدن سیم‌برق به دور گردن این کارگر 47 ساله، وی به عمق 50 متری چاه سقوط کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271511

كارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس تجمع کردند

صبح امروز(17 اردیبهشت) جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

کارگزاران مخابرات روستایی خواستار استمرار بیمه و عقد قرار داد مستقیم با خود شرکت های مخابرات ایران طبق ضوابط و شرایط قانون مستقیم هستند.به گفته تجمع كنندگان در حال حاضر حدود دو هزار  نفر به عنوان کارگزاران مخابراتی در روستاهای مشغول كار هستند.

تجمع كنندگان كه از استانهای اصفهان و خراسان رضوی آمده بودند از نمایندگان مجلس به ویژه از اعضای کمیسیون‌های اجتماعی، صنایع و معادن و تلفیق و هیات رئیسه مجلس خواستند كه به تقاضای آنها رسیدگی كنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=69774

مزد ناعادلانه حاصل عدم حضور كارگران در نهادهای قدرت است

تصویب رقمی ناعادلانه برای مزد ۹۲ را با عدم حضور نمایندگان جامعهٔ کارگری در نهاد‌های قدرت مرتبط است. تا زمانی كه دولت و مجلس از حضور كارگران واقعی خالی باشند نمی‌توان منتظر در نظر گرفته شدن واقعیت‌های جامعه (از جمله تورم) در هنگام تصویب دستمزد بود.

تا زمانی كه بزرگترین دستاورد كارگران به دست آوردن یك كرسی در مجلس باشد، نمی‌توان سرنوشت بهتری از آنچه امروز برای آن‌ها رقم خورده است را متصور بود.

كسی جز كارگران نمی‌تواند از حقوق‌شان دفاع كند و آنان نباید هر چهارسال یكبار منتظر نمایندگانی از سایر اقشار باشند تا در هنگام انتخابات برای جلب رای‌شان شعارهای كارگری بدهند. مشکلات معیشتی این روزهای کارگران به انفعال آن‌ها در گذشته بر می‌گردد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=69513


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب