چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

انحلال صنایع اسوه ایران و بیكاری 53 كارگر رسمی

واحد تولیدی صنایع اسوه ایران واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما «زیان ده بودن کارگاه» عنوان شده است، منحل اعلام شد و 53 كارگر رسمی این واحد تولیدی نیز به بیمه بیكاری معرفی شدند.

کارفرما در اواخر اسفند ماه با صدور اعلامیه ای کارخانه را از تاریخ یکم فروردین سال 92 تعطیل اعلام کرد و از کارگران خواسته بود بعد از ایام تعطیلات (20/1/92) برای تصویه حساب به واحد حسابداری مراجعه کنند.

دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است و این در حالیست که کارفرما با تغییر نام کارخانه به صنعت اسوه ایرانیان، سعی دارد کارخانه را مجددا راه اندازی کند.

فروش بیش از هشت هزار تن ورق های فولادی كه در انبارهای این واحد تولیدی ذخیره شده بودند، می‌توانستند كفاف سال‌ها تولید را بدهند.

این واحد تولیدی فروش و سفارش کاری خوبی دارد بطوری که در شش ماهه تابستان وپاییز سال كذشته 105 مورد سفارش تولید دریافت کردیم که همه این سفارشها هم اکنون ساخته شده و آماده تحویل است.

بیکاری تعداد 53 نفر از کارگران رسمی  با سوابق بین 20 تا 24 سال کار مستمر در کارخانه صنایع اسوه ایرانیان اکنون تمامی کارگران منطقه را نگران امنیت شغلی‌شان کرده است.

این کارگران سالها در محیطی آلوده که از سوی اداره بهداشت نیز تایید شده است کار کرده اند و به انواع بیماریهای ریوی مبتلا شده اند. با این حال در سنین پیری چگونه می توانند بدنبال کار دیگری باشند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70324

شكایتی كه به هماهنگی حقوق كارگران دو دستگاه دولتی منجر شد

پس از اعتراضات متعدد كارمندان یكی از دستگاههای ادغام شده به مدیران ارشد دولتی نسبت به تفاوت حقوق و مزایای خود با كارمندان دستگاه دیگری از قوه مجریه كه مشمول ادغام شده است، طی روزهای اخیر بخشنامه ای از سوی نهاد ریاست جمهوری به دو معاونت رییس جمهور ابلاغ شده كه بر اساس آن باید هرچه سریع تر نسبت به هماهنگی در حقوق و مزایای كارمندان رسمی و پیمانی دو دستگاه مذكور اقدام  کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70431

ریزش ساختمان باز هم جان كارگری را گرفت

شامگاه گذشته کارگران مشغول فعالیت در یک زمین گودبرداری شده واقع در خیابان پاسداران تهران بودند که ناگهان سازه نگهبان و خاک‌های پشت آن تخریب و بر سر یک کارگر 28 ساله افغان ریزش کرد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70403

تحصن ده‌ها كارگر مصری در كنسولگری قاهره در ریاض

ده‌ها تن از كارگران مصری در اعتراض به تصمیم به اخراج‌شان از عربستان سعودی بر اساس قانون جدید كار در این كشور، در برابر كنسولگری مصر در ریاض تحصن كردند.

برخی از این كارگران با اشغال كنسولگری مصر، از رفت و آمد كارمندان این كنسولگری جلوگیری كرده و فعالیت آن را مختل كردند.بر اساس این قانون هزاران كارگر خارجی مجبور به ترك عربستان شدند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70334



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب