چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

ماجرای غمناک زوال زیبایی در یک زن کره ای

" هانگ میوکو" مدل سابق کره ای که در اثر تزریق روغن خوراکی به جای سیلیکون به زیر پوست خود صورتش به شدت آسیب دیده بود پس از 10 بارعمل جراحی چهره اش آن قدر تغییر پیدا کرد که حتی والدینش قادر به شناسایی او نبودند. پزشکان در 10 عمل جراحی گذشته توانستند در مجموع 60 گرم سیلیکون و روغن را از صورت و 200 گرم را از گردن او خارج سازند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271750

نخستین چشم مصنوعی جهان، 24 نابینا را بینا کرد

 نخستین چشم مصنوعی جهان، تاکنون امکان به دست‌آوردن دوباره بخشی از بینایی را برای بیش از 24 بیمار اروپایی فراهم کرده است.
سازمان غذا و داروی امریکا جدیداً این چشم مصنوعی را تایید کرده است. چشم جدید «سیستم پروتز شبکیه آرگوس 2» نام دارد.
نابینایان پس از دریافت پروتز بیونیکی، قادر شدند بدون استفاده از عصا، فردی را که از خیابان می‌گذشت، ببینند و همچنین انحنای خیابان را بدون استفاده از عصا تشخیص دهند.
«آرگوس 2» دارای سه بخش است: یک بخش شامل یک دوربین ویدئوی کوچک است که بر روی عینک‌های آفتابی قرار گرفته است.
بخش دوم یک رایانه قابل‌حمل است که می‌توان آن را بر روی کمربند نصب یا در کیف پول حمل کرد.
پیچیده‌ترین قسمت این سیستم، ایمپلنت ریز است که طی یک عمل جراحی دو ساعته، نزدیک شبکیه کاشته شده و این حامل 60 الکترود است.
رایانه سیگنال‌های دریافتی از دوربین ویدیوئی را پردازش و به طور بی‌سیم اطلاعات را به ایمپلنت‌ها بازچینش می‌کند.
چشم بیونیکی یک فرایند تولید غیرمعمول را می‌طلبد ؛ فرایندی که در آن، مهندسان بسیار متبحر به منظور اتصال هر یک از آرایه 60 الکترود، به طور دستی با میکروسکوپ‌هایی کار می‌کنند.
تقریبا تمامی مراحل تولید این چشم، زیر میکروسکوپ انجام شده است.
عرض خطوط موجود بر روی ایمپلنت‌های عنبیه، فقط 25 میکرون یا یک هزارم عرض یک اینچ هستند.
بهای این چشم مصنوعی جدید 100 هزار دلار امریکا گزارش شده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271665

سه انفجار پیاپی در غرب تهران

با پیگیری ها مشخص شد این انفجارها، در انبار یک کارخانه مواد شیمیایی متعلق به یک شرکت خصوصی در منطقه شهریار رخ داده است.

(وبلاگ آموختن: وزارت کشور اعلام کرد این انفجارها ناشی از سلاح‌های خارج از رده بوده است.)

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271639

جزئیات کشف یک میدان جدید گازی

این ميدان بزرگ گازي با 260 ميليارد فوت مكعب گاز درجا در افق مخزني ايلام شناسایی شده است.
بر اساس محاسبات حجمي مخزن، حجم گاز درجا در حالت مورد انتظار در افق مخزني ايلام، 260 ميليارد فوت مكعب و گاز قابل استحصال، 175 ميليارد فوت مكعب برآورد شده است.
اين براي نخستين بار است كه يك ميدان گاز شيرين در ارتفاع حدود 100 متر بالاتر از سطح دريا كشف مي شود.
اين ميدان گازي در فضايي به وسعت 28 در 4 كيلومتر مربع در شرق استان ايلام قرار دارد.

پس از انجام مطالعات و عمليات زمين شناسي اكتشافي و همچنين بهره گيري از اطلاعات لرزه نگاري 2 بعدي موجود در محدوده اين طاقديس، احتمال وجود هيدروكربور در سازندهاي ايلام و سروك از گروه مخزني بنگستان در طاقديس راوني قوت گرفت.
حفاري يك حلقه چاه اكتشافي تا عمق 2200 متر در محل ستيغ اين طاقديس از سوي مديريت اكتشاف شركت ملي نفت پيشنهاد شد كه پس از خاتمه حفاري و انجام آزمايش هاي مخزني، وجود گاز شيرين در افق ايلام به ميزان 13 ميليون فوت مكعب در روز مشخص شد.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/317873

احتکار 600 میلیاردی روغن مایع!

فردی اقدام به احتکار مقادیری روغن مایع سرخ کردنی در سردخانه‌ای واقع در یکی از مناطق شهرستان خرم آباد کرده است، در بازرسی از محل شناسایی شده مقدار 26 تن روغن مایع خوراکی به ارزش 600 میلیارد ریال که در یک سردخانه احتکار شده بود کشف و متصدی مربوطه نیز دستگیر شد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318047

کجا یک کارمند ۹ میلیون حقوق می‌گیرد

نماینده ارومیه قاضی پور :یک کارمند عالی رتبه شرکت ساختمانی تامین اجتماعی هشت تا نه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند در حالی که بیشترین حقوق نمایندگان مجلس 2700 هزار تومان است و مجلس اضافه کاری یا حق موارد دیگری ندارد.
یکی از اعضای شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی بابت حضور در هر جلسه 750هزار تومان پول می‌گیرد.

50 درصد کارگران فاقد مسکن هستند و اگر تامین اجتماعی پول دارد بهتر است پول‌هایش به سمت تامین مسکن کارگران برود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318095

پیدا شدن سه زن آمریکایی پس از ۱۰ سال در خانه سه برادر

این سه زن در ۱۰ سال گذشته توسط سه برادر در خانه‌ای زندانی شده بودند. 

اِماندا بری در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۶ سالگی ناپدید شد، جینا دی جیزس یک سال بعد در سن ۱۴ سالگی مفقود شد و میشل نایت هم از سال ۲۰۰۲ و زمانی که ۲۰ ساله بود از او بی‌خبر بوده‌اند. 

 سه برادر ۵۰،۵۲ و ۵۴ ساله در رابطه با پرونده ربودن این افراد بازداشت شده‌اند.

ماجرای پیدا شدن این سه زن از آنجا شروع شد که یک از اهالی شهر یک زن بچه در بغل را دید که از خانه ای بیرون دویده و برای درخواست کمک فریاد می‌زده‌ است.
این مرد می گوید: صدای جیغ شنیدم و دختری را دیدم که مثل دیوانه ها سعی می کرد از خانه فرار کند. او فریاد می‌زد: کمکم کن فرار کنم. مدت هاست اینجا اسیرم.
این مرد به اماندا بری کمک کرد که از این خانه مخوف فرار کند و وقتی به جای امنی رسیدند او از زندانی شدن دو زن دیگر در این خانه خبر داد. پس از فرار اماندا بری او با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفت و با معرفی خود گفت: من ۱۰ سال است که ربوده شده‌ام.

این سه زن اکنون در بیمارستان به سر می‌برند  یکی از آنها در این مدت بچه‌دار شده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271512

دزدان احشام زندگی را به کام عشایر تلخ کرده اند

بارها با مسئولان در این خصوص و مشکلات امنیتی عشایر صحبت کرده ایم و حتی سال گذشته جلسه ای در گچساران با حضور فرماندار برگزار شد اما آنان دراین جلسه گفتند "دزدان روز روشن در شهرها کابل های برق را می دزدند و کاری از ما ساخته نیست شما که در بیابان هستید."

طی چند ماه اخیر دزدان دهها راس گوسفند و بز عشایر را در منطقه گچساران دزدیده اند.

تنها از یکی از عشایر منطقه دریلا در یک شب 23 راس گوسفند و بز دزدیدند.

دزدان در سیاهی شب می آیند و شبی نیست که دزدی به گله ای نزند و اگر شانس بیاوریم و بیدار باشیم می توانیم جلویش را بگیریم. چند شب گذشته دزدی آمد و 11گوسفند یکی از هم ولایتی های ما را ربود.

روز کوچ کنیم و شب کشیک دهیم و شیوه کشیک هم به این شکل است که زنان تا ساعت 12 شب مواظب هستند و بعد از این ساعت آنان می خوابند و مردان تا طلوع صبح از گله ها مراقبت می کنند.

اگر زخمی بر صورت دزدی افتاد فردا از ما شکایت می کنند و می گویند: "ما رفته بودیم تا گوسفند بخریم". حالا یکی نیست سوال کند و بگوید که چرا نیمه شب برای خرید آمده بودند؟

اگر هم دزدی آمد و بز و گوسفندی را برد، و شکایت کردیم، می گویند شاهد بیاورید و ما نمی دانیم در آن تاریکی شب از کجا شاهد بیاوریم. اگر شاهد بود که دزد جرأت نمی کرد بیاید دزدی کند.

در یکی از کوچه‌ها عده ای راه را بر من بستند و دو گوسفند مرا سوار ماشینی کردند و بردند. برای شکایت به پاسگاه رفتم اما وقتی آنها را نمی شناسم از چه کسی شکایت کنم؟

این دامها تنها سرمایه و دارایی ما هستند و ما بوسیله آنان معیشت می کنیم. مگر این سرمایه چقدر است که باید بخشی از آن توسط دزدان ربوده شود، بخشی از بیماریها بمیرند و بخشی هم در مسیر کوچ و در جاده ها توسط کامیونها زیر گرفته شوند.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد از 22هزار خانوار در سال1346 به 11هزار در سالهای گذشته کاهش یافته است

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271410

بیماری کبد چرب چیست؟

انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.

یکی از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره‌سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است. کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود می‌باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به این حالت «کبد چرب» گفته می‌شود.

چاقی و اختلال در چربی‌های خون، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، مصرف برخی از داروهای کورتون‌دار مثل پردنیزولون، داروهای ضد تشنج مانند اسیدوالپروئیک و مصرف بی‌رویه هورمون‌ها از جمله علل ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

علایم و نشانه‌های کبد چرب

در بیماری کبد چرب، کبد معمولا علامت خاصی ندارد و به دنبال انجام آزمایشات دوره‌ای، اختلال در آنزیم‌های آن مشخص می‌شود و یا این‌ که در زمان انجام سونوگرافی به علل دیگر، ابتلا به کبد چرب نیز تشخیص داده می‌شود. البته اختلالات آنزیمی در کبد چرب معمولا خفیف است و در اکثر موارد موجب افزایش مختصر در آنزیم‌های کبدی می‌شود. در برخی موارد این بیماری با علایمی مانند خستگی و احساس ناراحتی در قسمت فوقانی شکم همراه است.

درمان کبد چرب

مهم‌ترین روش درمانی در این بیماری، رفع علت زمینه‌ای بروز بیماری است. کاهش وزن در افراد چاق، ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی‌های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی مهم‌ترین اصول درمان این بیماری است. در صورت درمان کبد چرب می‌توان مانع پیشرفت ضایعه کبدی شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271474

گرانفروشی همراه اول به 54 میلیون مشترک

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته در این سایت 54.7درصد از کار بران بر این باورند که «تعرفه بالا و گران بودن هزینه مکالمه» همراه اول باعث نارضایتی مردم از این اپراتور است.
این اپراتور خدمات پشتیبانی ضعیفی نیز ارایه می کند به طوری که 17.5درصد از کاربران معتقدند«پشتیبانی ضعیف»عامل دوم نارضایتی مردم از همراه اول است.
«آنتن دهی نا مناسب» با 13.9 درصد و «پایین بودن خدمات ارزش افزوده» با 13.8درصد از دیگر مواردی است که کاربران از آنها به عنوان عوامل نارضایتی مردم از همراه اول یاد کرده اند.
این گرانفروشی و ارایه خدمات پایین در حالی است که همراه اول ۵۴ ميليون مشترك ثبت شده دارد و ضريب نفوذ همراه اول در كشور حدود ۷۱ درصد و سهم بازار آن از سيم كارت هاي روشن اول ۶۹ درصد است.
نرخ پایه‌ای که برای مکالمات اپراتورها در نظر گرفته شده، ۵۱۵ ریال است و با احتساب ۲۰ درصد افزایش روی این مقدار، اپراتورها می‌توانند تعرفه‌ مکالمات خود را حداکثر تا ۶۱۸ ریال منظور کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی نیز همچون روال سابق می‌توانند تا ۵۰ درصد تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی را لحاظ کنند به این ترتیب که اگر نرخ پایه ۵۱۵ ریال باشد، تعرفه دائمی نیز حداکثر باید ۷۷۲ ریال باشد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271834

با 80 میلیون تومان خلبان شوید

آموزشگاه‌ها بدون هیچ دلیل و مجوزی با توجه به کمک‌های دولت، قیمت هر ساعت آموزش پرواز را از 220 هزار تومان به 450 هزار تومان افزایش دادند."

افزایش نرخ سوخت هواپیما تنها باعث افزایش نرخ بلیت نشد بلکه نرخ دوره آموزش خلبانی را با افزایش بیش از دو برابری به حدود 80 میلیون تومان رسانده که باعث اعتراض دانشجویان این رشته شده است.
"پیش از افزایش قیمت، با هزینه حدود 40 میلیون تومانی تمام دوره خلبانی تکمیل می‌شد و دانشجو اجازه پرواز می‌گرفت اما با افزایش فعلی باید برای طی کردن دوره خلبانی نزدیک به 80 میلیون تومان هزینه کرد."
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/271839

 

 

انحلال صنایع اسوه ایران و بیكاری 53 كارگر رسمی

واحد تولیدی صنایع اسوه ایران واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما «زیان ده بودن کارگاه» عنوان شده است، منحل اعلام شد و 53 كارگر رسمی این واحد تولیدی نیز به بیمه بیكاری معرفی شدند.

کارفرما در اواخر اسفند ماه با صدور اعلامیه ای کارخانه را از تاریخ یکم فروردین سال 92 تعطیل اعلام کرد و از کارگران خواسته بود بعد از ایام تعطیلات (20/1/92) برای تصویه حساب به واحد حسابداری مراجعه کنند.

دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است و این در حالیست که کارفرما با تغییر نام کارخانه به صنعت اسوه ایرانیان، سعی دارد کارخانه را مجددا راه اندازی کند.

فروش بیش از هشت هزار تن ورق های فولادی كه در انبارهای این واحد تولیدی ذخیره شده بودند، می‌توانستند كفاف سال‌ها تولید را بدهند.

این واحد تولیدی فروش و سفارش کاری خوبی دارد بطوری که در شش ماهه تابستان وپاییز سال كذشته 105 مورد سفارش تولید دریافت کردیم که همه این سفارشها هم اکنون ساخته شده و آماده تحویل است.

بیکاری تعداد 53 نفر از کارگران رسمی  با سوابق بین 20 تا 24 سال کار مستمر در کارخانه صنایع اسوه ایرانیان اکنون تمامی کارگران منطقه را نگران امنیت شغلی‌شان کرده است.

این کارگران سالها در محیطی آلوده که از سوی اداره بهداشت نیز تایید شده است کار کرده اند و به انواع بیماریهای ریوی مبتلا شده اند. با این حال در سنین پیری چگونه می توانند بدنبال کار دیگری باشند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70324

شكایتی كه به هماهنگی حقوق كارگران دو دستگاه دولتی منجر شد

پس از اعتراضات متعدد كارمندان یكی از دستگاههای ادغام شده به مدیران ارشد دولتی نسبت به تفاوت حقوق و مزایای خود با كارمندان دستگاه دیگری از قوه مجریه كه مشمول ادغام شده است، طی روزهای اخیر بخشنامه ای از سوی نهاد ریاست جمهوری به دو معاونت رییس جمهور ابلاغ شده كه بر اساس آن باید هرچه سریع تر نسبت به هماهنگی در حقوق و مزایای كارمندان رسمی و پیمانی دو دستگاه مذكور اقدام  کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70431

ریزش ساختمان باز هم جان كارگری را گرفت

شامگاه گذشته کارگران مشغول فعالیت در یک زمین گودبرداری شده واقع در خیابان پاسداران تهران بودند که ناگهان سازه نگهبان و خاک‌های پشت آن تخریب و بر سر یک کارگر 28 ساله افغان ریزش کرد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70403

تحصن ده‌ها كارگر مصری در كنسولگری قاهره در ریاض

ده‌ها تن از كارگران مصری در اعتراض به تصمیم به اخراج‌شان از عربستان سعودی بر اساس قانون جدید كار در این كشور، در برابر كنسولگری مصر در ریاض تحصن كردند.

برخی از این كارگران با اشغال كنسولگری مصر، از رفت و آمد كارمندان این كنسولگری جلوگیری كرده و فعالیت آن را مختل كردند.بر اساس این قانون هزاران كارگر خارجی مجبور به ترك عربستان شدند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=70334



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب