چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

واردات تخصص نمی‌خواهد، رانت می‌خواهد

روزنامه بهار نوشت:
از قطب جنوب گوشت وارد می‌کنیم، گوشت گاومیش‌های هندی سر از آشپزخانه‌ها و یخچال واحدهای صنفی در‌می‌آورد، از کیفیت بسیار پایین و غیراستاندارد گوشت‌های هندی که بگذریم، واردات آن برای مصارف صنعتی و فروش آن در شبکه مصرف خانگی داستانی است که این روزها زیر پوست این بازار در جریان است.
این اما تنها بخشی از داستان پیچیده واردات است و کسی نمی‌داند چرا دام‌های زنده وطنی این روزها راهی مرزهای غربی کشور می‌شوند و این شور و شوق قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه از کجا آمده است.
برای همین ما به شما می‌گوییم اقتصاد نفتی، نفتی از نوع دولتی، یعنی همین.
نفت دولتی یعنی درآمد نفتی سرشار و مدیرانی دلار به‌دست برای تبدیل کردن آن به ریال. اتفاقی که در بطن خود حکایت‌ها دارد برای ما و شمایی که اینجا، یعنی در حاشیه اقتصادی که هیچ چیز آن با زندگی ما جور درنمی‌آید، مشکلات اقتصادی را احتکار می‌کنیم و دنبال راهی برای راست کردن قامت دخل در برابر خرج‌ هستیم.
امروز می‌خواهیم برای شما از بیمه‌ها و بانک‌هایی بگوییم که رستگاری را در واردات گوشت و مرغ می‌بینند، برای همین سرمایه بانک، همان سرمایه‌ای که باید به خدمت تولید و توسعه در‌ می‌آمد روانه بازارهای خارجی شده برای واردات.
این‌که وظیفه بانک‌ها حمایت از تولید و تسریع روند توسعه است ولی با ورود به حوزه واردات عملا پایین کشیده شدن کرکره‌های تولید را سرعت می‌بخشند به ما ربطی ندارد.
ما می‌خواهیم برایتان بگوییم این روزها واردات یعنی رستگاری در حوزه اقتصاد و دروازه‌های کشور هم که بدون دروازه‌بان. البته رستگاری با این شیوه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چراکه نه تنها رستگار نخواهید شد بلکه اگر اندک سرمایه‌ای هم که داشته باشید آن را از دست خواهید داد.
بی‌تعارف واردات تخصص نمی‌خواهد، رانت می‌خواهد و جیبی پر از پول، که اگر این‌گونه نبود بانک...، بیمه... یا شرکت نفت... در کنار بسیاری از سازمان‌های غیرتخصصی و دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در فهرست واردکنندگان قرار نداشتند.

منبع:http://fararu.com/fa/news/149151

مگر با نماز شب می شود مملکت را چرخاند؟!

خدا بیامرزدش یک عمه پیری داشتم هم زیارت عاشورا می خواند هم نماز شب این تازه شده است عمه من، مگر با زیارت عاشورا و نماز شب می شود مملکت را چرخاند؟!

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318216

کشف یک قاره جدید دراقیانوس اطلس!

محققان می گویند تکه ای از یک قاره را پیدا کرده اند که پیش از جدا شدن قاره های آمریکا، آفریقا، اروپا و دیگر قاره ها از هم وجود داشت.
این گروه کار تحقیقاتی خود را از شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی و با هدف بررسی حیات زیر آبی در اقیانوس اطلس شروع کردند ولی با بالا آمدن بخش هایی از تکه هایی از بخشی موسوم به  ریو گراند ِاِلِویشن (Rio Grande Elevation )که در هزار و پانصد کیلومتری ریودوژانیرو قرار داشت و حدود پنج هزار متر از سطح دیگر بخش های اقیانوس بالاتر بود، دانشمندان شگفت زده شدند زیرا قطعات سنگی از کف اقیانوس بیرون آورده شد که نمونه های آن را می توان فقط در سطح خشکی ها دید.
هیروشی کیتازاتو از گروه علمی که معتقد است این قاره تازه را یافته می گوید گرانیت، ترکیب تشکیل دهنده قاره هاست و این گرانیت نیز در اعماق این محیط آبی یافت شده است. معمولا، اعماق دریا را سنگ های بازالتی تشکیل می دهند که نوعی سنگ آتشفشانی است. پیشتر شاهد وجود سنگ های گرانیتی در اعماق دریا نبوده ایم.
وی گفت حدود صد میلیون سال پیش، قاره های آمریکای جنوبی و آفریقا به هم پیوسته بودند که قاره گوندوانا (Gondwana) را تشکیل می دادند. بعدها این قاره ها از هم جدا شدند و احتمالا این نیز بخشی شکسته شده از این قاره ها باشد.
روبرتو ونتورا دیگر عضو این گروه علمی می گوید زمانی که این سنگ ها به سطح آورده شدند، شگفتی اول این بود که این سنگ ها در اینجا چه می کنند؛ ما بررسی های زمین شناسی و ساختار شیمیایی این سنگ ها را انجام دادیم و باور ما بر این است که این سطح، با آب های کم عمق،  چگالی کمتری در مقایسه با دیگر سطوح اقیانوسی دارند. از این رو باور ما بر این است که ما یک صحفه قاره ای دیگر را پیدا کرده ایم.
کشف این قاره می تواند بخشی از معمای قاره پانگه آ، تنها قاره ای باشد که به باور دانشمندان پیش از وجود قاره های فعلی وجود داشت و بعد به قطعات دیگر تبدیل شد. فرضیه فعلی دانشمندان این است که این قاره، بخشی شکسته شده از قاره گوندوانا است که شامل عمده قاره های نیمکره جنوبی است که در زیر آب های اقیانوس اطلس قرار گرفت.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318103



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب