چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کشف خانواده ‌شگفت‌انگیز میان کوه‌ها

پیدا شدن یک خانواده ۱۰ نفره که در ۷۰ سال گذشته در میان کوه‌های ارم شهرستان دشتستان بوشهر زندگی می‌کردند و از جامعه روستایی و شهری کاملاً بی‌خبر بودند، باعث شگفتی همگان شد.

رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان: مدتی پیش به ما خبر دادند خانواده‌ای ۱۰ نفره از ۷۰ سال پیش در منطقه کوهستانی و صعب العبور «راه وال تنگ چول نار» بخش ارم کپرنشین هستند. بنابراین مأموران ثبت‌احوال دشتستان و مأموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم تصمیم گرفتند برای بررسی ماجرا راهی محل شوند. از آنجا که امکان تردد با هیچ موتوری امکان نداشت، آنها راه‌های صعب العبور را پیاده طی کردند و خودشان را به محل رساندند. سرپرست خانواده گفت اسمش بهمنیار است. ۷۰ساله است و اسم پدرش علی بود.  

او توضیح داد که همراه همسر، هفت فرزند و خواهر ۷۳ساله‌اش زندگی می‌کند. پسر بزرگش ۳۸ ساله است و دختری ۱۴ ساله آخرین فرزند خانواده او است. رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان در ادامه می‌گوید: این خانواده هیچ گونه امکانات زندگی نداشتند و زندگی‌شان را به شیوه زندگی عشیره‌ای اداره می‌کردند. آنها از دیدن قاشق و چنگال، دوربین، مداد وکاغذ به هیجان آمده بودند. لباس‌های اعضای گروه برایشان جالب بود. بهمنیار به مأموران گفت: در ۷۰ سالی که از عمرش گذشته هفت بار به روستای قراول خانه سرزده اما هیچ یک از خانواده‌اش تاکنون از کوهستان خارج نشده‌اند. 

یکی از دختران خانواده هم گفت: معنی شهر و روستا را نمی‌دانیم. جز کوه و ستاره چیز دیگری به چشم ندیده‌ایم. بر اساس این گزارش مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، در اختیار قراردادن امکانات رفاهی و بهداشتی برای این خانواده و ساخت فیلم مستند در حال بررسی است. 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318467

افت شدید قدرت خرید کارگران

به دلیل رشد یکباره و صعودی قیمتها در یکسال اخیر، افزایش 97 هزارتومانی حداقل دستمزد امسال کارگران هیچگونه قدرت خرید جدیدی برای خانوار کارگری ایجاد نکرد و این رقم حتی توان جبران افزایشهای ناشی از رشد قیمتها در سبد هزینه های خانوار فروردین ماه را نیز نداشته است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/318521

واردات خون غیراستاندارد و غفلت وزیر بهداشت

نبود تجهیزات پزشکی استاندارد، کمبود و گرانی دارو، مشکلات بیماران خاص، واردات فرآورده‌های خونی غیراستاندارد، داروهای چینی و ضعف‌های مربوط به بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی، از جمله مشکلات عمده وزارت بهداشت است.

بخش اعظم کیسه‌های خون غیراستاندارد بوده‌اند و معلوم نیست وزارت بهداشت بر چه اساسی از شرکت‌های غیرمعتبر خرید می‌کند. آنطور که مشخص شد، تعدادی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی، با برخی از مسئولان این وزارتخانه زد و بند می‌کنند. همین رانت‌بازی‌ها موجب شده هم‌اکنون بخش عمده‌ای از بیماران تالاسمی و هموفیلی، درگیر مشکلات جسمی شدیدی شوند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/272183

یک زن بعد از ۱۷ روز از زیر آوار ساختمان بنگلادش زنده بیرون آمد

ماموران امداد و نجات در بنگلادش، یک زن را بعد از 17 روز از زمان ریزش ساختمان 8 طبقه در بنگلادش زنده از زیر آوار بیرون آوردند.

شمار قربانیان بدترین فاجعه صنعتی بنگلادش امروز جمعه از مرز 1040 نفر عبور کرد.
این درحالیست که آواربرداری این ساختمان 8 طبقه که روز 23 آوریل روی سر 3000 کارگر آن فرو ریخت هنوز به اتمام نرسیده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/272191

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب