چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کلاه گشادی که بیمه تکمیلی سر بازنشستگان گذاشت!

در این بلبشوی حاکم بر بخش درمانی کشور که امان اقشار محروم جامعه را بریده است کارشکنی بیمه ها تکمیلی بازنشستگان زخمی غیر قابل التیام بر پیکر جامعه وارد کرده است.
در حالی که سازمان تامین اجتماعی علیرغم فراز و فرودهای سیاسی از متمول ترین سازمانهای کشور است اما وضعیت بازنشستگان این سازمان چه از لحاظ حداقل حقوق و چه از لحاظ بیمه تکمیلی در پایین ترین سطح ممکن است.

کارشناسان از بدهی 53 هزار میلیاردی دولت به این سازمان بابت حق کارفرما خبر می دهند ، مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیز خبر از ورشکستگی سازمان می دهند در حالی که بدهی آن هم بدهی های دولت که هراز گاهی به صورت نقدی (10 هزار میلیارد در سال جاری) و گاهی به صورت واگذاری شرکتهای شاخص مانند گروه هتلهای هما پرداخت می شود، به معنای ورشکستگی نیست.

این سازمان تمامی مطالبات خود از بخش خصوصی و کارکنان آنها را به روز و با جریمه تاخیر و غیره با سنجش آخرین نرخ دستمزد می ستاند اما در هنگام جوابگویی به بازنشستگانی که تمام عمر کاری سهم خود را برای آرامش فردا پرداخته اند امروز و فردا می کند.

نمونه این کم کاری در بخش بیمه تکمیلی بازنشستگان متجلی شده است.آبان ماه سال گذشته سازمان بازنشستگان قرار داد خود را با بیمه دی تمدید کرد فقدان اطلاع رسانی صحیح در مورد بدهی بیمه گر به بیمارستانهای طرف قرار داد بازنشستگان را به تمدید قرار داد ترغیب کرد و مقرر شد ماهی 10 هزار و 450 تومان بابت استفاده از خدمات درمانی بیمه تکمیلی پرداخت کنند یعنی به صورت اتوماتیک سر برج از حسابشان کم شود.

اما از طرف دیگر وعده پرداخت الکترونیک خسارت درمانی تبدیل به صفهای طویل پرداخت نقدی خسارت آنهم با هزار اما و اگر شده است.

از بیش از صد بیمارستان، کلینیک و مرکز عکسبرداری و آزمایشگاه  طرف قرارداد با شرکت بیمه دی حالا 96 مورد قرارداد خود را به دلیل بدقولی بیمه تکمیلی دی در پرداخت بدهی، لغو کرده‌اند و فقط چهار مرکز طرف قرارداد، حاضرند به بازنشستگان خدمات بدهند.

بیمارستان‌های محب و صدر، کلینیک چشم پزشکی نور و بخش خصوصی بیمارستان میلاد، چهار مرکزی هستند که همچنان با بیمه تکمیلی دی قرارداد دارند که آنها هم با کثرت مراجعه کننده و طبیعتا نوبت بندی خدمات مواجه اند.

این در حالیست که به گفته مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیمه شگان تا پایان قرار داد هم که آخر مهر ماه است نمی توانند از آن خارج شوندو باید فعلا بسوزند و بسازند تا ببیننند در آبان ماه سال جاری سازمان تامین اجتماعی چه تمهید دیگری برای بیمه تکمیلی اندیشیده است.

هم اکنون سازمان حدود یک میلیون پانصد بازنشسته دارد که به گفته خود مسئولان سازمان حدود 70 در صدشان دریافتی حداقل حقوق دارند بنابر این داشتن یک بیمه درمانی مناسب انتظار دور از ذهنی نیست که مسئولان تامین اجتماعی آنرا برای بازنشستگان تبدیل به یک قله رویایی کرده اند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/272892

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس کشنده

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که ویروس کرونا از انسان به انسان دیگر منتقل می‌شود. این هشدار همزمان با شناسایی دومین فرد مبتلا به  این ویروس در فرانسه بوده است.
فرد دوم مبتلا شده به این ویروس هم اتاقی مرد 65 ساله‌ای است که پس از سفر به دبی به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شده بود.
شرایط جسمانی دومین فرد مبتلا به این ویروس نیز وخیم گزارش شده است.
دکتر «بنوا گری» مسئول بخش بیماریهای عفونی در بیمارستان شهر لیل گفت: کاملاً روشن است که این ویروس از انسان به انسانی دیگر منتقل می‌شود و ممکن است این انتقال از طریق تمام راههای تماس انسانی صورت گیرد.
ما با ویروسی مواجه هستیم که در حال انتشار در سراسر دنیا است و به دلیل سرعت کم انتشار این ویروس با شناسایی آن می‌توانیم مانع از انتشار بیشتر آن شویم.
با این وجود ابتلا به این ویروس خطرناک‌تر است.
به نظر می‌رسد جایگاه اولیه انتشار این ویروس، عربستان سعودی بوده است که جان 2 فرد دیگر را نیز در این کشور گرفته است.
براساس آخرین بررسی‌ها در عربستان سعودی 15 فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که تاکنون 11 مبتلا به آن فوت کرده‌اند.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون 34 فرد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده‌اند و این ویروس عامل مرگ 18 نفر بوده است.
ویروس کرونا تا حد زیادی به ویروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتی خطرناک در دستگاه تنفسی است که باعث از کار افتادن کلیه‌ها و اغلب  به مرگ منجر می‌شود.
این ویروس نخستین بار در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی شناسایی شده است و تاکنون عامل مرگ افرادی در عربستان سعودی، اردن، آلمان و انگلیس بوده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/272858

یک گرگ ۱۰۰ گوسفند را در ابهر درید!

 این گله دارای ۳۰۰ راس گوسفنده بوده است که ۱۰۰ راس آن توسط گرگ دریده شد.
گرگ از دریچه سقف طویله راه عبور به محل نگهداری گوسفندان را ایجاد و با حمله به گوسفندان تعداد ۱۰۰ راس دام را تلف کرده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/272760

مرگ خاموش مرد 57 ساله

آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که در زیرزمین یک ساختمان چهار طبقه مسکونی سوئیتی 25 متری قرار دارد که مردی حدود 57 ساله به شکل کاملا بی‌حال در آن افتاده است. تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز سمی منوکسید کربن تایید کردند.
استفاده از دودکش غیراستاندارد و کلاهک نامناسب سبب نشت شدید گاز در فضای این سوئیت و مرگ این مرد شده است.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/272976



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب