چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

موافقت با پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت شریف/ دفترچه ارشد اصلاحیه خورد

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی آخرین وضعیت پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف را اعلام کرد و گفت: مقرر شد دانشگاه صنعتی شریف فقط برای یک دوره در اقتصاد و مدیریت دانشجو پذیرش کند تا برای ادامه فعالیت آن تصمیم نهایی گرفته شود.
دکتر ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف گفت: در انتظار نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم به محض اینکه به دست مان برسد نتیجه را اعلام می کنیم.
وی ادامه داد: مقرر شد دانشگاه صنعتی شریف فعلا فقط برای یک دوره در بحث اقتصاد و مدیریت دانشجو پذیرش کند تا برای ادامه آن فعالیت برنامه ریزی شود.
 مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در مورد اینکه آیا دفترچه کنکور کارشناسی ارشد 92 که ظرفیت دانشکده در آن صفر اعلام شده بود در این مورد اصلاحیه خواهد داشت، گفت: بله، نامه ای را به سازمان سنجش ارایه کرده و اعلام می کنیم که تنها برای یک دوره، پذیرش دانشجو در مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بلا مانع است.
وزارت علوم تحقیقات و فناوری ظرفیت پذیرش دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف را برای ترم آینده صفر کرده بود که به گفته دکتر رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، وزارت علوم علت اصلی آن را در رابطه با مکتب علوم انسانی و اجتماعی عنوان کرده و مدعی شده بود که به جای ترویج چند بعدی به صورت تک بعدی در این دانشکده ترویج می شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273160

اخاذی شبانه دزدان مسلح در شمال تهران

دزدان مسلح که شبانه از دختران و پسران جوان در شمال تهران اخاذی می کردند، برای فرار از دست پلیس در پوشش پرستار در خانه سالمندان مخفی می شدند.
ساعت 2 و 30 دقیقه 14 اردیبهشت امسال مأموران گشت کلانتري 163 ولنجک در خيابان محموديه به دو نفر پياده که به سمت بالاي ميدان در حال حرکت بودند مشکوک و هنگامي که قصد بازرسی آنها را داشتند ، هر دو نفر اقدام به فرار کردند .
در تعقیب و گریز مأموران با این دو نفر ، یکی از آنها اقدام به کشیدن اسلحه به سمت مأموران کرد که بلافاصله با عکس العمل مأموران ، فرد مسلح از ناحیه پای چپ مورد هدف دو گلوله قرار گرفته و دستگیر شد .
با دستگیری امیر 38 ساله و کشف یک فبضه اسلحه کمری از وی ، پرونده سرقت مسلحانه تشکیل شد.

"امیر" به همراه متهم متواری پرونده به نام احسان 24 ساله با تهیه یک قبضه اسلحه کمری قصد زورگیری مسلحانه در مناطق شمال شهر تهران را داشتند.
در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفیگاه متهمان در خیابان دماوند ـ خیابان جدیدی ، کارآگاهان پی بردند که مخفیگاه آنها ،خانه زن و مرد سالخورده ای است که متهمان از طریق یکی از شرکت های خدماتی و در پوشش پرستار به استخدام آنها در آمده اما از این محل به عنوان مکانی برای مخفی شدن و نگهداری اسلحه و مهمات جنگی - 100 فشنگ جنگی - استفاده می کردند .
کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که احسان قصد دارد تا بار دیگر و در پوشش شرکت های خدماتی و استخدام به عنوان پرستار ، مخفیگاهی را برای خود تهیه کند که بلافاصله مخفیگاه متهم در در خیابان اوستا شناسایی و این متهم نیز 23 اردیبهشت دستگیر شد .
"امیر" :  من برای کارگری به تهران آمدم و در ترمینال با امیر آشنا شدم. در ابتدا امیر با طرح دوستی با من رفیق شد اما او مرا فریب داد و به پیشنهاد وی به غرب کشور رفته و در آنجا به واسطه دوستانی که من داشتم ، یک قبضه اسلحه کمری به همراه حدود 100 فشنگ خریداری و دوباره به تهران آمدیم. پس از اینکه مخفیگاه امنی برای یک شغل پوششی در قالب پرستار سالمندان پیدا کردیم ، سلاح و مهمات خود را در خانه هایی که در آنها استخدام شده بودیم پنهان می کردیم . من و امیر به قسمت های بالای شهر تهران مثل ولنجک ، نیاوران ، تجریش ، زعفرانیه ، درکه ، دربند و دیگر نقاط شهر که افراد پولدار زندگی می کنند مراجعه و پس از شناسایی دختران و پسران پولدار ، آنها را در مکان های خلوت  گیر  انداخته و پس از تهدید با سلاح اسلحه کمری ، پول ، گوشی ، طلا و ساعت آنها را دزدیده و بلافاصله از محل فرار می کردیم .
طراحی نقشه سرقت و تهیه سلاح و مهمات از سوی امیر صورت گرفت و من فقط در سرقت ها با وی مشارکت داشتم و 14 اردیبهشت در حالیکه برای انجام سرقت مسلحانه در زعفرانیه ، دنبال پیدا کردن سوژه برای سرقت بودیم مأموران به ما مشکوک شدند . پیش از مشکوک شدن مأموران ، اسلحه و اسپری در دست من بود و قمه نیز نزد امیر بود اما در طول مسیر قمه را گرفتم و اسلحه و اسپری را به امیر دادم . زمانیکه مأموران به ما دستور ایست دادند ، امیر را دیدم که به سمت آنها اسلحه کشیده و من دیگر از آنجا فرار کردم .
شغل پرستاری یک کار پوششی بود و هدف اصلی ما انجام سرقت های مسلحانه بود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273184

استفاده از کولر بدون همسر حرام است!

يكي از علماي سلفي وهابي عربستان با صدور فتوايي، روشن كردن كولر در غياب شوهر را براي زن حرام كرد.
اقدام زن در روشن كردن كولر در غياب شوهر، مساله اي بسيار خطرناك است و مي تواند به رواج فحشا در جامعه بيانجامد.
وقتي زني در غياب شوهر خود كولر خانه را روشن كند، ممكن است همسايه متوجه شود كه زن در منزل است و به همين سبب مرتكب زنا و فحشا شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273285

 تا سال 2100 نصف گیاهان و یک سوم حیوانات منقرض می شوند

نشریه بریتانیایی " nature climate change" که نشریه ای زیست محیطی است نتایج تحقیقات یک گروه از دانشمندان از کشورهای مختلف را منتشر کرده که بر اساس یافته های پژوهش آنها اگر روند گرمایش زمین همچنان ادامه داشته و گازهای گلخانه ای کنترل نشوند تا سال 2100 بیش از نیمی از گیاهان و یک سوم از گونه های جانوری زنده بر روی زمین نابود خواهند شد.
این تحقیق که حاصل بررسی شرایط افزایش گرمایش زمین بر روی 50 هزار گونه گیاهی و جانوری است، نشان می دهد که در صورت کنترل نشدن افزایش روز افزون انتشار گازهای گلخانه ای حیات گونه های گیاهی و جانوری در معرض تهدید  جدی است.
بر اساس این گزارش تا سال 2100 با ادامه روند فعلی متوسط دمای کره زمین 4 درجه بیشتر خواهد بود و در این صورت در این سال بیش از 57 درصد از گونه های گیاهی و 34 درصد از گونه های جانوری که هم اکنون بر روی کره زمین حیات دارند، منقرض خواهند شد.
"راشل وارن " محقق دانشگاه " EAST ANGLIA" در بریتانیا درباره این تحقیق جدید می گوید در صورت عدم کنترل انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2080 بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را که امروز روی کره زمین هستند، نخواهیم داشت.
در تحقیق گسترده ای که گروهی از دانشمندان بین المللی انجام داده اند تاثیرات تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به صورت یک مدل کامپیوتری بر روی بیش از 50 هزار گونه گیاهی و جانوری آزمایش شده است .
خانم وارن افزود :" نتایج تحقیقات و مدل کامپیوتری نشان داد که در بیشتر موارد گونه های گیاهی و جانوری  در اثر تغییرات اقلیمی منقرض خواهند شد چرا که موانع طبیعی از جمله رشته کوهها و اقیانوس ها مانع تغییر و جابجایی آنها برای ایجاد تطابق با محیط مطلوبشان خواهد شد.
با این حال این محقق انگلیسی می افزاید  هنوز دیرنشده است و اگر جهان دست به اقدام بزند و از سال 2017 روند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آغاز شود می توان جلو 60 درصد از تلفات گونه های گیاهی و جانوری را گرفت و اگر روند کاهش گازهای گلخانه ای از سال 2030 آغاز شود می توان امیدوار بود جلو 40 درصد از تلفات احتمالی گونه ها گرفته شود.
راشل وارن می افزاید:" نقاطی از کره زمین که بیشتر در معرض خطر  انقراض گونه های گیاهی و جانوری هستند مناطقی چون آمریکای مرکزی و جنوبی، استرالیا، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا هستند. این مناطق طبق یافته های تحقیق در برابر خطر کاهش بارندگی و افزایش درجه حرارت آسیب پذیر تر از دیگر نقاط جهان شناسایی شدند.
گفتنی است طبق تحقیق دانشمندان هم اکنون میزان گاز دی اکسید کربن موجود در اتمسفر زمین به حدود 400 ذره در میلیون رسیده است (400 مولکول دی اکسید کربن در میان یک میلیون مولکول هوا) که طبق بررسی ها این بیشترین میزان  در طول حیات بشر در دستکم 2 میلیون و پانصد هزار سال گذشته بر روی کره زمین است. غلظت دی اکسید کربن در نیمکره جنوبی به مراتب کمتر از نیمکره شمالی است.
طبق تخمین دانشمندان اگر این میزان غلظت در اتمسفر زمین به 440 واحد برسد، دمای هوای کره زمین نزدیک 3 درجه بیشتر خواهد شد و این مساله باعث بالا آمدن دمای آب اقیانوس ها و سطح آب آنها از 5 سانتی متر تا بیش از یک و نیم متر خواهد شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273117

"سوختگی" عامل مرگ 2 هزار ایرانی در سال 91

سال گذشته ۲ هزار و 26 نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد هزار و 33 نفر زن و 993 نفر مرد بودند. این آمار در طی 10 سال گذشته (1382 تا 1391) کمترین میزان مرگ های ناشی از سوختگی بوده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273185



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب