چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

اعتصاب كاركنان بخش دولتی یونان

كاركنان بخش دولتی یونان امروز – سه‌شنبه – دست از كار می‌كشند تا به تصمیم دولت مبنی بر ممنوع كردن اعتصاب معلمان دبیرستان، تعطیل كردن مدارس و به حداقل رساندن كاركنان بیمارستان‌ها اعتراض كنند.

دولت «آنتونیوس ساماراس» نخست‌وزیر یونان تهدید كرده است كه چنانچه معلمان برنامه خود برای اعتصاب روز جمعه كه باعث ایجاد اختلال در آزمون ورودی دانشگاه‌ها می‌شود را عملی كنند، آنها را بازداشت و اخراج می‌كند.

وام‌دهندگان بین‌المللی اعطای باقی‌مانده کمک‌های هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورویی خود را مشروط به اجرای این طرح‌های ریاضتی کرده‌اند.

افزایش میزان بیکاری در یونان نیز عرصه را بر شهروندانی که از شرایط نابسامان اقتصادی رنج می‌برند، تنگ‌تر کرده است.
میزان بیکاری در یونان در حال حاضر ۲۷ درصد است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=72153

تعدادی از كارگران معدن طلای اندونزی محبوس شدند

تعداد نامشخصی از كارگران معدن طلا و مس «گرسبرگ» در اندونزی به دنبال ریزش تونل محبوس شدند.

معدن گرسبرگ در غرب استان «پاپوآ» كه به لحاظ ذخایر طلا دومین معدن جهان به شمار می‌رود، ٢٤ هزار كارگر قراردادی و غیرقراردادی دارد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=72295

ظهور پدیده شاغلان فقیر در کشور

به طور معمول در جوامع، بیکاری ریشه فقر است و ما بیکاران فقیر داریم، ولی در بعضی از کشورها اتخاذ سیاست‌های نامناسب و اشتباه باعث می‌شود که حتی شاغلان هم دچار فقر شوند. مفهوم شاغلان فقیر این است که گروه‌های اجتماعی که می‌توانند اساتید دانشگاه، فرهنگیان، پزشکان و گروه‌های مختلف باشند، دیگر با هشت ساعت کار نتوانند زندگی‌شان را اداره کنند یا اینکه آن سطحی از زندگی یا جایگاهی که در گذشته قرار داشتند را حفظ کنند، بنابراین به سطوح پایین‌تر سقوط کنند و مجبور می‌شوند با اضافه کار یا کوچ دارایی‌ها، جایگاه‌شان را از نظر رفتار مصرفی و اقتصادی حفظ کنند.
متاسفانه در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که در ایران طیف گسترده‌یی از شاغلان فقیر ایجاد شده و این موضوع با سقوط و تضعیف جدی ارزش پول ملی و افزایش لجام‌گسیخته ارزهای خارجی و تورم‌های لجام‌گسیخته حاکم بر اقتصاد ایران به وجود آمده است.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/319307

انفجار در کارگاه کفاشی

ساعت 10 و 27 دقیقه امروز وقوع آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی در خیابان 137 تهرانپارس به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.
زیر زمین یک ساختمان دوطبقه به کارگاه کفاشی تبدیل شده است. در ابتدا انفجاری در کارگاه رخ داده بود و پس از آن کارگاه به مساحت 70 متر طعمه حریق شده بود.
آتش نشانان در اولین اقدام سه کارگر را سالم از داخل کارگاه خارج کرده و سپس به اطفای حریق پرداختند. کار با چسب و تینر در مجاورت اجاق خوراک پزی را علت این حادثه اعلام کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273154

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب