چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

نوشابه‌ها هر سال جان ۱۸۰ هزار نفر را می‌گیرند

دانشمندان آمریکایی در گزارش خود که در نشست جمعیت بیماری‌های قلبی آمریکا (American Heart Association) عرضه شد، هشدار دادند که 180 هزار مورد مرگ در جهان در رابطه با مصرف مشروبات غیرالکلی شیرین و گازدار است.
دانشمندان هشدار دادند که مصرف بیش از حد مشروبات شیرین افزایش وزن و بروز مرض قند، بیماری‌های قلب و عروق و حتی برخی از انواع سرطان را منجر می‌شود.
دانشمندان همچنین اعلام کردند که 133 هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به مرض قند، 44 هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق و 6 هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به سرطان در رابطه با مصرف بیش از حد مشروبات شیرین بوده است.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/273446

بر اثر ریزش ساختمانی در رواندا 100 نفر زیر آوار مدفون شدند

100 كارگر و عابر بر اثر ریزش یك ساختمان در حال احداث در شمال شرقی این كشور زیر آوار مدفون شده‌اند.
ساختمانی كه ریزش كرده است، ساختمانی چهار طبقه واقع در كنار خیابانی در نیاگاتار بوده است و به دلیل واقع شدن این ساختمان در كنار خیابان اصلی این تعداد اشخاص در زیر آوار مدفون شده اند.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/273353

 گازوئیل های مرغوب به بغداد می روند

معاون وزیر نفت: براساس این قرارداد، ایران روزانه ۳ تا ۵ میلیون لیتر گازوئیل مرغوب به این کشور همسایه صادر می کند.
ایران پس از امضای دو قرارداد گازی به منظور تحویل گازهای ترش پارس جنوبی در منطقه بصره و بغداد، قرارداد جدیدی با دولت عراق به منظور صادرات گازوئیل امضا کرد.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/273412

سرقت مرگبار از صرافی در میدان فردوسی تهران

دستبرد مسلحانه به صرافی امین در میدان فردوسی با قتل دختر 22 ساله ای پایان یافت.

در جریان بررسیها و بازبینی فیلم صرافی دریافتند، 20 دقیقه قبل از سرقت پسر جوانی حدود 20 ساله وارد مغازه صرافی شده و پس از پرسیدن قیمت ارز از آنجا خارج شده بود.

همزمان با ترک مغازه از سوی یکی از کارکنان مرد، متهم دوباره وارد صرافی شده و با چاقو ضربه ای به دختر 22 ساله ای که به تنهایی در صرافی حضور داشت وارد کرده و با سرقت دلارهای موجود در مغازه از محل گریخت.

دخترمجروح سپس به بیمارستان دادگستری منتقل شد و پس از بخیه جراحاتش مرخص و به خانه بازگشت اما شامگاه دیروز دوباره حالش درخانه بد شد و خانواده اش او را به بیمارستان پارسا انتقال دادند که در آنجا به کما رفت. ساعت 10 صبح امروز دختر 22 ساله به علت خونریزی داخلی جان خود را از دست داد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/273453

شیب تند افزایش شیوع MS در کلانشهرها

آمار دقیقی از شیوع ام اس در کشور نداریم ولی بر اساس مراجعاتی که بیماران برای ثبت نام در انجمن ام اس و دریافت دارو داشته‌اند طی سال‌های اخیر شیوع این بیماری در کشور به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران،‌اصفهان و شیراز با شیب تندی نسبت به 10 سال گذشته افزایش یافته است.
به هیچوجه داروهای ام اس در زنان بیماری و به‌ویژه سرطان سینه ایجاد نمی‌کند فقط برخی داروهای شیمی درمانی دارند احتمال بروز برخی از سرطان‌ها را بالا می‌برند که سرطان سینه جزو آن نیست مثلاً داروی «نوانترون» احتمال ایجاد سرطان خون را دارد.
ممکن است اختلال حافظه در کنار بیماری ام اس دیده شود که آن نیز ناشی از عوارض بیماری مانند افسردگی است چرا که افرادی که اضطراب و تنش فکری داشته باشند دچار اختلال حافظه می‌شوند اما داروهای دسته اینترفرون باعث اختلال حافظه نمی‌شود.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/273487

یک کشته در تیراندازی در فرمانداری بوشهر

یک سرباز در فرمانداری بوشهر با شلیک اسلحه یک نفر را به قتل رساند و یک سرباز دیگر را زخمی کرده و خود متواری شد.
قاتل ع. ش. است که اقدام به تیراندازی به هم‌خدمتی‌های خود می‌کند و یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی می‌شود که مقتول سجاد حیدری و فرد مصدوم نیز مهران سلیمانی نام دارد.
غلامحسین خسروی علت این درگیری‌ها را اختلافات قبلی این سربازان عنوان کرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273494



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب