چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

اعتصاب عمومی و لغو پروازها در یونان

اتحادیه سراسری كارگری (یسه) و اتحادیه سراسری كارمندی( پامه) به نشانه حمایت و همبستگی با اساتید و معلمین معترض به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت از ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی برای مدت ۴ ساعت اعتصاب عمومی كردند و دست از كار كشیدند.
بر اثر این اعتصابات ۴ ساعته كاركنان كلیه ادارات دولتی، خطوط اتوبوس و خطوط ریلی درون و برون شهری،كاركنان بیمارستان ها، مدارس و كاركنان كنرل پرواز فرودگاههای كشور، دست از كار كشیدند.
عدم حضور كاركنان كنترل پرواز باعث لغو و یا تغییر ساعات پرواز كلیه پروازهای داخلی و خارجی شد و ۱۰۰ پرواز داخلی و بیش از ۵۰ پرواز داخلی لغو و با با تاخیر زیاد انجام شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/273761

وجود تبعیض جنسیتی در كارخانه تولید پریز برق

کارفرمای کارخانه «صنایع الکترونیکی مهر عطار» در نیشابور با بی اعتنایی به قانون کار در پرداخت دستمزد و سایر مزایای قانونی کارگران زن، از نبود فرصت‌های شغلی برای زنان كارگر در بازار كار سوءاستفاده می‌كند.

در این كارخانه 120 كارگر مشغول به كار هستند كه حدود 80 نفر از كارگران را زنان تشكیل می‌دهند. این زنان بدون محاسبه ساعت كار، در صورتی که نتوانند به میزانی كه كارفرما انتظار دارد، تولید داشته باشند بخش قابل توجهی از حقوق‌شان کاهش می‌یابد.

کارفرمای این کارخانه دستمزد قانونی مطابق آنچه که شورای عالی کار مصوب کرده است را به کارگران خود پرداخت نمی‌کند.

در این كارخانه تولید پریز برق، هر ماهه به بهانه‌ای از سوی کارفرما حقوق کارگران به صورت چشمگیری کاهش می یابد، به طوری كه این زنان - كه عمدتا سرپرست خانوار هستند - در تامین معاش خانوار خود با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

علاوه بر حقوق سوابق بیمه کارگران نیز با مشکل روبروست و با فاصله پرداخت می‌شود. همچنین کارگران این واحد تولیدی مدعی‌اند بهداشت و ایمنی کار در این واحد تولیدی رعایت نمی‌شود.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=72897

تلاش كارگر نقص عضو شده برای بازگشت به كار

 کارگر حادثه دیده فرشید نجفی: در روز اول كاری‌ام در این كارخانه و ساعات اولیه کار با این دستگاه (پرس)، بدلیل آنکه مهارتی نداشتم، ناگهان دست چپ‌ام زیر دستگاه پرس ماند و سه انگشت‌ام در زیر این دستگاه له شد.

همکارانم من را به بیمارستان انتقال دادند و بعد از مراحل درمانی که یک هفته به طول انجامید به دستور پزشک معالجم سه ماه استراحت پزشکی دریافت کردم.

بعد از بهبودی از حادثه ای که حین کار در کارخانه سازه آلیاژ البرز برایم ایجاد شده بود، وقتی برای ادامه کار به كارخانه بازگشتم کارفرما از کار من جلوگیری کرد.

با وجود اینکه من در حین انجام کار در این کارخانه نقص عضو شده‌ام، کارفرما حق نپذیرفتن من را ندارد با این حال به هر واحد دیگری برای اشتغال مراجعه می کنم به بهانه نقص عضوم مرا نمی پذیرند.

با آنکه کارفرما می‌گوید دیه نقص عضو و سایر هزینه های درمان من را متقبل خواهد شد، اما من هیچ چشم داشتی به دریافت دیه ندارم وفقط می خواهم به کار خود بازگردم چرا كه دیه تمام خواهد شد اما من برای ادامه زندگی به كار نیاز دارم.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=73006

مرگ سه كارگر در حال استراحت شبانه

بامداد امروز بر اثر ریزش ساختمانی سه طبقه در خیابان جیحون تهران سه كارگر كشته شدند.

در ساعت 12 بامداد امروز ریزش یک ساختمان مسکونی در خیابان جیحون (کوچه ابراهیمی) به نیروهای امدادی اطلاع داده شد و پس از مراجعه، آتشنشانان متوجه شدند 3 کارگر در زیر ساختمان مانده‌اند که از این 3 کارگر 2 نفر ایرانی و یک نفر افغانستانی است.

نیروهای آتش‌نشانی بعد از چند ساعت در نهایت 3 کارگر را از زیر آوار در آوردند که متاسفانه هر 3 کارگر به دلیل جراحت شدید فوت کردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=73017



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب