چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بانک مرکزی: روزانه حدود 70 هزار چک برگشتی در کشور داریم

رکورد روزانه 70 هزار برگشت چک را در کشور ثبت کردیم.
ولی ما رکورد روزانه 70 هزار برگشت چک را در کشور زدیم و البته کسی که تعهدی کرده و ایفای تعهد نمی‌کند ممکن است از همه خدمات بانکی محروم شود و دیگر امکان استفاده از خدمات بانکی را نداشته باشد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274100

مرگ روزانه 58 تن در حوادث رانندگی نوروز 92

 در نوروز امسال، 1227 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند بر این اساس و با توجه به کبیسه‌بودن سال گذشته، به طور متوسط روزانه 58.43 تن در حوادث رانندگی ایام نوروز در کشور جان باخته‌اند.
آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال (25 اسفندماه91 تا 15 فروردین92) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تلفات حوادث رانندگی 1141 (متوسط روزانه 57.05) بود، 2.4 درصد افزایش یافت.
از کل تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال 873 مرد و 354 زن بودند، همچنین 849 مورد از تلفات این حوادث در مسیرهای برون شهری، 253 مورد در مسیرهای درون‌شهری، 117 مورد در جاده‌های روستایی و هشت مورد در مسیرهای نامعلوم گزارش شد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274132

 صدا و تصویر امام زمان از لایه ای بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهان ارسال می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274106

رانت 1400 میلیاردی!

برخی نمایندگی های کشتیرانی های خارجی، ارز دریافتی را در بازار می فروشند اما معادل ریالی آن را به نرخ دولتی به حساب سازمان واریز می کنند، این تفاوت به ازای هر دلار 1000 تا 1200تومان است که در یک سال مبلغی بیش از 1400 میلیارد ریال می شود.
این شرکتها فقط  واسطه دریافت حق و حقوق دولت هستند و این پول متعلق به سازمان بنادر است که سازمان هم آن را صرف پروژه های توسعه وتجهیز بنادر، تامین ایمنی عبور و مرور کشتیها ،لایروبی بنادر و مسیر تردد کشتی‌ها، مقابله با آلودگیهای محیط زیست دریایی، تجسس و نجات دریایی و دیگر خدمات دریایی و بندری می کند.
به این شرکتها اعلام کردیم که اگر نمی توانید ارز را به ما بدهید معادل ریالی آن را از طریق صرافی‌های مجاز بپردازید، متاسفانه در جواب گفتند که ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274006

قدیمی‌ترین منبع ‌آب دست نخورده جهان کشف شد

دانشمندان انگلیسی و کانادایی از احتمال کشف قدیمی ترین منبع آب جو زمین با قدمتی بین 1.5 تا 2.67 میلیارد سال خبر می دهند.

این نمونه آب از حفاری در عمق 2.5 کیلومتری زیر سطح زمین در اعماق معدن روی و مس در تیمینز کانادا بدست آمده است و آنالیز نمونه آب بخصوص محتوای زنون حاکی از قدمت بیش از 1.5 میلیارد ساله آن دارد.

به گفته «کریس بالنتین» از محققان دانشگاه منچستر، شکل گیری مناطق شمال کانادا به دوره زمین شناسی پرکامبرین باز می گردد و این آب احتمالا برای میلیون ها سال بصورت دست نخورده و بکر باقی مانده است.

آنالیز نمونه آب برای یافتن نشانه هایی از میکروارگانیسم ها ادامه دارد و تاکنون وجود هیدروژن، نیتروژن و متان در شکلی که احتمال وجود حیات را تقویت می کند، تأیید شده است.

قدیمی ترین نمونه آب جهان با قدمت 25 میلیون سال پیش از این در آفریقای جنوبی کشف شد و سال گذشته نیز نمونه آب دست نخورده ای با قدمت 20 میلیون سال از اعماق دریاچه یخ زده وستوک در قطب جنوب بدست آمد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274057

ورود گسترده محصولات تقلبی آرایشی از هند و پاکستان به ایران

مدیر اجرایی انجمن مواد شوینده و بهداشتی از ورود گسترده محصولات آرایشی غیراستاندارد و تقلبی از پاکستان و هند خبر داد و اعلام کرد: مصرف کنندگان ایرانی مراقب سلامت خود باشند.
در حال حاضر 80 درصد محصولات بهداشتی و آرایشی ایران در اختیار شرکتهای آسیایی و اروپایی است، این در حالی است که عمده محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق قاچاق و با کیفیتهای بسیار پایین وارد کشور می شوند.
تا چند سال گذشته عمده بازار محصولات آرایشی ایران در اختیار کشورهایی همچون ترکیه، چین، امارات و فرانسه بود، در شرایط فعلی پاکستان و هندوستان هم اقدام به صادرات گسترده محصولات آرایشی به ایران می کند که این محصولات هیچ وقت استاندارد نبوده و سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274044



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب