یک خبر علمی +دو خبر متفاوت+دو خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

نور خورشيد فشار خون را پايين مي‌آورد

اين موضوع که نور آفتاب براي شادابي روحيه و سلامت جسم لازم است بر پزشکان و عموم مردم پنهان نيست. از سوي ديگر، واضح است که تابش طولاني نور آفتاب بر پوست مي تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تشديد کند. اما اکنون دانشمندان مي گويند که فوايد بهداشتي نور آفتاب کاملا بر خطر ابتلا به سرطان پوست مي چربد. تاکنون، تصور مي شد که نور خورشيد فقط يک فايده دارد: توليد ويتامين "دي."

اما محققان يک فايده ديگر کشف کرده اند: اين که اشعه فرابنفش نور خورشيد باعث آزاد شدن ترکيبي به نام نتيريک اکسيد مي شود که فشار خون را پائين مي آورد.

نور خورشيد به کاهش فشار خون، خطر حمله قلبي و مغزي کمک مي کند و حتي مي تواند باعث افزايش طول عمر شود.

متخصصان پوست فشار خون ۲۴ داوطلب را در حالي که در معرض اشعه فرابنفش و لامپ هاي حرارت قرار گرفته بودند، اندازه گيري کردند. در يک جلسه، داوطلبان در معرض هر دو قرار گرفتند. در جلسه ديگر، اشعه فرابنفش مسدود شد و پوست داوطلبان فقط در معرض حرارت قرار گرفت.

نتايج نشان داد که فشار خون براي يک ساعت پس از قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش به طور قابل توجهي کاهش يافت در حالي که بعد از جلسه ديگر تغييري در فشار خون مشاهده نشد. اين نشان مي دهد که اين اشعه فرابنفش آفتاب است که فوايد بهداشتي دارد. ميزان توليد ويتامين "دي" در بدن داوطلبان در هر دو جلسه مشابه بود.

اين مطالعه توضيح مي دهد مصرف قرص هاي ويتامين "دي" به تنهايي براي جبران فقدان نور آفتاب کافي نيست.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی

3 قتل برای 100هزارتومان

زن کشته‌شده، مهرانه نام داشت و دو مرد مقتول شوهر و برادر وی هستند. مهرانه مدتی قبل به مردی مبلغی پول قرض داده و برای پس‌گرفتن طلبش با مشکل مواجه شده بود.

جواد قاتل: من مدتی قبل از مهرانه مبلغ صدهزارتومان قرض گرفتم. در این میان مهرانه مرتب اصرار می‌کرد پولش را پس بدهم. هرچه توضیح می‌دادم دستم تنگ است، او روی خواسته‌اش پافشاری می‌کرد تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم مهرانه را به قتل برسانم.»
مقابل خانه مهرانه رفتم تا با او صحبت کنم. این زن وقتی جلوی در آمد، دوباره موضوع طلبش را پیش کشید و من هم با تکه‌چوبی که در دست داشتم چند ضربه به سرش زدم و بعد هم خفه‌اش کردم. پس از آن وارد خانه شدم و شوهر و برادر او را نیز به قتل رساندم و فرار کردم.

منبع:http://fararu.com/fa/news/150455

هرمزگان: خارج کردن "شیر آب" از بدن دختربچه 10 ساله

 یک عدد شیرآب که بر اثر بی احتیاطی دختر بچه 10ساله در زیر بغلش فرو رفته بود، در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان جاسک (استان هرمزگان) خارج شد.
مصدوم دختر بچه‌ای 10 ساله‌ای بود که به دلیل فرورفتگی جسم خارجی(شیر دستشویی) دچار آسیب شده بود و جسم خارجی در محل حادثه خارج نشد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/274857

14 هزار کارگر ساختمانی كردستان در انتظار بیمه

تعداد كارگران ساختمانی كه در استان متقاضی دریافت بیمه تامین اجتماعی بوده‌اند بیش از 34 هزار نفر بوده است،از سال 88 حدود 19 هزار کارگر در صنعت ساختمان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مابقی در انتظار هستند.

حدود دو سوم آنان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و سایر کارگران ساختمانی که تعداد آنان به 14 هزار نفر می رسد در انتظار به سر می‌برند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=74539

150 كارگر نیروگاه حرارتی تبریز با قرارداد كمتر از یك ماه كار می‌كنند

رئیس انجمن صنفی كارگران نیروگاه حرارتی تبریز در نامه‌ای به كمیسیون اجتماعی مجلس، از عدم امنیت شغلی كارگرانی كه قراردادهایشان 29 روزه است انتقاد كرد.

«محمد رضا نوذری» در این نامه با اشاره به اشتغال 250 كارگر در نیروگاه حرارتی تبریز، نسبت به فقدان امنیت شغلی 150 كارگری كه به صورت شركتی قرارداد 29 روزه بسته اند ابراز نگرانی كرد.

در بخشی از این نامه آمده است كه «قرار داد نفرات 29 روزه در انتهای هر ماه خاتمه می یابد و با توجه به حساس بودن شرایط كاری نیروگاه با كمبود نفر در اتاق فرمان رو به رو می شویم.»

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=74310

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب