سه خبر کارگری+دو خبر دیگر
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

جسد یکی از هفت مرد مفقود شده در حادثه سایت بازیافت زباله شیراز پیدا شد

جسد یکی از هفت مرد مدفون شده زیر زباله در سایت دفع زباله برمشور شیراز، امروز و پس از حدود 24 ساعت تلاش، پیدا شد. هنوز شش جسد دیگر وجود دارد.

جسد پیدا شده متعلق به عبادالله فولادی از کارکنان سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز است. جست و جو برای یافتن 6 نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/275379

تعداد قربانیان ریزش معدن در اندونزی به ٢٨ تن رسید

منابع خبری اندونزی اعلام كردند كه تعداد قربانیان حادثه ریزش تونل در یكی از معادن طلا و مس این كشور به ٢٨ تن رسیده است.در زمان وقوع این حادثه ٣٨ كارگر در معدن مشغول به كار بودند كه گروه‌های امداد تنها موفق به نجات ١٠ تن از آنها شدند.

معدن «گرسبرگ» در غرب استان «پاپوآ» كه به لحاظ ذخایر طلا دومین معدن جهان به شمار می‌رود، ٢٤ هزار كارگر قراردادی و غیرقراردادی دارد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=74977

کسب‌وکار دشوارتر می‌شود

اطلاعات ارایه‌شده توسط وزارت کار بیانگر آن است که در سال 1391 حدود هزارو750 واحد صنعتی دچار اختلال در تولید شده‌اند و ناگزیر خواهند شد نیروی کار خود را تعدیل کنند. فعالان اتاق بازرگانی ایران نیز باتوجه به تنگنای ارزی و اعتباری و اختلال در تجارت خارجی کشور؛ کاهش نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های صنعتی کشور و توقف سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش را انتظار دارند. بر همین اساس تحلیلگران فضای کسب و کار معتقدند که ظرف یک‌سال آتی تعدادی از شاغلان موجود بخش صنعت به خیل بیکاران می‌پیوندند و باتوجه به چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی به نظر نمی‌رسد فرصت‌های شغلی جدیدی در مقیاس در خور توجه در اقتصاد کشور پدیدار شود.

احمدی‌نژاد وعده ریشه‌کن شدن بیکاری را برای اولین‌بار در سال 1384 و در یکی از سفرهای استانی خود بیان کرد. بر اساس وعده او قرار بود که ریشه‌ بیکاری در سال 1386 خشکیده شود. اما سال 1386 در حالی سر رسید که خبری از کاهش بیکاری نبود و از همین‌رو رییس‌جمهور، مدت زمان عملی شدن وعده خود را تجدید کرد و گفت در سال 1388 در کشور دیگر خبری از بیکاری نخواهد بود.

نمودار بیکاری هشت‌سال گذشته نشان می‌دهد نرخ بیکاری همواره دورقمی و بالای 10درصد مانده و مشکل اشتغال جوانان تنها روی کاغذ حل شده است.
بررسی وضعیت نرخ بیکاری کشور در هشت‌سال گذشته نشان می‌دهد نه‌تنها در فاصله سال‌های 84 تا 91 نرخ بیکاری در کشور به واسطه اشتغال‌زایی میلیونی کاهش نیافته بلکه از 11.5 درصد در سال 84 به 12.2 درصد در پایان سال 91 نیز رسیده است.

تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به قصد کار و اقامت از کشور خارج شده‌اند، ابعاد نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است. پدیده خطرناک جدید آن است که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران، تعداد کارآفرینانی که کشور را به قصد کار در دوبی، ترکیه، مالزی و کشورهای دیگر ترک می‌کنند و سرمایه‌ها و شرکت‌های خود را به این کشورها منتقل می‌کنند، افزایش یافته است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/321218

خرج 46 میلیارد دلاری در پارس جنوبی/ یک فاز جدید گازی هم به تولید نرسید

با وجود سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری در طول 3 سال گذشته اما حتی یک فاز جدید و استاندارد پارس جنوبی هم تا پایان سالجاری در مدار بهره برداری قرار نمی‌گیرد.

 25 خرداد ماه سال 1389 قرارداد طرح توسعه 35 ماهه هشت فاز پارس جنوبی امضا  شد و هم اکنون با ورود به سومین سال امضای این قراردادها، پیشرفت اجرایی هیچ یک از این فازهای 35 ماهه پارس جنوبی حتی به 65 درصد هم نرسیده است.
تحریم بهانه‌ای برای توجیه تاخیرها در پارس جنوبی

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی نفت ایران نشان می دهد که در سال 1389، 90 و 91 به ترتیب 16، 20 و حدود 10 میلیارد دلار در فازهای پارس جنوبی هزینه شده است به عبارت دیگر با صرف سرمایه گذاری حدود 46 میلیارد دلاری در طول سه سال گذشته اما حتی یک مترمکعب هم افزایش تولید و استخراج گاز با راه اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی حاصل نشده است.
احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اخیرا تاکید کرده است: در سالجاری حدود 30 میلیارد دلار دیگر در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مهمترین عامل در تاخیرهای چندین ساله توسعه فازهای پارس جنوبی را نه تنها تحریم‌های بین‌المللی عنوان نمی کنند که معتقد هستند عدم اولویت بندی هوشمندانه در تزریق منابع مالی توسط شرکت ملی نفت ایران منجر به تاخیر در توسعه فازهای جدید پارس جنوبی شده است.
در بخش اختصاص دکل‌های حفاری دریایی هم هیچگونه مدیریت و اولیوت بندی تعریف نشده است به طوری‌که هم اکنون با وجود پیشرفت ساخت پالایشگاه فازهای قدیمی 15 تا 18 پارس جنوبی اما حفاری چاه‌های گازی این پروژه ها به شدت با تاخیر روبرو است و حتی در صورت راه اندازی پالایشگاه ساحلی، امکان حفاری به موقع چاه‌های دریایی وجود ندارد.
آمارهای شرکت نفت و گاز پارس نشان می‌دهد که هم اکنون 15 دستگاه دریایی حفاری در لایه مشترک نفت و گاز پارس جنوبی مشغول به کار است که با وجود پیشرفت بالای 90 درصد ساخت پالایشگاه فاز 15 و 16 اما حفاری این پروژه با تاخیر روبرو است و به جای تکمیل حفاری چاه های این فاز، دکل های دریایی در سایر فازهای جدید که حتی پالایشگاه هم ندارند، مستقر شده است.
در این شرایط هم کارشناسان بارها به شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد کرده اند که به جای توسعه چندین طرح توسعه میادین مستقل نفت و گاز، تمامی منابع مالی، لجستیکی و پیمانکاری کشور را بر روی توسعه میادین مشترک متمرکز کند و حتی در پارس جنوبی هم ابتدا با تکمیل طرح توسعه فازهای قدیمی سپس توسعه فازهای جدید شتاب بگیرد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/275385

ناباروری ۲ میلیون زوج ایرانی

براساس 15 مطالعه اپیدمیولوژیک انجام شده در کشور نشان داده شده است که 12 درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند که با توجه به این آمار حدود 2 میلیون زوج نابارور نیازمند به درمان در کشور وجود دارد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/275263



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب