دو خبرمتفاوت + سه خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

آلودگی برنج‌های وارداتی محرز شد!

آنچه به طور غیر رسمی در این خصوص مطرح شده است، آلوده بودن این برنج‌ها به ماده شیمیایی «فنول» است که به شدت سرطان‌زاست.

در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که موضوع ورود برنج‌های آلوده هندی به کشور بسیار جدی است. این موضوع را به وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی تذکر دادیم اما مسئولان این وزارتخانه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند و هم‌اکنون این برنج‌ها در بازار به فروش می‌رسند.

برنج‌های آلوده از هند و پاکستان وارد کشور شده و در بازار به فروش می‌رسد.

مافیای برنج اجازه نمی‌دهد برنج سالم به کشور وارد شود. واردات برنج برای برخی از آقایان سود بالایی دارد. آنها برنج درجه سه را از کشورهای پاکستان و هند خریداری کرده و در ایران با قیمت بالاتر به مردم می‌فروشند. دولت هم در مقابل این افراد سکوت کرده است.

برنج‌های وارداتی دانه‌بلند از سوی هیچ مرجعی به ثبت نرسیده و به همین جهت ساختار آنها کاملا ناشناخته است.

نکته تاسف‌بارتر اینکه بررسی‌های ما نشان داده این نوع برنج در خود کشور هندوستان مصرف نمی‌شود و به کشورهای اروپا نیز راه پیدا نمی‌کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277241

«کرونا» چیست؟

ویروس کرونا از ویروس‌های سرماخوردگی است که شدت و سرعت ویروس آنفلوانزا را ندارد و تاکنون ۳۴ نفر در دنیا به آن مبتلا شده‌اند.
علائم ویروس کرونا شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است و باید توجه داشت برخی انواع این ویروس می‌تواند علائم شدیدی مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

افرادی که در فاصله‌ی کمتر از یک متر با بیماران صحبت کرده‌اند، در معرض عطسه و یا سرفه بیماران باشند و وسائل مشترک نوشیدنی و خوراکی استفاده کنند، افرادی که دستشان با سطوح آلوده به قطرات تنفسی بیماران برخورد داشته و سپس به چشم ، بینی و یا دهان خود بزنند هم‌چنین پزشکان و دیگر پرسنل بیمارستان که در معاینه، ساکشن ترشحات تنفسی و درمان نقش دارند در معرض اکتساب این ویروس هستند.
استفاده از ماسک N۹۵ در برخورد با این بیماران توصیه می‌شود، هم‌چنین شست‌وشوی دست نیز حرف نخست را در کنترل این بیماری دارد که باید همه‌ی مردم به این مساله بهداشتی توجه کنند.
افراد مشکوک به بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا کسانی هستند که به تازگی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یا کشورهایی که مواردی از این بیماری در آنها دیده شده است سفر داشته‌اند و بیش از ۱۰ روز است که سرفه آنها قطع نشده است.

ویروس به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و بتدریج این سیستم را از کار می‌اندازد از علائم این بیماری سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود علائم معدوی و روده‌ای مانند اسهال نیز در این بیماری مشاهده می‌شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277264

 

مرگ كارگر ۴۰ ساله بر اثر سقوط از داربست

رعایت نشدن اصول فنی حین کار، منجر به سقوط کارگر ۴۰ ساله از داربست و مرگ او شد.

در این حادثه كه ظهر روز گذشته در منطقه رشدیه تبریز رخ داد، كارگری در حال کار روی داربست بود كه ناگهان سقوط کرده و بعلت شدت ضربه وارده به سر، در دم جان باخت.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=77735

بیكاری ٢٠ میلیون نفر در حوزه پولی یورو

جدیدترین گزارش‌ها حاكی از آن است كه نرخ بیكاری در ١٧ كشور حوزه پولی یورو در ماه آوریل به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته. دفتر آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استات» اعلام كرده است كه نرخ بیكاری منطقه پولی یورو به ١٢ و دو دهم درصد رسیده است و در این در حالی است كه در سال ٢٠٠٨ میلادی و هم‌زمان با بدترین ركود مالی، نرخ بیكاری این منطقه حدود هفت و نیم درصد بود.

بر اساس این گزارش، حدود ۹۵ هزار نفر به آمار بیكاران افزوده شده و تعداد كل آنها در منطقه پولی یورو كه ٣٣٠ میلیون نفر جمعیت دارد، به ١۹ میلیون و ٣٨٠ هزار نفر رسیده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=77702

کشته شدن ۳ کارگر در پالایشگاه بندر عباس

3 کارگر در پالایشگاه نفت بندر عباس در پی دو حادثه شغلی متفاوت، جان خود را از دست دادند.

درباره حادثه اول: دو کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه نفت بند عباس که به قصد تعمیر یکی از پمپ‌های آب به عمق دریا رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

در پی کشته شدن یکی از كارگران بخش تعمیرات شرکت پالایش نفت بندر عباس بنام «مسلمی» که به برای تعمیر پمپ‌های آب وارد عمق دریا شده و غرق شده بود، کارگر دیگری به قصد نجات او وارد آب شد كه متاسفانه او نیز جان باخت.

حادثه دوم: کارگر دیگری به نام «تاجیکی» که در بخش آتش نشانی پالایشگاه بندرعباس کار می‌کرد در یک حادثه شغلی دیگر جان خود را از دست داده بود.

در روز حادثه به دلیل نشت مواد نفتی در واحد تقطیر پالایشگاه بندرعباس، حریق ایجاد شده بود و كارگر مذكور كه برای انجام شغل‌اش مشغول اطفای حریق بود ناگهان بر اثر حادثه‌ای (كه دلیل تایید شده‌ای از آن در دسترس نیست) دچار سوختگی شد، و شدت سوختگی به حدی بود كه این كارگر جان باخت.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=77402

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 17 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب