چند خبر متفاوت + یک خبر کارگری+یک خبر علمی
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

قتل همسر بعد از بازگشت از عروسی

شوهر مقتول به نام فرزاد:«من و مریم از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتیم او بدون اجازه من هر کاری که دلش می‌خواست انجام می‌داد و هرچه که تذکر می‌دادم و از وی می‌خواستم رفتارش را اصلاح کند، باز هم همان کارها را تکرار می‌کرد. این رفتارهای مریم باعث شده بود مرتب با هم جروبحث داشته باشیم.»
«روز حادثه مریم بدون اینکه اجازه بگیرد به جشن عروسی یکی از اقوامش رفت این کار او مرا به شدت عصبانی کرد و وقتی وی به خانه بازگشت با هم مشاجره کردیم. بعد از آن از مریم خواستم قرص‌های اعصابم را برایم بیاورد اما او توجهی نکرد و همین کار او خشمم را بیشتر کرد تا اینکه در نهایت کنترل خودم را از دست دادم و به او حمله کردم و کتکش زدم. ابتدا با مشت به صورتش کوبیدم و بعد چوبی را که در گوشه‌ای از خانه افتاده بود، برداشتم و چند ضربه به سرش زدم و همسرم غرق درخون به زمین افتاد و بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.»

«من قصد نداشتم مریم را به قتل برسانم اما رفتارهای او مرا به ستوه آورده بود و هنگام ارتکاب قتل آنقدر عصبانی بودم که هیچ کنترلی بر اعمالم نداشتم و اکنون از کاری که کرده‌ام پشیمان هستم.»
نظر یکی از کاربران: کسب اجازه از شوهر برای هر کاری....
کشته شدن در اوج بی دفاعی به خاطرفقط و فقط کلافگی شوهر ...اینکه چرا مانند یک برده رفتار نمی کند...
.. چه بدبخت و بی پناه است زن در این جامعه .

منبع:http://tabnak.ir/fa/news/323284

وبلاگ آموختن: جوامع طبقاتی و مرد سالار کنونی، زن را همانند یک کالا می‌نگرد و بر این عقیده‌اند که زن مایملک مرد است. او به وسیله مرد خریده شده است. بنابراین مرد حق دخل و تصرف به مایملک خود را دارد. بدون اجازه صاحبش (مالکش) حق حتا خوردن آب را هم ندارد. هم اکنون در بعضی از شهرستان‌های ایران به جای "آیا شما ازدواج کرده‌اید؟" می‌گویند "آیا شما زن خریده‌اید؟ بقایای افکاری که زن را همانند کالا می‌نگرد می‌توان در میان گفتگوهای روزانه مردم مشاهده کرد. این فرهنگ برابری طلب و انسانی نیست. باید دگرگون شود و خواهد شد، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

راز وام‌هاي بي‌بازگشت

دنیای اقتصاد: آخرین آمارها از رقم مطالبات غیرجاری حکایت از آن دارد که حجم این مطالبات در حدود 75 درصد بیشتر از سرمایه پایه نظام بانکی است و حجم مطالباتی که 18 ماه از سررسید یا تاریخ آخرین پرداخت قسط آن گذشته به حدود 60 درصد کل مطالبات نزدیک شده است.
حجم مطالبات غیرجاری در شبکه بانکی کشور در پایان سال گذشته به حدود 65 هزار میلیارد تومان رسیده است.
طبق این داده‌ها، میزان مطالبات غیرجاری بانک‌های کشور با اینکه در ماه‌های میانی سال 91 به بالاتر از 70 هزار میلیارد تومان رسیده بود و حتی بعضی گزارش‌ها از نزدیک شدن رقم آن به آستانه 80 هزار میلیارد تومان نیز خبر می‌داد، اما در پایان سال تا حدودی کنترل شده و طبق اعلام ريیس کل بانک مرکزی، به حدود 65 هزار میلیارد تومان بازگشته است.
طبق آمارهای جدید، بخش عمده‌ای از مطالبات غیرجاری بانک‌ها، مربوط به «مطالبات مشکوک‌الوصول»، یعنی مطالباتی است که بیش از 18 ماه از زمان سررسید آنها گذشته و این موضوع جنبه هشدارآمیز بالا گرفتن مطالبات بی‌بازگشت بانک‌ها در اقتصاد کشور را تشدید می‌کند. کارشناسان ریشه اصلی شکل‌گیری مطالبات معوق را نه رفتارهای فردی، که تغییرات در شرایط کلان اقتصادی و سیاست‌های نامناسب نظام‌ تصمیم‌گیری می‌دانند که به بروز چنین پدیده‌هایی منجر می‌شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277362

میزان شکایت مردم از آنتن‌های تلفن همراه

به گزارش ایسنا، گرشاسب جمشید‌نژاد در جمع خبرنگاران به ذکر توضیحاتی درباره‌ شکایت‌های مردمی از آنتن‌های موبایل و تششعات آنها پرداخت و اظهار کرد: طی شش ماهه‌ی دوم سال 91، 32 شکایت در این زمینه به دست ما رسید که در این میان 25 درصد شکایات به شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، 25 درصد اپراتور سوم (رایتل)، شش درصد به تالیا، سه درصد به آنتن‌های وایمکس موبیل نت و 41 درصد به ایرانسل مربوط می‌شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277412

کمبود نان در نقده آذربایجان غربی بحرانی شد

مشکل کمبود نان در چند روز گذشته مردم برخی شهرهای آذربایجان غربی را درگیر کرده است به طوری که این موضوع در شهرستان نقده شدت بیش‌تری به خود گرفته و سبب اعتراض مردم از وضعیت موجود شده است.
نان غذای اصلی مردم کشور را تشکیل می‌دهد و بنابراین در سبد غذایی روزانه مردم ایران جای گرفته است.
در ماه‌های گذشته در برخی از شهرستان‌های دیگر این استان از جمله اشنویه، پیرانشهر، تکاب و بوکان نیز مشکل کمبود نان گزارش شده بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277397

سوئیس شادترین کشور جهان شد

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با اعلام فهرست شادترین کشورهای جهان منتشر کرد: سوئیس در رتبه نخست این رده‌بندی قرار گرفته و دانمارک را به رتبه پنجم تنزل داده است. همچنین برای سومین سال است که آمریکا از جای گرفتن در میان 10 کشور شاد دنیا ناکام مانده است.

این گزارش به ارزیابی 36 کشور عضو این سازمان در 11 منطقه جهان مختلف با هدف بررسی تمامی جنبه‌های زندگی پرداخته است. در این گزارش، شاخص‌هایی همچون درآمد، اشتغال، تحصیلات، محیط زیست، سلامت، امنیت و رضایت در زندگی بررسی شده است.

اولین و مهم‌ترین عامل در رضایت از زندگی داشتن شغل است. از این 10 کشور، هشت مورد از آن‌ها بالاترین میزان اشتغال را دارند. داشتن شغل در شرایطی که توانایی کار کردن وجود داشته باشد بیش از هر عامل دیگری بر رضایت از زندگی تاثیر می‌گذارد.

همچنین عامل سلامتی نقش قابل توجهی در این دسته‌بندی دارد. در هفت مورد از این 10 کشور، نسبت قابل قبولی از میزان سلامتی میان مردم آن‌ها وجود دارد. به طور مثال طبق آمار تهیه شده در کانادا، 88 درصد شرکت‌کنندگان از سطح سلامت خود راضی بوده‌اند.

در عین حال شاخص دیگری که در رتبه بندی 10 کشور شاد جهان تاثیر دارد به نقش دولت‌ها برمی‌گردد به این ترتیب که کشورهایی همچون دانمارک، اتریش و سوئد بیش از آمریکا سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی‌شان را به مردم‌شان اختصاص می‌دهند و همین امر به بهبود سطح رفاه مردم در این کشورها کمک می‌کند.

در فهرست 10 کشور شاد جهان، سوئیس با امتیاز 7.8 رضایت از زندگی رتبه نخست را دارد و میزان طول عمر مردم آن 82.8 سال تخمین زده شده است.

در این فهرست رتبه دوم به نروژ اختصاص دارد. در نروژ نیز میزان رضایت از زندگی و طول عمر به تربیت امتیاز 7.7 و سن 81.4 سال گزارش شده و شاخص سلامتی 73 درصد اعلام شده است.

ایسلند نیز در رتبه سوم این رده‌بندی قرار دارد و 98 درصد مردم این کشور معتقدند در مواقعی که به کمک دیگران نیازمندند، می‌توانند به دوستان و اعضای خانواده‌شان اعتماد کنند. همچنین نرخ طول عمر 82.4 سال گزارش شده است.

در رتبه چهارم این فهرست، سوئد قرار دارد. طبق آمار بدست آمده در سال 2011 میلادی مشخص شد که 80 درصد مردم این کشور در وضعیت سلامت مطلوبی قرار دارند. همچنین شاخص رضایت از زندگی و طول عمر به ترتیب امتیاز 7.6 و سن 81.9 سال اعلام شده است.

دانمارک و هلند نیز به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند. طبق بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، نرخ رضایت از زندگی و طول عمر در دانمارک با امتیاز 7.5 و سن 79.9 و در هلند با امتیاز 7.5 و سن 81.3 بوده است.

میزان رضایت از زندگی و طول عمر در اتریش که در رتبه هفتم قرار دارد، با امتیاز 7.4 و سن 81.1 سال است و نرخ بهره‌مندی از سلامت در میان مردم این کشور 69 درصد گزارش شده است.

کانادا با اختصاص رتبه هشتم در این فهرست، بالاترین میزان سلامتی را با 88 درصد داراست و نرخ رضایت از زندگی و طول عمر در این کشور به ترتیب با امتیاز 7.4 و سن 81 سال است.

فنلاند با امتیاز 7.4 رضایت از زندگی و متوسط طول عمر 80.6 سال در رتبه نهم و مکزیک با امتیاز 7.3 رضایت از زندگی و طول عمر 74.2 سال در رتبه دهم قرار دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/277463

حوادث شغلی؛ ۱۴ درصد افزایش یا ۲۱ درصد کاهش/ تناقض در آمار فاجعه انسانی

در حالیکه سازمان پزشکی قانونی کشور در آخرین آمار منتشره از افزایش ۱۴ درصدی حوادث حین کار در ده ماههٔ اول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ خبر داده بود، مدیرکل بازرسی وزارت کار دیروز با ارائهٔ آماری از کاهش۲۱/۷ درصدی حوادث شغلی خبر داد.

آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی به ما نشان می‌دهد که روزانه به طور متوسط ۵ کارگر، جان خود را در حوادث حین کار از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد قدم اول برای جلوگیری از این فاجعهٔ انسانی و مرگ خاموش کارگران، تقویت بازرسی برای تامین امنیت محیط کار است. روشن است چنین امری با «ارائهٔ آمار صحیح و برنامه ریزی دقیق» برای آینده امکان پذیر خواهد بود.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=77860

دانشمندان روسی به "قلب" زمین راه یافتند

فیزیک دانان روسی کشف کردند که زمین لرزه ها، آتش فشان ها و دیگر فرآیندهای لغزشی، نه فقط به "رفتار" گوشته ی فوقانی، بلکه به گوشته تحتانی لایه ی زمین نیز، بستگی دارد. تا به امروز تصور می شد که فقط گوشته فوقانی، نقش اساسی در این فرآیندها را دارد. این نگرشی جدید به زندگی سیاره ی ما و تجدید نظر به ساختار آن است .

صفحه های تکتونیکی، متشکل از قاره ها و کف اقیانوس های جهان، بر روی گوشته ی فوقانی، نزدیک به پوسته زمین "شناور" هستند. تغییر مکان این صفحات، بروز زلزله، آتش فشان، سونامی و غیره را تحریک می کند. تصور می شد که فقط گوشته ی فوقانی زمین که در نزدیکی پوسته آن قرار دارد، در این حرکات نقش داشتند و گوشته ی تحتانی لایه ی زمین، عملا تاثیری در فرآیندهای لرزشی ندارد. اما اکنون دلایلی برای تجدید نظر در این نگرش بوجود آمده است .

دانشمندان آکادمی کریستالوگرافی مسکو و انستیتوی تحقیقات هسته ای آکادمی علوم روسیه به ریاست پروفسور ایگور لیوبوتین، بع این تنیجه رسیده اند که فروپریکلاز (اکسید آهن و منیزیم) ـ یکی از اصلی ترین مینرال های گوشته ی تحتانی که از اتم های اکسیژن، منیزیم و آهن تشکیل شده، خواص مغناطیسی جدیدی را کسب می کنند .

در نتیجه در اعماق زمین و در یک عمق مشخص شده ای، فرآیند تغییر خواص مواد، امری متداول است. این فرآیند با تغییرات خواص مغناطیسی مینرال ها و تغییر هدایت الکتریکی، رسانش گرمایی و چگالی آنها همراه است. معمولا دگردیسی این خصوصیات، منجر به تغییررات لرزه ای می شود .

یافته های جدید این اجازه را می دهد تا با پیدا کردن توجیهات مناسب به حقایقی برسیم که تا به امروز از نظر علمی، بی پاسخ بودند .

نتایج بدست آمده، چالشی به نظریه ی شناخته شده ی ساختار زمین است و امکان می دهد تا به فرآیندهای داخل سیاره مان، نگرشی عمیق تر داشته باشیم. از یک طرف پرسش های متعدد جدیدی را در مقابل محققان قرار می دهد. و از طرف دیگر باعث می شود تا نسبت به اطلاعات موجود در رابطه با گوشته ی زمین و در کل در مورد ساختار سیاره مان، تجدید نظر کنیم .

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/323004



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 17 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب