دو خبر علمی +سه خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

ویتامین ث نابودکننده عامل سل؟

دانشمندان می گویند که ویتامین ث می تواند سل مقاوم در برابر دارو را در آزمایشگاه از بین ببرد.

نویسندگان این مطالعه در دانشگاه یشیوا در آمریکا می گویند این کشف غیرمنتظره ممکن است به راهی برای مقابله با این عفونت که سخت معالجه می شود منجر شود.بنابر تخمین ها ۶۵۰ هزار نفر در جهان به بیماری سل مقاوم در برابر داروها مبتلا هستند.

در مطالعات آزمایشگاهی ویتامین ث نقش یک "عامل کاهنده" را بازی کرد، چیزی که باعث تولید رادیکال های آزاد می شود و همین رادیکال های آزاد بودند که باعث مرگ عامل سل شدند، حتی آن نوعی که در برابر آنتی بیوتیک های متعارف قابل درمان نبود.

دکتر ویلیام جیکوبز استاد میکروبیولوژی و مصونیت شناسی در دانشکده پزشکی آلبرت آینشتین در دانشگاه یشیوا که سرپرست این مطالعه است می گوید که آنها فقط توانسته اند این تاثیر را در لوله آزمایشگاهی نشان دهند و تاثیر آن در بدن حیوانات یا انسان معلوم نیست.

محققان می گویند شاید بتوان از ویتامین ث در کنار داروهای سل استفاده کرد یا ممکن است دانشمندان داروهایی بسازند که کار آنها تولید شدید رادیکال های آزاد در بدن باشد.ویتامین ث وظایف مهم زیادی در بدن دارد از جمله محافظت از سلول ها و سالم نگه داشتن آنها.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی

 ید و هوش

محققان بریتانیایی می گویند که کمبود خفیف ید در دوران حاملگی می تواند از ضریب هوشی نوزادان در این کشور بکاهد.

مطالعه هزار خانواده که نتایج آن در نشریه لنست منتشر شده نشان دهنده نمرات پایین تر تست هوش و خواندن در دوره آموزش ابتدایی برای بچه هایی بود که میزان ید مادرانشان در دوران بارداری پایین بود.

متخصصان به زنانی که می خواهند بچه دار شوند توصیه می کنند که با مصرف لبنیات و ماهی از کمبود ید پرهیز کنند.ید با کمک به ایجاد بعضی از هورمون ها در بدن نقش مهمی در رشد مغز دارد.کمبود شدید آن از علل اصلی صدمه دیدگی مغز در جهان است که مشکلی قابل پیشگیری است.

تصور می شد که کمبود ید مشکلی در کشورهای درحال توسعه است با این حال مطالعات قبلی نشان داد که زنان در بریتانیا هم از کمبود خفیف آن رنج می برند. تاثیر این کمبود خفیف تاکنون نامعلوم بود.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی

قبر متری ۵۰۰ میلیون تومان!

در پایتخت گویا مردگان هم برای خود به بالا و پایین شهری تقسیم می‌شوند و هر که جیبش پر پول‌تر، خانه آخرتش گران‌تر.
کافی است سری به بهشت‌زهرا(س) بزنید تا متوجه شوید که آنجا نیز برای دفن اموات رتبه‌بندی وجود دارد و اغنیا در جاهای خوش آب و هوا با قابلیت دسترسی به خدمات شهری نظیر مترو و فضای سبز و... رهسپار منزل آخرت می‌شوند و ضعفا در جاهای بی‌آب و علف و خشک و دور افتاده سکنی می‌گزینند.
قبرها ... حداقل از ۶ میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر.

برخی شهروندان ترجیح می‌دهند خانه‌های آخرتشان در جوار امامزادگان باشد و حاضرند چند صد میلیون و حتی بیش از یک میلیارد تومان نیز بپردازند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/278214

 هر کسی در انتخابات شرکت نکند به جهنم رفتنش قطعی است

علم الهدی:هر کسی در انتخابات شرکت نکند به جهنم رفتنش قطعی است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/324286

آقای وزیر نگران تربیت فرزندمان هستیم

جمعی از اولیا و مربیان مدرسه ایرانی فارابی در اتریش نسبت به آنچه که " شیوه های تربیتی غلط در مدرسه ایرانیان اتریش" نامیدند، در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به مشکلات بوجود آمده در این مدرسه شدند.
ماجرا از این قرار است که مدیریت جدید مدرسه با ایجاد فضای رعب و وحشت و امنیتی جلوه دادن مدرسه، اهداف غلط خود را دنبال می کند و پس از آنکه با اعتراض معلمان و اولیای دانش آموزان مواجه شد، با پرونده سازی و تهدید آنها فضای ناسالم و غیرفرهنگی را در مدرسه ایجاد نموده است که اخبار آن متاسفانه در بین دانش آموزان نیز منتشر شده و بدآموزی و تربیت غیرصحیح دانش آموزان را به دنبال داشته است.
متاسفانه پس از تهدید به بازنشسته کردن یکی از معلمان با سابقه و همچنین برکناری ناظم مدرسه که کارمند رسمی آموزش و پرورش است و بکار گیری همسر خود به جای ایشان (در حالی که وی هیچ سابقه آموزشی و اداری در هیچ یک از ادارات و سازمانهای داخل یا خارج کشور نداشته است)، اخیرا ایشان پا را فراتر گذاشته و به اتهام زنی اخلاقی به معلمان مبادرت نموده است.
این روش غیر اخلاقی و غیر انسانی البته با اعتراض دانش آموزان و اولیای آنها ناکام ماند و دانش آموزان با نوشتن نامه ای خطاب به مسئولین آموزش و پرورش نسبت به پرونده سازی علیه معلمان خود اعتراض کرده و متاسفانه بلافاصله پس از نگارش این نامه از سوی مدیریت مدرسه تهدید به اخراج شده اند.
خواهشمندیم به ایشان ماموریت داده تا نسبت به موارد ذیل تحقیق جامع صورت دهند.

1.    بررسی سوابق مدیریتی و صلاحیت رفتاری مدیریت مدرسه و همسر ایشان که در استخدام آموزش و پرورش یا هیچ اداره دیگری نیستند و هم اکنون به عنوان نیروی آزاد به عنوان ناظم مدرسه فعالیت دارند.
2.    بررسی پرونده سازی و تهدید و مرعوب ساختن معلمین و برخی دانش آموزان
3.    بررسی صورت هزینه های مالی مدرسه در یک سال گذشته
4.    تحقیق درباره میزان کیفیت آموزشی و فرهنگی مدرسه  
5.    بررسی شیوه گزینش مدیریت مدرسه و همسرشان و چگونگی اعزام آنها به وین
جمعی از اولیا و مربیان مدرسه ایرانی فارابی وین

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/278339

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب