چند خبر متفاوت + یک خبر علمی و یک خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

گوگل: حمله گسترده به حساب دهها هزار ایرانی در جی میل

سایت گوگل مالک سایت ایمیل "جی میل" از جاسوسی گسترده علیه کاربران این سایت در سه هفته اخیر در ایران خبر داد.
گوگل گفت: در طول سه هفته اخیر با بسیاری از اقدامات برای هک حساب دهها هزار نفر از شهروندان ایرانی مقابله کردیم و مانع از هک آنها شده ایم.
منبع این حملات هکری، ایران است. این تعداد اقدام برای هک حساب های جی میل، نشان دهنده یک رکورد در عملیات مقابله با هک در منطقه است.
زمان این حملات هکری و افراد مورد هدف نشان می دهد که این حملات با انگیزه سیاسی است.
نرم افزار مرورگر "کروم" وابسته به گوگل در کشف هک گروهی علیه حساب های جی میل سهم داشت. این عملیات هکری خیلی پیچیده نبود. در این اقدام، کاربران جی میل با ایمیل ناشناس روبه رو می شوند که در آن لینک سایتی قرار داده شده است و از آنها خواسته می شود تا برای بهتر شدن فعالیت جی میل، این لینک را کلیک کند.
با کلیک کردن روی این لینک، صفحه جعلی "جی میل" باز می شود که از این طریق رمز عبور کاربران، دزدیده می شود.
گوگل همچنین اعلام کرد بر حفظ امنیت کاربران خود تاکید دارد و این هک را به کاربران خود اطلاع داده است.
گوگل به کاربرانش به ویژه آنهایی که در ایران هستند خواست اقدامات بیشتر حفاظتی را برای امنیت و حفاظت از حساب کاربری خود داشته باشند.

جی میل سرویس پست الکترونیک (ایمیل) گوگل است که از سال 2004 آغاز به کار کرد و تعداد کاربران آن در ژوئیه سال 2009 به 146 میلیون نفر و در ژوئن 2012 نیز به 425 میلیون کاربر رسیده بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/279443

ایران بزرگترین دارنده گاز جهان شد

با گذشت 105 سال از کشف نفت، ایران برای نخستین بار با در اختیار داشتن 33.6 تا 33.7 تریلیون مترمکعب بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان شد و این در حالی است که مطابق با گزارش موسسه برتیش پترولیوم حجم ذخایر گاز روسیه با افت شدید به 32.9 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

جایگاه نفتی ایران از چهارم به سوم جهان پس از کشورهای ونزوئلا و عربستان ارتقا یافته است.

بر اساس ارزيابي‌ها ذخيره گازي كشورهاي جهان بالغ بر 187.3 تريليون متر مكعب در اواخر سال 2012 میلادی بوده است و اين ميزان، بر اساس ميانگين هاي كنوني توليد جهاني، تنها براي 56 سال آينده كفايت مي كند.

منبع:http://fararu.com/fa/news/152914

تهران به اندازه ۵۶۰ هزار ماشین جا دارد نه ۴میلیون

بزرگترین معضل تهران، ترافیک است. بخش بزرگی از وقت،‌ سلامت، پول و زندگی مردم در اتوبان ها و خیابان های تهران هدر می رود و آسیب می بیند. برای کم شدن بار ترافیک چه باید کرد؟
یعنی IT را اینقدر گسترش دهیم که بدون این که مردم نیازی به جابه جایی داشته باشند برای انجام اموراتشان، از داخل خانه شان با تلفن و اینترنت بتوانند کارهایشان را انجام دهند. این می تواند حدود 30 درصد سفرهای ما را کاهش دهد. مسئله بعدی حمل و نقل عمومی است، هم به صورت ریل و هم به صورت جاده ای، در روی سطح و چه در زیر سطح.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/279335

دختری پس از 26 سال قاتل پدرش را در اینترنت یافت!

یک دختر 36 ساله ساکن نیویورک توانست با کمک اینترنت قاتل پدرش را پس از 26 سال شناسایی کند.

به گزارش ایسنا، جوزلین مارتینز پس از قتل پدرش هرگز از پا نایستاد و به طور مستقل و با کمک اینترنت به جستجو در شبکه‌های اجتماعی و وب ‌سایت‌هایی نظیر فیسبوک و مای اسپیس پرداخت، ولی به نتیجه نمی‌رسید.

وی پس از دو سال جستجو در این سایت‌ها و نتیجه نگرفتن نهایتا به سایت "بک گراند" که اطلاعاتی راجع به افراد را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، مراجعه کرده و با یافتن نام "جوستو سانتوز" 43 ساله موفق به حل معمای قتل پدرش پس از 26 سال می‌شود. او با جستجو در این سایت متوجه می‌شود جوستو سانتوز، مدیرعامل یک شرکت سرایداری است.

به گزارش بی بی سی، سانتوز متهم است در نوامبر سال 1986 در حالی که 16 سال بیشتر نداشت، به دنبال یک مشاجره لفظی، خوزه مارتینز شهروند اهل دومینیکن را در مقابل رستورانش از ناحیه سر هدف گلوله قرار داده و به قتل می‌رساند. در سال 2006، دختر مقتول تصمیم می‌گیرد به طور شخصی برای یافتن قاتل پدرش دست به کار شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/279457

کشف چهارمین میزبان احتمالی حیات فرازمینی

پس از قمرهای تیتان و انسلادوس، به احتمال زیاد یکی دیگر از ماه‌های زحل نیز دارای پتانسیل اخترزیستی است. فضاپیمای کاسینی ناسا اخیرا شواهدی یافته است که نشان می‌دهد زمانی -و احتمال کماکان- اقیانوسی زیرزمین روی قمر یخ‌زده زحل، دیون، وجود داشته است.

این قمر با قطر 1125 کیلومتر دارای کوهی 800 کیلومتری به نام Janiculum Dorsa است. تصاویر تهیه شده توسط فضاپیمای کاسینی از چروک‌خوردگی 0.5 کیلومتری سطح این قمر در زیر کوه نشان دارد که نشانه‌ای از وجود اقیانوسی زیرسطحی در زمان شکل‌گیری کوه است.

نوا حموند، محقق دانشگاه براون و نویسنده مقاله‌ای درباره یافته‌های اخیر که در مجله Icarus منتشر شده است می‌گوید: «خمیدگی پوسته ماه در زیر کوه Janiculum Dorsa نشان می‌دهد که پوسته یخی زمانی گرم بوده است، و بهترین راه برای به دست آوردن این گرما آن است که در زمان شکل‌گیری این خط‌الراس، دیون اقیانوسی زیرسطحی داشته است.»

سایر قمرهای زحل که ممکن است دارای اقیانوس‌های زیرسطحی باشند، شامل انسلادوس و تیتان هستند. همچنین قمر مشتری، اروپا، به احتمال زیاد دارای هر دو نوع اقیانوس سطحی و زیرسطحی است. این قمرهای سیاره‌ای، اهداف اصلی ماموریت‌های جستجوی حیات در منطومه شمسی به شمار می‌روند.

بانی بوراتی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) که رهبری گروه کاسینی برای مطالعه قمرهای یخ زده زحل را بر عهده دارد می‌گوید: «تصویری در حال شکل‌گیری است که نشان می‌دهد شاید دیون سنگواره فعالیت‌های شگفت‌انگیز ماه آبفشان زحل، انسلادوس باشد؛ و یا اینکه کپی ضعیف‌تری از آن به شمار رود. شاید در آینده معلوم شود که در مقایسه با آنچه ما قبلا تصور می‌کردیم، دنیاهای فعال دارای آب به مراتب بیشتری در منظومه شمسی وجود داشته باشد.»

منبع:http://www.khabaronline.ir/detail/298085/science/astronomy

يونان تعطيل شد

اتحادیه‌های كارگران و كارمندان یونان از امروز به نشانه حمایت از خبرنگاران اخراجی این كشور، دست به اعتصاب عمومی زده و یونان را با تعطیلی گسترده ای مواجه كرده اند.
اتحادیه سراسری كارگری (‌یسه)، اتحادیه سراسری كارمندی (‌اد- دی)، اتحادیه كارگران مبارزه، اتحادیه سراسری معلمین (‌المه) و دیگر اتحادیه‌ها و سندیكاه‌های یونان چهارشنبه شب در بیانیه‌های جداگانه، با انتقاد از اقدام دولت آتن مبنی بر تعطیل كردن شبكه‌های تلویزیون دولتی، اعلام كردند: كلیه ادارات دولتی و بخش خصوصی از امروز دست به اعتصاب زده و در محل كار خود حضور نخواهد یافت.
در پی اعتصاب عمومی كه از صبح امروز در سراسر یونان آغاز شده، كلیه كاركنان ادارات دولتی، خطوط اتوبوسرانی درون و برون شهری، خطوط ریلی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، رسانه‌های خبری بخش خصوصی به نشانه حمایت از خبرنگاران و كاركنان شبكه‌های دولتی این كشور، برای ۲۴ ساعت اعتصاب كرده و دست از كار كشیده اند.
اتحادیه كنترل پروازهای فرودگاه‌های یونان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كه هماهنگ با دیگر شهروندان این كشور و به حمایت از كاركنان و خبرنگاران شبكه‌های دولتی، به مدت چهار ساعت اعتصاب و هیچ پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه‌ها صورت نخواهد گرفت.
كشتی‌های یونان نیز در بنادر این كشور متوقف شده و رسانه‌های خبری در یونان در خاموشی كامل هستند

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/279489

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب