چند خبر متفاوت+ چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

كارگران خدماتی بیمارستان‌ها از حمایت قانون كار محروم‌اند

كاركنان مشاغل خدمات عمومی بیمارستان های تبریز از سوی دانشگاه علوم پزشكی این شهر، كارگر به شمار نمی آیند و مشمول قانون كار نمی‌شوند.

این كارگران از بیمه‌ی بیكاری و مزایایی كه در قانون كار آمده است برخوردار نیستند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=82690

حذف نام دو هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی سمنانی از سامانه سهام عدالت

طی دو سال گذشته با فراخوان دولت تنها در عرض ۵ روز، دو هزار ۵۰۰ کارگر ساختمانی جهت دریافت سهام عدالت به صورت اینترنتی در سمنان ثبت‌نام کردند اما اسامی آنان در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

این تعداد کارگر باید علاوه بر پرداخت هزینه مجدد، یک روز از فعالیت کاری خود را برای ثبت نام در سهام عدالت تلف کنند و در این زمینه دچار خسارت می‌شوند.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=82641

كارگران نانوایی‌ها در محدوده مصوبه حداقل مزد قرار ندارند

مبنای محاسبه و پرداخت دستمزد كارگران خباز توافق سه جانبه‌ای است كه هر ساله در استانداری میان انجمن صنفی كارگران خباز‏، انجمن صنفی كارفرمایان خباز و مسئولان دولتی استان می‌شود.
متاسفانه نتیجه این توافق كه همواره با چند ماه تاخیر اعلام می‌شود كمتر از مصوبه دستمزدهای شورای عالی كار است.
بر این اساس در حال حاضر در استان كردستان دستمزد كنونی كارگران خباز معادل دستمزدهای دوسال پیش است.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=82695

کارخانجات آرد خوزستان رو به تعطیلی می‌روند

 کاهش سرانه مصرف آرد از 9 کیلوگرم به 7.5 کیلوگرم موجب کمبود آرد شده و واحدهای نانوایی در روزهای پایانی هر ماه با مشکل کمبود آرد مواجه هستند و نان تولید نمی‌کنند. نمونه بازر این امر روز گذشته در شوشتر اتفاق افتاد که همه نانوایی‌های این شهر تعطیل شدند و مردم برای تهیه نان مجبور به رفتن به شهرهای دیگر شدند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280536

فاز 20 و 21 پارس جنوبی هنوز یک چاه گازی هم ندارد

25 خرداد ماه سالجاری سومین سال از امضای قرارداد توسعه فازهای 35 ماهه پارس جنوبی می گذرد و در این بین هنوز حفاری اولین چاه دریایی فاز 20 و 21 پارس جنوبی به عنوان یکی از طرح های 35 ماهه این میدان مشترک گازی به پایان نرسیده است.
قرارداد فاز 20 و 21 پارس جنوبی در قالب پروژه‌های 35 ماهه پارس جنوبی 25 خرداد ماه سال 1389 امضا شد و این در حالی است که قرارداد اصلی نهم خرداد 1388 امضا و در نهایت با افزودن یک الحاقیه به جمع طرح‌های 35 ماهه پارس جنوبی افزوده شده است.  
هدف از در طرح توسعه  فازهاي 20 و 21 پارس جنوبي، حفاری 22 حلقه چاه دریایی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پالايشگاه ساحلی با ظرفیت روزانه دو میلیارد فوت مكعب گاز و 2 سكوي دريايي هر كدام به ظرفيت یک میلیارد فوت مكعب گاز است.
منبع:http://zirnevisonline.com/fa/news/897

قتل دختر جوان در شب خواستگاری!

پدری که نمی‌خواست دخترش با پسر مورد علاقه‌اش ازدواج کند شب خواستگاری با یک ضربه چاقو جان دختر خود را گرفت.

رضا، پدر ۴۵ ساله الهه: «دخترم با پسری به نام رامین در ارتباط بود. بارها با او برخورد کرده بودم که به رابطه اش با رامین پایان دهد اما الهه گوشش بدهکار نبود. تا حدی که یک بار به مدت ۵ روز از خانه فرار کرد اما دوباره به خانه برگشت. بعد از اینکه الهه به خانه برگشت با او صجبت کردم و قبول کرد ارتباطش را با رامین پایان دهد.

سه سال از این ماجرا گذشت تا اینکه متوجه شدم آنها با هم ارتباط دارند. پیش رامین رفتم تا با او صحبت کنم. از رامین خواستم تکلیف زندگی دخترم را مشخص کند به همین خاطر رامین قبول کرد که به خواستگاری الهه بیاید و با او ازدواج کند. آن روز هم روز خواستگاری الهه بود. خانواده رامین با این ازدواج مخالف بودند و مخالفتشان را به هر طریق ممکن نشان می‌دادند. تا جایی که بحثمان شد و آنها از خانه ما رفتند. بعد از رفتن آنها متوجه شدم که دخترم با رامین رابطه داشته است.وقتی که این موضوع را فهمیدم عصبانی شدم و چاقویی را از آشپزخانه برداشتم و یک ضربه به کتف الهه وارد کردم. من نمی‌خواستم او را بکشم اما عصبانی شدم و این کار را کردم.»
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280577

خلاصی زنان از جای زخم سزارین با مشعل جوشکاری!

شرکت IonMed یک شیوه فارغ از بخیه و گیره برای جوشکاری زخم‌های ناشی از عمل جراحی ایجاد کرده که پیوندهای تمیزتری برجای خواهد گذشت.
این درمان از ماه پائیز آغاز خواهد شد. امید است که شیوه جدید بستن زخم ها همچنین برای قربانیان سوختگی و بیماران جراحی‌های زیبایی سودمند باشد.
دستگاه «جوشکاری‌ زیستی» مبتنی بر پلاسماست که یک گاز باردار رایج در صاعقه‌ها و همچنین در نور شدید تولید شده توسط مشعل های جوشکاری است.
پلاسمای مورد استفاده در این دستگاه بسیار خنک‌تر بوده و به بافت‌ها آسیب نمی‌زند. دمای آن حدود 40 درجه سانتیگراد است که به اندازه کافی برای ایجاد سوزش در پوست بدون احساس درد کافی است.
اگرچه هنگامی که این گاز از میان یک دستگاه خودکار مانند عبور می‌کند، شعله پر قدرتی را تولید می کند که غشای نازک از یک ماده خاص مبتنی بر یک نوع قند طبیعی را روی زخم جوش داده و آنرا می بندد.
 امید است که در نهایت این غشای نازک کنار گذاشته شده و تنها از خود پلاسمای قدرتمند برای بستن زخم ها استفاده شود.
بنا بر اعلام شرکت سازنده، تنها سه تا چهار دقیقه طول می‌کشد تا با این شیوه زخم سزارین بسته شود و خراش آن هم حداقل است.
گفته می‌شود که این گاز رشد رگ های خونی را تحریک کرده و از ارائه منبع کافی خون به این محدوده اطمینان حاصل می‌کند. این شیوه ضد باکتری است؛ بنابراین خطر عفونی شدن زخم ها را آسیب می‌دهد.
اگرچه بسیاری از زخم های ناشی از عمل سزارین که با بخیه یا گیره بسته می‌شوند، بخوبی ترمیم می‌یابند، اما پژوهش اخیر نشان داده که 44 درصد زنان تا شش ماه بعد جای زخم قرمز رنگ را دارند.
این دستگاه برای تائید استفاده در اروپا مدارکی را ارائه کرده است. فرآیند تائید آن چند ماهی طول خواهد کشید و تا پاییز برای استفاده بیماران عرضه خواهد شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280403

افزایش استفاده از داروهای بیهوشی از رده خارج در بیمارستان‌ها

اکثر بیمارستان‌ها عوارض داروهای بیهوشی را اعلام نمی‌کنند اما گزارش‌هابی که به نظام پزشکی ارسال شده حاکی از افزایش استفاده از داروهای از رده خارج شده بیهوشی در جراحی‌هاست.

در 6 ماهه پایان سال بارها خطر استفاده از داروهای کم اثر بیهوشی را به مسئولان و وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم اما اتفاقی نیفتاد و در نهایت با کمبود شدید مواجه شدیم تا جایی که جراحی‌های غیر اورژانسی در برخی بیمارستان‌ها مانند بیمارستان شهدا و فیروزگر برای مدتی متوقف شد.
مردم که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده و اکثر بیمارستان‌ها عوارض را اعلام نمی‌کنند ولی گزارشهایی از سراسر کشور حاکی از آن است که عوارض استفاده از این داروها افزایش یافته و از متولیان خواهش می‌کنیم با داروهای استراتژیک شوخی نکنند.

منبع:http://www.khabaronline.ir/detail/299334/society/health

پروین احمدی نژاد و همسر مرتضوی در انتخابات شوراها چقدر رای آوردند؟

نتوانستند آراء لازم را بدست بیاورند و در جمع ۴۳ نفر اول منتخبان تهران (اصلی و علی‌البدل) حاضر باشند.

نام

تعداد آراء

رتبه

پروین احمدی نژاد

۳۵۳۳۹

۹۷

هما فلاح تفتی

۱۹۳۳۴

۱۱۴

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280468

تلفات گوزن هاي زرد به 22 راس رسيد

تنها 50 راس ديگر باقي مانده

براساس آخرين آمار تا شب گذشته تلفات  گوزن هاي جنگل هاي دز وكرخه كه مورد هجوم مگس هاي مهاجم قرار گرفته اند به  22 راس رسيد.
كار نصب تور هوايي به اتمام رسيده است و اميدواريم گوزن ها با اطمينان از شرايط موجود زير تور بيايند تا با زنده گيري آنها از تلف شد نشان  جلوگيري كنيم.
 
لاهیجانی زاده با اشاره به زنده گيري 6گوزن افزود: از مجموع گوزن هاي زنده گيري شده نيز يك راس به دليل وخامت حالش تلف شد.
اين درحاليست كه در بدن اكثر گوزن ها كه زير تور رفت و آمد مي كنند نيز آثار زخم و بيماري  مشاهده مي شود كه اين امر مارا نگران مي كند
طبق آخرين سرشماري در اواخر سال گذشته تعداد اين گونه در حال انقراض  60تا70 راس تخمين زده شده است كه اميدواريم طي چند روز آينده با زنده گيري آنها به اين شرايط تلخ پايان دهيم.
نیروهای حفاظت محیط زیست استان به همراه دامپزشکان از زمان تلف شدن اولین گوزن به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا با زنده گیری گوزن ها از اتلاف بیشتر آن ها جلوگیری شود اما به دلیل وسعت جنگل و پوشش گیاهی این کار به سختی پیش می رود، و در صورتی که کار زنده گیری در این هفته به پایان برسد شروع به سم پاشی و ضدعفونی جنگل خواهیم کرد.
این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می شود که نیاز به درمان مستقیم دارد.
این مگس در طول روز می تواند 100 هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض 3 روز گوزن تلف می شود و تنها با شروع فصل گرما از بین می رود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280649



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب