چند خبر اجتماعی ، اقتصادی سیاسی+چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

جنایت وحشیانه پدر و برادر/ اسیدپاشی بر صورت و بدن دختر 14 ساله!

2 خرداد ماه امسال در شهر قزوین در ساعت 14 دختر جوانی به نام تهمینه یوسفی مورد اسید پاشی توسط پدرش قرار گرفت.
خواهر بزرگ تهمینه گفت: خواهرم تازه با پسری جوان عقد کرده بود و در دوره نامزدی متوجه شد که شوهرش اعتیاد به مواد مخدر دارد.
خواهرم که از این موضع بسیار آزرده خاطر شده بود قصد جدا شدن از شوهرش را داشت که پدر و مادرم با کار او مخالفت شدیدی کردند، چند روزی زندگی خواهرم با پدرم با جر و بحث گذشت و پدرم از آن جایی که می‌دانست خواهرم بسیار روی جهیزه‌ اش حساس است اقدام به فروش لوازم جهیزه‌اش کرد تا این که 2 خرداد ماه ساعت 13 وقتی خواهرم به خانه آمد متوجه شد که فرش جهیزه اش را پدرم برده و فروخته است.
جر و بحث خواهرم با پدرم بالا گرفت تا جایی که مادرم برای حل مشکل به برادر کوچکم که متولد 1369 است تماس گرفت برادرم بدو ورود به خانه خواهرم را مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس پدرم به برادرم گفت: صورتش را بگیر تا اسیدی را که از قبل آماده کرده ام بیاورم در این لحظه بود که من از خانه فرار کردم چرا که می ترسیدم بلایی نیز سر من بیاورند.
قربانی اسید پاشی گفت: ابتدا خواستم فرار کنم ولی برادرم درب خانه را پس از خروج خواهرم قفل کرد و صورتم را محکم در دستانش گرفت و پدرم نیز اسید را روی صورت و بدنم ریخت سپس یک طناب دور گردنم حلقه کردند و پدرم از یک طرف و برادرم از طرف دیگر آن را کشیدند تا از فشار خفگی و ضرب و شتم بی هوش شدم.
چند ساعت بعد که به هوش آمدم بلافاصله از شدت سوختگی بلافاصله وارد حمام شدم و سپس در حالی که پدرم قصد کشتن من را داشت با التماس های مکرر من از اقدامش صرف نظر کرد و مادرم به برادر بزرگترم تماس گرفت تا من را به بیمارستان برساند
.
تهمینه یوسفی در خصوص درمانش گفت: تا حال حاضر هیچ کمکی از سوی پدرم دریافت نکردم و مخارج چهار عمل پوستم را با فروش طلاهایم تامین کردم و در حال تنها دغدغه ام  بعد از بین رفتن کامل زیبایی صورتم و عمل ها میلیونی آینده ام و نداشتن سرمایه کافی این است که بعد از مرخصی با خواهرم کجا بروم، در چه خانه ای زندگی کنم چرا که اگر به خانه پدرم بازگردانم به طور حتم کشته خواهم شد و در حال حاضر نيز تحت پوشش بهزستي هستيم.
خواهر قربانی اسید پاشی گفت: پس از این که خواهرم از بیمارستان به طور موقت مرخص شد به کلانتری 17 قزوین رفتم و در آن جا شکايتنامه را تنظیم کرد و سپس جهت پیگیری به شعبه 7 دادسرای قزوین  مراجعه کردیم ولی به دلایل نامعلومی پرونده خواهرم مورد رسیدگی دقیق قرار نگرفت.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280854

فاصله طبقاتی 34 میلیارد و 2 میلیون تومانی!

 صفحه پیام های خوانندگان:

پیام نخست می‌گوید:" پدرش هنگام مرگ 35 میلیارد تومان (بله 35 میلیارد تومان) در حساب  پس انداز خود موجودی داشته اما برادران ناتنی او با ترفندهایی این پول را برداشت کرده اند". او از جانب خود و برادران تنی از این که پی گیری هایی قضایی برای دست یابی به این پول کلان به نتیجه نرسیده شِکوه کرده و خواستار رسیدگی به موضوع شده است.
پیام دوم گفته: "از دو سالگی فلج شده و اکنون برای عمل جراحی به دو میلیون تومان نیاز دارد اما نتوانسته این مبلغ را تامین کند و دست یاری دراز کرده است."
در هر جامعه(طبقاتی) فاصله طبقاتی وجود دارد اما بین 35 میلیارد تومان پول نقد که سپرده گذاری شده و در هیچ پروژه ای هم سرمایه گذاری نشده و بی هیچ رنج و زحمت به وارثان می رسد با نیاز یک بیمار توان یاب( معلول)به دو میلیون تومان  وجه ناقابل برای درمان و رهایی از فلجی واقعا چقدر فاصله است؟
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280732

آلودگی هوا خطر ابتلا به اوتیسم را 2 برابر می‌کند

در معرض سطوح بالاتر قرار گرفتن آلودگی هوا احتمال خطر ابتلا به اوتیسم را 2 برابر افزایش می‌دهد.
اوتیسم یا دَرخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود.
علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته ‌است.
این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است، وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز درخودماندگی ندارد.
این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند؛ این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنها دشوار می‌سازد.
«آندریا رابرتز» دانشیار پژوهشی دانشگاه «هاروارد» گفت: قرار گرفتن در معرض ذرات دیزل، سرب، منگنز، جیوه، متیلن کلراید و دیگر آلاینده‌های شناخته شده بر عملکرد مغز و نوزادان تاثیر بسزایی دارد.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/280743

وبلاگ آموختن: آلودگی‌های زیست محیطی نتیجه‌ی اعمال و کارکردهای نظام‌های موجود در جامعه جهانی است. با تعویض این نظام‌ها و جایگزینی‌ آنها با نظامی که کارکردی انسان گرایانه داشته باشد، قطعا" محیط زیست سالمی خواهیم داشت. در یک مورد فقط کافی است، وسایل حمل و نقل عمومی را گسترش و کاملا" رایگان را در اختیار عموم مردم به صورت وسیع قرار داد و از تولید خودروهای شخصی جلوگیری کرد تا آلودگی زیست محیطی شهرها از بین رود.

کدام‌ یک از وزرا از احمدی‌نژاد 100 سکه طلا گرفتند؟

محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور نشان خدمت
علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي نشان سازندگي
علي اکبر صالحي وزير امور خارجه نشان خدمت
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش نشان تعليم و تربيت
رستم قاسمي وزير نفت نشان خدمت
مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نشان خدمت
سيدشمس الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي نشان خدمت
نسرين سلطان خواه معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور نشان خدمت و مديريت
 بهروز مرادي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نشان لياقت و مديريت
علي اکبر محرابيان دستيار ويژه رئيس جمهور نشان سازندگي
محمدرضا فرزين رئيس هيأت عامل صندوق توسعه ملي نشان خدمت
محسن خليلي عراقي از پيشکسوتان عرصه صنعت نشان کار و توليد
را از دستان رئيس جمهور دريافت کردند.
آیا وزرایی که این نشانها را دریافت کرده‌اند، خود پیشنهاد دریافت نشان دولتی به خود را داده‌اند؟!
اما نکته جالبتر آن ‌که این نشانها، ما‌به‌ازای سکه ای دارند. بنا بر ‌آیین‌نامه اعطای نشان‌های دولتی، هر یک از نشان‌های تخصصی و عمومی ـ که نشان خدمت و تعلیم و تربیت جزو آن است ـ به ترتیب از سه درجه برخوردار هستند که مابه‌ازای آنها به ترتیب زیر است:
ـ نشان‌های درجه یک، معادل یکصد سکه بهار آزادی
ـ نشان‌های درجه دو، معادل پنجاه سکه بهار آزادی
ـ نشان‌های درجه سوم، معادل سی سکه بهار آزادی

گفتنی است، آنگونه که اعلام شده، گویا قرار است تا پایان کار دولت دهم، به همه مسئولان موفق دولت، نشان‌های دولتی داده شود.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/280763

به چه حقی نشان های دولتی را بین دوستان تقسیم کردید؟ / دولت آینده "نشان های ناحق" را پس بگیرد

می گویند ناصرالدین شاه قاجار  هنگامی که از استحمام  فراغت می یافت و جامه تازه می پوشید و "صحت آب گرم "می شنید تمام قد در برابر آیینه می ایستاد و سبیل خود را تاب می داد و می گفت: خودمان از خودمان خوش مان آمد!

  به این بهانه چند نکته را می توان یادآورشد:
- خوب است اعلام شود نشان های خدمت ، سازندگی ، تعلیم و تربیت و مدیریت دقیقا برپایه کدام خدمات اعطا شده است؟  آقایان دولتی که در یک روز به خط شدند و احمدی نژاد به هر کدامشان یک مدال داد ، واقعاً چه شاهکاری کرده اند که شایسته این نشان های دولتی باشند و مادام العمر از مزایایش بهره مند شوند؟ مثلا بد نیست است بدانیم آقای صالحی  ، آقای رحیمی ، آقای فرزین یا آقای محرابیان – وزیر سابق صنایع – و دستیار ویژه رییس جمهور به موجب کدام کار ویژه شایسته دریافت نشان تشخیص داده شدند و تشخیص دهندگان چه کسانی بودند؟
نشان دولتی ، قاعدتاً به کسانی داده می شود که عمری را در یکی از حوزه های نشان (مانندتعلیم و تربیت) سپری کرده و منشا خدمات ارزشمندی بوده باشند یا کاری سترگ و بزرگ و ملی انجام داده باشند که تحولی در زندگی مردم ایجاد کند. آیا این آقایان دولتی که همه شان از نزدیکان شخص احمدی نژاد هستند، چنین خدمات تاریخی و بی نظیری انجام داده اند؟!
در آیین نامه اعطای نشان ها ، شرایط اعطای هر نشان ، دقیقاً مشخص شده است. آیا همین 11 یار احمدی نژاد مصداق آن آیین نامه و شرایط هستند؟!
در شرایطی که مردم ایران ، آثار سوء وضعیت اقتصادی را با تمام وجود حس می کنند و در شرایطی که بخش عمده ای از کارخانه ها و واحدهای صنعتی تعطیل شده یا با ظرفیت پایین کار می کنند ، چگونه می توان نشان های وزرای اقتصادی و صنعتی و تجاری را توجیه کرد؟
یا چگونه می توان نشان لیاقت و مدیریت را به معاون برنامه ریزی رئیس جمهور داد که تا کنون حتی یک بار هم لایحه بودجه را در موعد قانونی آماده نکرد؟
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280812

بانک مرکزی در کاهش ارزش پولی ملی مقصر شناخته شد/ سود سرشار بانک مرکزی از ارز مرجع

دیوان محاسبات کشور در گزارشی که از تفریغ بودجه 90 تهیه کرده آورده است که بانک مرکزی در سال 90 ارزهای خریداری شده به نرخ خرید ارز مرجع را با نرخ های متفاوت بالاتر به فروش رسانده و سود سرشاری نصیب بانک مرکزی ، بانکهای دریافت کننده ارز و صرافی ها شده است و عملکرد بانک مرکزی در عدم رعایت قانون پولی و بانکی موجب کاهش ذخایر ارزی کشور و در نهایت کاهش ارزش پول ملی شده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/280795

پیام محمدرضا شجریان برای درگذشت جلیل شهناز

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران:

"در دیار عشق

برگ زرین زیبایی آفرین دفتر تاریخ هنر به جاودانگی پیوست

خداوندگار تار، استاد جلیل شهناز آن یگانه دوران که نوای جانبخش سازش همواره سازگاری زمان با دل‌ها بود،آهنگ سفر کرد.

این بار سازش به جا ماند اما کاروان دل‌ها را به یادگار خاطره‌ها با خود برد، و نواهای برخاسته از دلش را به نشانه دل‌های عاشق به جا گذاشت.

همیشه دوستش دارم ، کوچکترین خوشه چین گلستان هنرش"

محمدرضا شجریان

منبع:http://www.khabaronline.ir/detail/299573/culture/music

ناگفته‌هایی از خسارات آزادراه تهران – شمال به محیط زیست

در آن زمان هیات وزیران تصویب کرد که شرکت آزادراه که وابسته به بنیاد مستضعفان است، به عنوان پیمانکار دولت پروژه احداث آزادراه تهران – شمال را اجرا کند که مطابق این مصوبه، آورده دولت یک سهم و آورده پیمانکار نیز یک سهم مشخص است.

در آن زمان تصمیم‌ گرفته شد که به جای پرداخت آورده دولت به شرکت پیمانکار زمین داده شود که زمین‌های زیادی از اراضی ملی در مناطق ولنجک، بزرگراه همت، منطقه 22، نظرآباد، کلاردشت، چالوس و نوشهر به این پیمانکار داده شد که قسمت‌های زیادی از آن را جنگل‌های دست کاشت تشکیل می‌داد. اما با این حال شرکت آزادراه به تعهدات خود عمل نکرده و به آن پیشرفت فیزیکی که باید دست پیدا می‌کرد، نرسید.

خسارات بسیاری به دلیل احداث این آزادراه به منطقه چالوس و به خصوص جنگل‌ها وارد شد که برآوردها، میزان این خسارت را بیش از دهها میلیارد تومان نشان می‌دهد.

اکنون اگر سمت چپ جاده چالوس را نگاه کنیم، متوجه برش نامناسب جنگل‌ها و کوه می‌شویم، علاوه بر آن جنگل‌های بالادست این منطقه نیز به کلی خشک شده، اما همچنان سیاست‌های دولت بنا بر ساخت این آزادراه است.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/280842

افزایش تمایل كارگران جوان برای مهاجرت به كردستان عراق

 به دلیل نبود فرصت‌های شغلی بخش قابل توجهی از كارگران جوان این استان راهی شهر‌های اقلیم كردستان در كشور عراق می‌شوند.

70 درصد از نیروی کار استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

دلیل مهاجرت حدود 60 درصد از اهالی این استان به اقلیم كردستان پیدا كردن شغل است؛ طی چند سال اخیر به سبب افزایش مشکلات در زمینه کسب کار تعداد مهاجرین نیروی کار به ویژه به شهرهای کرکوک،سلیمانیه واربیل کشور همسایه عراق بیشتر شده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=83021

تعطیلی 137 واحد قطعه‌سازی و تعدیل 50 درصدی كارگران

عضو انجمن قطعه سازان خودرو از تعطیلی 137 واحد تولیدی قطعات خودرو و تعدیل 50 درصدی نیروی كار كارگاه های فعال خبر داد.

تاكنون بیش از 137 واحد تولید قطعه سازی تعطیل شده و بین 30 تا 50 درصد از كارگاههای تولیدی نیز یا تعدیل نیرو داشته اند و یا به صورت نیمه وقت فعالیت می كنند.

تبلیغات منفی داخلی در خصوص بی كیفیتی خودرویی نظیر پراید باعث شد بازار این خودرو در عراق را از دست بدهیم.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=82988

ریزش آوار جان کارگر 35 ساله را گرفت

بعد از ظهر روز گذشته یك کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار یک ساختمان قدیمی دو طبقه جان خود را از دست داد.

این حادثه در خیابان ظفر،انتهای خیابان گوی آبادی زمانی رخ داد بودند که در حین تخریب طبقه دوم ساختمان ناگهان بخش‌هایی از سقف طبقه ریزش کرد.

جوان 35 ساله را از زیر آوار خارج کردند و مرگ وی توسط عوامل اورژانس تایید شد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=83082

كشاورزان زن با داشتن كاری طاقت فرسا، بیمه نیستند

باوجد آنكه حدود 60 درصد كشاورزی این استان بر دوش زنان است اما زنان كشاورز از هیچ حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

در استان گیلان كشتزارها همچنان به شیوه سنتی اداره می‌شوند و بنابراین كارگران كشاورز كه بیشتر زن هستند از حقوق قانونی خود محروم هستند.

در كشاورزی به شیوه مكانیزه كه در حدود 40 درصد از كشتزارهای گیلان اعمال می‌شود مردان به عنوان نیروی فنی ماهر پشت دستگاه‌ها حضور دارند اما در سایر كشتزارها زنان هنوز با دست مشغول كار هستند.

از جمله موارد محرومیت‌های كارگران كشاورز به ویژه كشاورزان زن عدم برخورداری از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=82919



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب