یک خبر علمی + چند خبر متفاوت+چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

آخرین تصویر پانوراما از سطح مریخ

ناسا، تصویر پانورامای نسبتا بزرگی از سیاره مریخ را که توسط مریخ نورد «کنجکاوی» گرفته شده منتشر کرد.این پانوراما بیش از یک میلیارد پیکسل را در خود جای داده که این پیکسل‌ها از 896 تصویر به هم چسبانده شده‌اند.

ناسا این تصویر گیگاپیکسلی را به عنوان شیوه‌ای برای تفحص و نگاهی نافذتر به سیاره سرخ برشمرده است.این نخستین پانوراما از سیاره مریخ نیست. در ماه مارس نیز تصویری چهار گیگاپیکلسی توسط اندرو بوردو با استفاده از تصاویر ناسا، تهیه شد؛ با این حال، این اولین تصویر پانورامایی است که توسط خود ناسا تهیه شده است.

این تصویر 1.3 میلیارد پیکسلی Rocknest را به نمایش می‌گذارد؛ جایی که کنجکاوی نخستین نمونه‌ها را از خاک مریخ گردآوری کرد.تصاویر منفردی که این موزائیک را تشکیل می‌دهند، طی چندین روز مریخی و از تاریخ پنجم اکتبر تا شانزدهم نوامبر سال 2012 جمع‌آوری شده است.

این تصویر به سمت جنوب متمرکز شده، کنجکاوی در پیش‌زمینه واقع شده و کوه Mount Sharp نیز در افق قرار گرفته است.به این دلیل که تصاویر به کاررفته برای ساخت این پانوراما طی چندین روز مریخی و در اوقات مختلف و تحت شرایط آب و هوایی متعدد گرفته شده‌اند، محصول نهایی، نمایی ناهموار دارد زیرا نور و سطوح گرد و غبار از مکانی به مکان دیگر تغییر می‌کند.

باب دین از «لابراتوار پردازش تصویر چندماموریتی ناسا»، این پانوراما را از 850 فریم حاصل از دوربین تله‌فوتوی Mast Camera کنجکاوی، 21 فریم از دوربین با زاویه وسیع‌تر Mastcam و 25 تصویر خاکستری از «دوربین ناوبری» (Navigation Camera) ساخته است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/327345

جزئیات قتل دختر 15 ساله توسط پدرش

در اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مردی حدود 50 ساله با لباس خونین وارد کلانتری 12 شهرقدس شد، گفت: این مرد با ظاهر و البسه غرق به خون عنوان کرد که دخترش را به قتل رسانده است.
این فرد عنوان داشت که دختر 15 ساله خود را که «راضیه» نام داشت را با ضربات متعدد سنگ به قتل رسانده است.
پدر 51 ساله مقتوله اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل و اختلافات با راضیه درگیر شده و ابتدا با واردکردن ضربات متعدد سنگ به سر وی، او را مضروب کرده اما هنگامی که متوجه شده که او هنوز جان خود را از دست نداده است، او را با روسری به قتل می‌رساند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/281222

آتش‌سوزی خانواده 4 نفره را به کام مرگ فرستاد

اعضای یک خانواده چهار نفره شامل پدر، مادر و دو فرزند خانواده در این حادثه، به علت خفگی ناشی از آتش‌سوزی، و در حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند.
منزل مسکونی فاقد کنتور برق بوده که بر اثر اتصال برق غیرمجاز، ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، اثاثیه منزل طعمه حریق می‌شوند و اعضای خانواده که در خواب بودند به علت خفگی ناشی از آتش‌سوزی در حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/281248

عروسم را به شورشیان هدیه می کنم!

«امشب، شب عروسی من است. من آماده ام تا همسرم را به مجاهدین [(شورشیان سلفی)] در سوریه هدیه دهم تا بشار اسد را ساقط کنند.»

 منبع:http://zirnevisonline.com/fa/news/1110

وبلاگ آموختن: افراد جوامع عقب مانده‌ای که زن را کالا می‌انگارد، خود را مالک آن می‌داند پس می‌تواند به هر کسی بفروشد!!!؟؟

کارگران زن در کارگاه‌های کوچک قدرت چانه زنی کمتری دارند

هرچند در این كارگاه‌ها زنان مجبور به انجام كارهای مردانه نیستند، اما شغل آنها در نوع خود سخت و طاقت فرساست. به عنوان مثال كارگران زنی كه در كارگاه‌های خیاطی مشغول كار هستند روزانه هشت تا 14ساعت بدون وقفه مشغول كار هستند.
با این حال كارگران زن نه‌ تنها مانند كارگران مرد مزد نمی گیرند بلكه ممكن است در صورت مادر شدن از همه حقوق ویژه‌ای كه به آنها تعلق می‌گیرد نیز برخوردار نشوند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=83366

كارگران صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی مالیات تصاعدی می پردازند

كارگران صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر مالیات تصاعدی می پردازند و به ازای هر یك میلیون تومان از مزدشان، 100 هزار تومان مالیات می دهند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=83373

ممد «بلال‌فروش» نفر دوم شورای شهر شد

آقای محمد ابراهیمی ملقب به ممد چکول به معنی «ممد کوچولو» که یک بساط بلال فروشی در میدان ساعت شهر داشت، توانست به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یابد.
وی مدرک لیسانس شیمی دارد و با توجه به شرایط زندگی‌اش فقط دست فروش بوده... ابراهیمی در بخشی از شهر که بساط داشت و در برخی مناطق عشایرنشین شهر بسیار محبوب بود. او در قسمتی از شهر (میدان استقلال) زندگی می‌کند که منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/281334

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب