چند خبر متفاوت +چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

معاوضه وسایل‌الکتریکی باگوسفند در چین!


"کاشغر" منطقه‌ای در چین است."جای هوآنگ" 29 ساله به تازگی مغازه ای در این روستا باز کرده است که با گرفتن گوسفند وسایل الکترونیکی را در اختیار افراد می گذارد. او در مورد این کارش گفته است این حرکت باعث میشود تا ارزش رایانه ها و گوسفند ها به یک نسبت افزایش پیدا کند و مردم نیازی به مسافرت به شهر برای فروش گوسفند خود ندارند.
در صورتی که هزینه یک وسیله کمتر از قیمت گوسفندان شود، "هوانگ" مابه التفاوت آن را نقدا پرداخت می کند. او قصد دارد در آینده به لیست قیمتش حیوانات دیگر را نیز اضافه کند تا مردم راحت تر موارد مورد نیازشان را خریداری کنند. او همچنین درتلاش است این ایده را در مناطق محروم دیگر چین نیز پیاده کند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/332625

وبلاگ آموختن: در طول تاریخ زندگی بشر - منهای جامعه اولیه که مواد غذایی مورد نیاز خود را حاضر و آماده از طبیعت به دست می‌آورند- هر انسانی برای این که بتواند زنده بماند و مانند خود را تولید کند، باید کالایی برای فروش یا تعویض با کالای دیگر داشته باشد. این روش تامین امرار معاش که امروزه به "فروختن برای خریدن" (کالا-پول- کالا)مشهور است در آن صاحب کالا ، مقداری از کالایش که مورد نیازش نیست، یا خود کالا و یا پولش را به کالای دیگری که مورد نیازش است معامله (مبادله) می‌کند تا بتواند به زندگی معمولی خود ادامه دهد.

اما در دو سه قرن اخیر یک راه دیگر مبادله کالا به وجود آمده و آن "خریدن برای فروختن" (پول- کالا- پول) است. در این روش دیگر هدف اصلی امرار معاش خود و خانواده نیست، بلکه هدف اصلی انباشته کردن پول است. در اینجا برای این مغازه‌دار گوسفند همان نقش پول را انجام می‌دهد. پس از این که کالاهایش را به گوسفند تبدیل کرد، با فروش آن‌ها در مراکز شهرها، آنها را تبدیل به پول می‌کند. با تکرار این عمل هر بار پولی بیشتر از پول اولیه به دست می‌آورد. او به تدریج به یک سرمایه‌دار و انباشت کنند پول تبدیل می‌گردد.

چشمه زغالی پاریز در آتش سوخت/ 10 هکتار جنگل خاکستر شد

این آتش سوزیها متاسفانه در تمام موارد به دلیل بی توجهی گردشگران روی داد و صدها اصله درخت را به خاکستر تبدیل کرد این درحالی است که نبود ماشین آتش نشانی و بروز باد موجب گسترش آتش سوزیها شد که درنهایت هم به وسیله مردم محلی مهار شده بودند.

بی توجهی گردشگران برای چندمین بار طی ماه گذشته موجب آتش سوزی در جنگلهای استان کرمان شد و این بار در منطقه چشمه زغالی پاریز 10 هکتار از جنگلهای انبوه بادام کوهی و بوته زارها طعمه حریق شدند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/286176

افزایش 15 درصدی طلاق در همدان

مدیر کل ثبت احوال استان همدان از ثبت:در سه ماهه اول امسال 919 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است چرا که در سه ماهه اول سال گذشته 799 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/286168

طالبان 8 کارگر یک پایگاه آمریکایی را کشت

8 کارگر افغان که در پایگاه شانک کار می کردند امروز مورد حمله نیروهای طالبان قرار گرفتند وجان خود را از دست دادند.
خودروی حامل این کارگران توسط نیروهای طالبان متوقف شده و این افراد کارگران را از خودرو خارج کرده و به روستایی در آن نزدیکی (جنوب کابل) منتقل کرده و در آنجا با شلیک بر سر آنها ، آنها را کشته اند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/286149

کارگران و بازنشستگان بیشترین آسیب حذف یارانه‌ها را متحمل شدند

ادعای بازنشستگان و مستمری بگیران مبنی بر فقر معیشت و اقتصاد سیاه نمایی نیست بلکه واقعیتی عینی است.
رضایی افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان را در مقایسه با تورم سال ۹۱ عقبگرد دانست و گفت: با پرداخت این مبلغ جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از ۷ درصد فقیر‌تر شده‌اند.
در هیچ زمانی کارگران و بازنشستگان وضعیت اسفبار کنونی را نداشته‌اند و به اندازه امروز فقیر نبوده‌اند.
با شیب تند و افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی اقشار کم درآمد شهری مانند کارگران و بازنشستگان با وجود دریافت مبلغی به عنوان یارانه تحت فشار مضاعف قرار گرفته‌اند.ادعای بازنشستگان و مستمری بگیران مبنی بر فقر معیشت و اقتصاد سیاه نمایی نیست بلکه واقعیتی عینی است.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=90243

اعتراض کارگران فولاد زاگرس در قروه ادامه یافت

پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح امروز تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی این کارخانه برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه برگزار کردند.

این کارگران که در تاریخ ۱۸ تیرماه به دلیل آنچه از سوی کارفرما «ناتوانی مالی و زیان‌ده بودن تولید» عنوان شده بود اخراج شده بودند، پس از برگزاری دو تجمع در روز‌های ۱۹ و۲۰ تیر ماه درمقابل اداره کار شهرستان قروه و استانداری کردستان سرانجام به دلیل آنچه از سوی کارگران اخراجی «بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌شان» خوانده شد، به تهران آمدند.

اعتراض کارگران اخراجی فولاد زاگرس روز دوشنبه، ۲۴ تیر ماه به خیابان پاستور تهران رسید و در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه نیز در مقابل ساختمان مجلس ادامه یافت تا سرانجام آنان که سه روز متوالی را در گرمای کم‌سابقه خیابان‌های پایتخت گذرانده بودند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس با بیان اینکه کارگران از ابتدای سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند، افزود: علاوه بر حدود ۸۰۰ هزار تومان هم به عنوان مانده تسویه حساب سال ۹۱ به همراه سنوات آن سال هنوز به کارگران پرداخت نشده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=90313

گاز چاه، جان دو چاه کن را گرفت

 رعایت نکردن اصول ایمنی، هنگام کار در اعماق چاه، جان دو کارگر را گرفت.
محل حادثه واقع در پاساژ صاحب الامر تبریز.صبح امروز متاسفانه مرگ هر دو کارگر توسط امدادگران اورژانس تائید شد.
این دو کارگر پدر و پسر بودند، سن پدر 58 سال و سن پسر نیز 29 سال بود.
علی رغم اینکه در اعماق چاه نفس کشیدن به سختی انجام می‌گیرد، باز کارگران از کپسول اکسیژن استفاده نمی‌کنند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/286201

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب