چند خبر کارگری+چند خبر متفاوتو یک خبر علمی
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تعویق ۷ ماه حقوق کارگران «شرکت سازان راه قم» در طبس

بیش از ۱۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری سازان راه قم در ۷ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.
شرکت «سازان راه قم» که پیمانکار وسازنده جاده محور شهر «دیهوک» به «راور» در شهرستان طبس است از دی ماه سال گذشته (۹۱) معوقات حقوقی بیش از ۱۰۰کارگر خود را پرداخت نکرده است.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=96362

خط فقر از 18 میلیون ریال در ماه گذشت

عضو شورای عالی کار همچنین خط فقر واقعی در کشور را یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: ستاد دستمزد باید نرخ تورم را واقعی تعیین نموده و تمامی شاغلانی که زیر خط فقرحقوق می‌گیرند، از پرداخت مالیات معاف شوند.
دولت باید خط فقر واقعی را اعلام کند که براساس آخرین گزارش‌ها این نرخ حدود بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می‌شود.
هزینه‌های درمان، پوشاک، آموزش و غیره برای یک خانواده چهار نفره حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می‌شود بنابراین مرکز آمار باید آماری رسمی در این زمینه ارایه دهد تا در تعیین نرخ دستمزد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=96470

مرگ دو کارگرمغنی بر اثر گاز گرفتگی

روز گذشته گاز گرفتگی باعث مرگ دو کارگر مقنی در عمق چاهی واقع در منطقه شهریار شد.
این حادثه عصر روز گذشته زمانی رخ داد که چهارکارگر چاه کن درحین حفر چاه در حیاط یک دامداری در شهرستان شهریار، به علت گاز گرفتگی در عمق چاه محبوس می‌شوند.
این چهار کارگر افغان از عمق چاه به بیرون انتقال یافته اما مرگ دو نفر به علت گاز گرفتگی شدید توسط عوامل اورژانس تایید شد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=96274

بیش از 70 درصد کارگاه‌های شهرک صنعتی ارومیه تعطیل و نیمه فعال هستند

دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی از تعطیلی گسترده واحد‌های صنعتی و تولیدی  مستقر در شهرک صنعتی این استان خبر داد.

واحدهای تولیدی- صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در فازهای یک، دو وسه شهرک صنعتی ارومیه قرار دارند.

هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های تولیدی وصنعتی مستقر در شهرک‌ صنعتی  ارومیه دچار بحران هستند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=96260

نان صیادان هرمزگانی آجر شد

اگر صید غیرمجاز متوقف نشود بی‌شک در آینده‌ای نزدیک شاهد بیکاری ۲۸ هزار نفر صیاد زحمتکش و به مخاطره افتادن آنها برای تامین معیشت‌شان خواهیم بود.
صیادان غیرمجاز به‌دلیل استفاده از ادوات صید غیراصولی و مخرب، ‌رعایت‌نکردن فصول ممنوعیت صید، صید بی‌رویه و عدم‌صرف هزینه برای صید بهداشتی و سالم از سود زیادی بهره می‌برند و علاوه بر لطمه زدن به صیادان مجاز با ارائه آبزیان ناسالم و غیربهداشتی سلامت مصرف‌کنندگان را نیز به خطر می‌اندازند.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/338078

تخم‌مرغ شکنی فرانسوی‌ها نتیجه داد

وزیر کشاورزی فرانسه قصد شرکت در مذاکرات با آن دسته از کشاورزان این کشور را دارد که دست به اعتصاب زده بودند.این اقدام پس از آن صورت گرفت که تعدادی از کشاورزان فرانسوی حدود نیم میلیون تخم مرغ را  در خیابان‌های فرانسه شکستند و خواستار کاهش 5 درصدی تولید به منظور افزایش قیمت‌ها شدند.

 این در حالی است که کشاورزان هشدار داده‌اند که تا  زمانی که این جلسه به بهبود درآمد آنها منتهی نشود به شکستن تخم‌مرغ‌ها ادامه می‌دهند.

در صورتی که نتایج رضایت‌بخش نباشد هفته بدی در پیش خواهد بود.مرغداران اعلام کرده‌اند که قیمت 0.75 یورویی برای هر کیلو تخم مرغ پایین بوده و آنها خواستار 0.95 یورو برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ شدند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/337979

عصرایران هم "نشان" دارد، الهام نداشته باشد؟!

طنز: گیر داده اید ها! هی می گویید نشان! نشان! ... هی می گویید 80میلیون می ارزد! من خودم چندبار بردمش بازار قیمت بزنن! 80هزار تومن هم نخریدنش، چه برسه به 80میلیون! اصلا شما 500هزار تومن بده، مالِ شما!

از آن گذشته، این دولت در طی این 8 سال اینقدر"لیاقت و مدیریت" از خودش نشان داد که "لیاقت و مدیریت"شان داشت از حلقمان بیرون می زد! خب اگر این ها به خودشان نشان لیاقت و مدیریت ندهند به چه کسی نشان بدهند!

بعدش هم! فقط که به الهام ندادن! به خیلی ها دادن! خاتمی هم به خیلی ها از این نشان ها داد! البته از نظر من آقای الهام به خاطر داشتن چنین همسری به جای نشان "لیاقت و مدیریت" بایستی نشان "شجاعت" دریافت می کردند!

آقای الهام گفتن که به چاوز هم از این نشان ها داده شده! خب نشان است دیگر، نشان برای دادن است! اگر نشان را به کسی ندهی که نشانه دار نمی شود! حتی عصرایران هم "نشان" دارد! نگاهی به آن بالای سایت ،سمت چپ بیندازید! خب وقتی عصرایران "نشان" دارد، "الهام" و "چاوز" نشان نداشته باشند؟! آیا این معنی اعتدال و تدبیر و امید است؟!

الهام همچنین گفت: "ظرفیت احمدی​نژاد بیش از عضویت در مجمع است." در همین راستا یادمان می آید یک زمانی احمدی نژاد گفت حاضر است ریسک کند و اولین فضانورد ایرانی باشد! به هر حال ایشان در حال حاضر اوقات فراغت بیشتری دارد و می تواند به انجام اینگونه کارها نیز پرداخته و از حداکثر ظرفیتش استفاده کند! محض یادآوری گفتیم!

نکته اساسی: راستی! آقای الهام هم به مانند یکی از نامزدها از کلمه "ظرفیت" زیاد استفاده می کنند! یعنی اتفاقی است؟!

قانون دیگه چیه؟!

عصرایران نقدی نوشته است بر بخشنامه غیرقانونی معاون اول رئیس جمهور؛ در همین راستا یکی از آگاهان گفت: "ممنون از یادآوری! در طی چندسال گذشته، فراموش کرده بودیم چیزی به عنوان قانون هم وجود داره!"

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/289952

کمبود آب چه بر سر انسان می‌آورد؟

 یک متخصص تغذیه: کلیه فرآیندهای بدن و تمام واکنش‌های آن در محیط آبی انجام می‌گیرد و بدن با از دست دادن آب دچار عوارضی می‌شود که با میزان آب از دست رفته رابطه مستقیم دارد.
70 درصد از وزن بدن یک فرد معمولی را آب تشکیل می‌دهد و زمانی که بدن یک درصد از آب خود را دست دهد، احساس تشنگی و اگر دو درصد آب از بدن فرد خارج شود علاوه بر احساس تشنگی، دچار آشفتگی و کم اشتهایی نیز می‌شود.
با از دست دادن ٣ درصد آب، شخص دچار ضعف و بی‌حالی و افزایش غلظت خون شده و با کاهش ٤ درصد آب، مبتلا به تهوع و ضعف عضلانی می‌شود.
با کاهش آب بدن تا ٥ درصد، فرد دچار عدم تمرکز فکر نیز می‌شود و با کاهش ٦درصد آب، اختلال در کنترل درجه حرارت بدن پیش می‌آید و نهایتا کاهش ٧ درصد به بالا موجب تنگی نفس و گرفتگی عضلات و افت گردش خون و نارسائی کلیوی می‌شود.
نوشیدن روزانه ١٠تا ٨ لیوان آب سالم و نسبتا خنک بسیار مفید است ولی اگر فردی در حرارت زیاد و مدت طولانی فعالیت می‌کند و میزان تعریق او بالاست لازم است مقدار بیشتری از 12 تا 16 لیوان آب بنوشد.
بهتر است نوشیدنی‌های دیگری از قبیل چای، قهوه، نوشابه و آب میوه بجای آب، کمتر استفاده کنید و هر ساعت حتی بدون احساس تشنگی نیز، آب بنوشید.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/290492

واکسن مالاریا

دانشمندان می‌گویند که یک واکسن مالاریا که مراحل اولیه ساخت را می‌گذراند نتایج نویدبخشی نشان داده است.محققان دریافتند که دوز بالای این واکسن که در آمریکا ساخته می شود ۱۲ نفر از میان ۱۵ بیمار را در مقابل بیماری ایمن کرد.

این شیوه غیرمعمول است به این دلیل که با تزریق انگل زنده اما ضعیف شده انگل مالاریا به بدن بیمار برای تحریک سیستم مصونیت بدن همراه است.این تحقیقات در نشریه ساینس چاپ شده است.

دکتر رابرت سدر از مرکز تحقیقات واکسن در موسسه ملی بهداشت آمریکا در مریلند که سرپرست این مطالعه است گفت که تیم او بسیار هیجان زده است اما مهم است که در شمار بزرگتر تکرار شود.

دکتر آنتونی فوچی از موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به بی‌بی‌سی گفت: "یکی از موانع احتمالی این است که این واکسن به رگ تزریق شد بنابراین هرچند نتایج خوب است اما در ابعاد گسترده عملی نیست. یعنی واکسینه کردن انبوه مردم با تزریق تورگی دشوار است. بنابراین گام بعدی این است که ببنیم می شود نتایج با همان کیفیت را بدون تزریق تورگی تکرار کرد یعنی از طریق شیوه عملی تر تزریق به زیر پوست."

مالاریا در بیش از صد کشور یک مشکل عظیم در زمینه بهداشت عمومی است و روزانه باعث مرگ چند هزار نفر در جهان می شود.

در آفریقا مالاریا از میان هر ۲۰ کودک جان یکی را قبل از رسیدن به سن پنج سالگی می‌گیرد.و تلاش برای یافتن یک واکسن تاکنون بی نتیجه مانده است.هم اکنون ۲۰ شرکت و موسسه دیگر مشغول آزمایش های کلینیکی واکسن مالاریا هستند.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب