یک خبر کارگری+چند خبر متفاوت+یک خبر علمی
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بوشهر: سرگردانی ۵۰۰ کارگر و تعدیل ۹۰ کار‌شناس در صدرا

 کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران به دلیل تاثیر شرایط اقتصادی بر فرآیند تولید، سه ماه حقوق معوقه طلبکارند.
مالکیت صدرا اخیرا از قرارگاه خاتم الانبیا به یک شرکت دیگر واگذار شده است.
سرپرست خانه کارگر بوشهر با بیان اینکه ۵۰۰ کارگر در بخش کشتی سازی مجموعه ایران صدرا فعالیت می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که مدیریت جدید نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقداماتی را انجام دهد.
فعالیت کشتی سازی صدرا در نتیجه تحریم‌های اقتصادی و رکود بازار به حالت نیمه تعطیل درآمده و بیشتر کارگران این کارخانه در محل کار خود سرگردان‌اند.
شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که در سواحل استان بوشهر قرار دارد در زمینه ساخت و تعمیر کشتی و سکو‌های نفتی فعالیت دارد. اخیرا و برای سومین بار مالکیت این شرکت تغییر و به یکی از پیمانکاران راه و ساختمان واگذار شده است. پیش از این در اوایل دهه 80 بانک ملی سهام صدرا را خرید و در سال 87 نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه.
 پس از تغییر مالکیت صدرا، خبرهایی درباره تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس این شرکت مطرح شده و برخی منابع احتمال می دهند کارگران ایران صدرا از این پس بصورت قرارداد پیمانکاری به کار خود ادامه دهند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/292279

ایرانی های ساخت چین!

پسته، فرش، زعفران، برخی صنایع دستی و خاویار محصولاتی هستند که از گذشته های دور تا کنون کشور اصلی محل تولیدشان ایران بوده است. در بسیاری از کشورهای دنیا این محصولات را با نام ایران می شناسند. با این حال اما  چند سالی است این محصولات کاملا ایرانی حتی در همین بازار داخل کشور هم رقبایی همجنس پیدا کرده اند که در یک ویژگی با هم مشترکند و آن هم چینی بودنشان است.
فرش چینی، زعفران چینی، صنایع دستی چینی، پسته چینی و در جدیدترین خبر خاویار چینی.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/340066

چند درصد از معتادین لیسانسه و بالاتر هستند

در حال حاضر در کشور 5200 مرکز درمان داوطلبانه با 755 هزار نفر تحت درمان وجود دارد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.
تنها بیش از 22 درصد از معتادین لیسانس و بالاتر هستند.
210 میلیون نفر در سال 2010 در کل دنیا مواد مخدر مصرف کردند و 10 ملیون نفر هم در خدمتشان بودند همچنین بیش از 3 میلیارد دلار سودی است که نسیب قاچاقچیان مواد مخدر ایرانی در یک سال می شود.
بر اساس طرح شیوع شناسی از 210 میلیون نفر معتاد در جهان یک میلیون و 325 نفرشان در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است که 9.3 را زنان تشکیل دادند در حالی که در سال 86 این رقم 5.2 بود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/340114

ریزش ساختمان 7 طبقه در خیابان ملاصدرا

سید جلال ملکی درباره حادثه ریزش داربست‌های یک ساختمان 7 طبقه واقع در خیابان ملاصدرا اظهار داشت: در ساعت 9:36 دقیقه صبح امروز تخریب داربست یک ساختمان 7 طبقه در حال ساخت به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود.
2 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام می‌شوند. ساختمان 7 طبقه در حال ساخت به یکباره تخریب می‌شود و تمام داربست‌های آن ساختمان در خیابان ملاصدرا می‌ریزد و دچار مسدود شدن خیابان می‌شود.
هیچ خودرویی در محل متوقف نشده بود و به غیر از یک کارگر هیچکس مصدوم نمی‌شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/292297

سقوط مرگبار دختربچه ایرانی از برج 14 طبقه در امارات

 دختربچه دوساله ایرانی روزگذشته بر اثر سقوط از طبقه 14 برجی در شیخ‌نشین شارجه امارات جان خود را از دست داد.
این حادثه براثر بی‌احتیاطی والدین این کودک رخ داد و متاسفانه این کودک دوساله براثر سقوط از طبقه 14 برج در صحنه حادثه جان خود را از دست داد.

پنجره‌ها و بالکن‌های واحدهای مسکونی در تمامی برج‌ها باید حفاظ امنیتی داشته باشد تا از این حوادث تلخ جلوگیری شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/292302

آلزایمر می‌تواند با افزایش مس در تغذیه مرتبط باشد

دانشمندان آمریکایی می‌گویند به اطلاعات جدیدی دست یافته‌اند که ممکن است ارتباط میان راه یافتن مس به تغذیه بشر و بیماری آلزایمر را آشکار کند.

با این وجود، تحقیقات دیگر حتی به نقش محافظت کننده مس از مغز اشاره می کنند.

بنابر نتایج این پژوهش های تازه که در نشریه اقدامات آکادمی ملی علوم منتشر شده، وجود مقادیر متنابهی از مس در مغز انسان می‌تواند مانع از دفع پروتئین‌هایی شود که موجب عارضه نسیان (فراموشی) می‌شوند.

مس یکی از حیاتی‌ترین مواد لازم برای سلامت بدن انسان است.

آب آشامیدنی شهری معمولا از لوله‌های مسی عبور داده می‌شود، گوشت قرمز و نرم‌تنانی که در صدفها زندگی می‌کنند و بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها حاوی مس هستند.

تحقیقات جدید پژوهشگران در دانشگاه روچستر نیویورک به روی موش‌ها، نشان داده که مس می‌تواند از فیلترهای طبیعی محافظ مغز عبور کند.

پژوهشگران دریافتند موشهایی که مقادیر بیشتری از مس در آب آشامیدنی آنها گنجانده شده بود، میزان مس بیشتری هم در رگ های مغزی‌شان رسوب کرده بود.

بنابر‌این یافته‌ها، این گروه از محققان می‌گویند، رسوب مس در رگ‌های مغزی مانع دفع پروتئینی به نام بتا آمیلوئید می‌شود.

ماندن پروتین بتا آمیلوئید در مغز یکی از علل اصلی شکل گیری بیماری آلزایمر معرفی شده است.

دکتر رشید دیین، سرپرست این تیم تحقیقاتی به بی‌بی‌سی گفت که مس یکی از حیاتی ترین مواد مورد نیاز بدن انسان است و نباید بدن را با کمبود مس مواجه کرد اما به نظر می‌رسد که در مدل تغذیه امروزی ما که حاوی مواد کمک تغذیه ای و قرص‌های متعدد است، گاه مس بیش از اندازه مجاز در مغز انباشت می‌شود.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب